Final Fantasy XIV får månadskostnad – PS3-släpp 2013

Robot
Final Fantasy XIV får månadskostnad – PS3-släpp 2013

Square Enix hotar Playstation 3-spelarna med att de inte övergivit planerna på en Playstation 3-lansering. Januari 2013 är det senaste budet.

#final-fantasy-xiv, #square-enix


Medlem
Final Fantasy XIV får månadskostnad – PS3-släpp 2013

"Square Enix hotar Playstation 3-spelarna med att de inte övergivit planerna på en Playstation 3-lansering."
Haha!

Medlem

Stackars min vän, han köpte spelet för en vecka sen enbart för det är f2p. Han kommer nog inte bli glad av att höra det här...


signatur

Game long and prosper

Medlem

Äh,skitspel ändåså. Lycka till att få kvar folket säger jag då, spelet kan gå an gratis, men månadskostnad - ne tack.

Ish
Medlem

PS1 1994, PS2 2000, PS3 2006, PS4... Jo, men en lansering 2013 kommer nog bli en hit.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv

När ska den här serien försvinna??

Medlem

Jag skulle villja säga detta. För det första, vad tusan? XIV?! Är det inte nog nu va? Tycker CoD är illa nog med sina 7-8 spel. Och sedan betala för att spela det? Och på en konsol dessutom? Jösses...

Inaktiv

Näää vafan. Har ju underhållt mig med dethär spelet ett tag nu. Tror inte en månadskostnad är nödvändig. Inte nu för tiden. 20kr per månad skulle ändå ge dom en vinst....

Skrivet av Atlas Redscale:

Jag skulle villja säga detta. För det första, vad tusan? XIV?! Är det inte nog nu va? Tycker CoD är illa nog med sina 7-8 spel. Och sedan betala för att spela det? Och på en konsol dessutom? Jösses...

Vad spelar namnet för roll egentligen? Det är i alla fall alltid ett nytt spel med varje nummer, till skillnad från CoD.

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Atlas Redscale:

Jag skulle villja säga detta. För det första, vad tusan? XIV?! Är det inte nog nu va? Tycker CoD är illa nog med sina 7-8 spel. Och sedan betala för att spela det? Och på en konsol dessutom? Jösses...

Vad spelar namnet för roll egentligen? Det är i alla fall alltid ett nytt spel med varje nummer, till skillnad från CoD.

CoD är också nya spel, lika mycket som FF i alla fall. Nytt FF = samma karaktärer men med nytt namn, snarlik eller samma story, liknande gameplay och gear, egentligen inget nytt på väldigt länge...precis som CoD.
FF var bra länge, men när det började närma sig tvåsiffrrigt blev det mer kopiera/klistra in än "nytt" i spelen.

Medlem

Oj, jag som fortfarande lirar FF7 om och om igen

Medlem
Skrivet av Ish:

PS1 1994, PS2 2000, PS3 2006, PS4... Jo, men en lansering 2013 kommer nog bli en hit.

+1

Känns ju som om man vill spela skiten, så får man göra det på PC.
Vem orka vänta 2 år efter PC-release för att spela det på ett då, troligtvis gammal generation?
"Äntligen är vi klara med FF XIV!! Va fan, ingen som köper det? Jaha, det finns en ny variant av Playstation som det inte går att spela PS3-spel på? Ojsan!"

Medlem

som om de inte var på tillräckligt hal is redan >.>


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Jag är ingen direkt fan av spelet i sin nuvarande form men ni missade den största nyheten av alla nämligen att dom gör om spelet och återlanserar det som version 2.0.

http://lodestone.finalfantasyxiv.com/pl/teaser/index.html

Inaktiv
Skrivet av Floppydick:

Jag är ingen direkt fan av spelet i sin nuvarande form men ni missade den största nyheten av alla nämligen att dom gör om spelet och återlanserar det som version 2.0.

http://lodestone.finalfantasyxiv.com/pl/teaser/index.html

Nice! Läst igenom alla PDFer där... Verkar som de har rätt goda idéer för spelets framtid. Synd bara att det kommer dröja ett år innan v2 implementeras.

Medlem

Får man verkligen göra så iochmed konsumentköpslagen?
Jag menar, lanserade de spelet som f2p, och sen smetar på en månadskostnad? Det är väl inte acceptabelt?
Jag slutade följa Final Fantasy-serien efter 7an, men har blivit inlurad till att spela 8an, 9an och förbokade FF11 (MMO).

Medlem
Skrivet av Ariae:

Får man verkligen göra så iochmed konsumentköpslagen?
Jag menar, lanserade de spelet som f2p, och sen smetar på en månadskostnad? Det är väl inte acceptabelt?
Jag slutade följa Final Fantasy-serien efter 7an, men har blivit inlurad till att spela 8an, 9an och förbokade FF11 (MMO).

Vad jag vet så började det som p2p, sen ändrade dom sig till f2p för att dom inte tyckte spelet levde upp till sina egna förväntningar. Så dom får nog hoppa tillbaka till p2p om dom vill.

Medlem

Dom får göra vad dom vill enligt det avtal du accepterat, det är ingen elvisp du köpt på clas ohlsson.

Medlem

Det kommer säkert kännas hur modernt som helst 2013

Medlem
Skrivet av Floppydick:

Dom får göra vad dom vill enligt det avtal du accepterat, det är ingen elvisp du köpt på clas ohlsson.

Spel, film och musikindustrin ger få rättigheter men ack så många skyldigheter, det har du rätt i. Men frågan är om man ska acceptera att dom går över konsumentköpslagen bara för att dom vågar trampa på tår men inte du? Det är den farliga 'gråzonen' som skrämmer många svenssons.

Men eftersom de var P2P förut så antar jag att det betyder att det är vad man "gick med på" när man köpte varan, och f2p-delen endast var en sorts lindringfrån företagets sida för den undermåliga kvalitén..

Medlem

synd..... såg så jävla snyggt ut i betan varför ? WHY ? ska alltid mmo floppa nu förtiden.... hoppas verkligen på Tera ^^)

Medlem
Skrivet av vuze2143:

synd..... såg så jävla snyggt ut i betan varför ? WHY ? ska alltid mmo floppa nu förtiden.... hoppas verkligen på Tera ^^)

Jag tror att många mmo´s flopper eftersom de utvecklas av en studio som egentligen inte vet hur man utvecklar ett mmo
Efter World of Warcrafts framgångar så blev allt fler utvecklare intresserade av att pröva lyckan när de egentligen borde utvecklat "vanliga" spel.
MMO branschen är den mest oförlåtande imo, releasen måste vara perfekt för spelare drar på en gång och återvänder oftast inte och de flesta mmo´s jag spelat har släppt sina spel på tok för tidigt.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av vuze2143:

synd..... såg så jävla snyggt ut i betan varför ? WHY ? ska alltid mmo floppa nu förtiden.... hoppas verkligen på Tera ^^)

Jag tror att många mmo´s flopper eftersom de utvecklas av en studio som egentligen inte vet hur man utvecklar ett mmo
Efter World of Warcrafts framgångar så blev allt fler utvecklare intresserade av att pröva lyckan när de egentligen borde utvecklat "vanliga" spel.
MMO branschen är den mest oförlåtande imo, releasen måste vara perfekt för spelare drar på en gång och återvänder oftast inte och de flesta mmo´s jag spelat har släppt sina spel på tok för tidigt.

om vi ska snacka mmo utvecklare så är ju NCsoft nr1 på den listan

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Javas:
Skrivet av vuze2143:

synd..... såg så jävla snyggt ut i betan varför ? WHY ? ska alltid mmo floppa nu förtiden.... hoppas verkligen på Tera ^^)

Jag tror att många mmo´s flopper eftersom de utvecklas av en studio som egentligen inte vet hur man utvecklar ett mmo
Efter World of Warcrafts framgångar så blev allt fler utvecklare intresserade av att pröva lyckan när de egentligen borde utvecklat "vanliga" spel.
MMO branschen är den mest oförlåtande imo, releasen måste vara perfekt för spelare drar på en gång och återvänder oftast inte och de flesta mmo´s jag spelat har släppt sina spel på tok för tidigt.

om vi ska snacka mmo utvecklare så är ju NCsoft nr1 på den listan

Yeeeaaah, men är inte dom enbart mmo utgivare sen några år tillbaka?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Javas:
Skrivet av vuze2143:

synd..... såg så jävla snyggt ut i betan varför ? WHY ? ska alltid mmo floppa nu förtiden.... hoppas verkligen på Tera ^^)

Jag tror att många mmo´s flopper eftersom de utvecklas av en studio som egentligen inte vet hur man utvecklar ett mmo
Efter World of Warcrafts framgångar så blev allt fler utvecklare intresserade av att pröva lyckan när de egentligen borde utvecklat "vanliga" spel.
MMO branschen är den mest oförlåtande imo, releasen måste vara perfekt för spelare drar på en gång och återvänder oftast inte och de flesta mmo´s jag spelat har släppt sina spel på tok för tidigt.

om vi ska snacka mmo utvecklare så är ju NCsoft nr1 på den listan

Yeeeaaah, men är inte dom enbart mmo utgivare sen några år tillbaka?

juPp de e sant, dom står endast för mmo,s ^^)

Medlem

näje, nu var det evigheter sen jag spelade ff14 men det var iaf inte värt att betala för då så jag tycker inte att de ska ta betalt för det nu heller... <.<


signatur

Kul info om Japan ^^ http://www.lqua.net/

1
Skriv svar