Skyrim genomspelat på 136 minuter

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Profan55:

Att Skyrim gick att klara på 136 minuter betyder ingenting. I de allra flesta RPG går det att skippa uppskattningsvis 60-70% av allt innehåll. Mass Effect 2, ett av mina absoluta favoritspel tar cirka 30-40 timmar att fullt spela igenom. Däremot vet jag att det går att klara på cirka 2 timmar det med.

Mass effect på 2 timmar? Känns högst osannolikt.

Folk har klarat det på cirka 2:20, skiter i om du tror på det eller inte. Jag har själv lirat igenom det som Vanguard på lättaste på precis 3 timmar och jag kunde ha lirat mycket bättre än vad jag gjorde.

KoP
Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Typhor:

rekordet för morrowind är väl typ 12 minuter?

4 minuter, 19 sekunder, tydligen.

Vet inte riktigt vad en speed run innebär. Men om det är att klarar storyn.. fyra minuter?

Hur är det ens möjligt?

Har du aldrig sett någon speed run video på youtube så är det läge nu.

Medlem
Skrivet av Profan55:

Att Skyrim gick att klara på 136 minuter betyder ingenting. I de allra flesta RPG går det att skippa uppskattningsvis 60-70% av allt innehåll. Mass Effect 2, ett av mina absoluta favoritspel tar cirka 30-40 timmar att fullt spela igenom. Däremot vet jag att det går att klara på cirka 2 timmar det med.

Det kan vara värt att göra flera uppmärksamma på att dessa "speed runs" bygger oftast på glitchar i spelet.

Tex. i Baldurs Gate där man kan skippa flera kapitel genom att få koden att haverera eller teleportera sig över kartan. Samma sak med Morrowind som någon länkade förut.

Angående Skryim så är det antagligen en speed run utan glitchar, därav den kraftigt högre tiden.

Medlem

Speedruns är speedruns. Förväxla det inte med något annat. Som någon annan länkade har ni http://speeddemosarchive.com/ att lägga till som bokmärke. Vissa speedruns är fantastiska att titta på, speciellt gamla plattformsspel medans nya rollspel eller liknande inte är lika roliga att titta på, dvs spel med mycket text emellan.

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Typhor:

rekordet för morrowind är väl typ 12 minuter?

4 minuter, 19 sekunder, tydligen.

Vet inte riktigt vad en speed run innebär. Men om det är att klarar storyn.. fyra minuter?

Hur är det ens möjligt?

Om du läser tråden så ser du att jag postade en video av Morrowind speedrun tidigare.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Typhor:

rekordet för morrowind är väl typ 12 minuter?

4 minuter, 19 sekunder, tydligen.

Vet inte riktigt vad en speed run innebär. Men om det är att klarar storyn.. fyra minuter?

Hur är det ens möjligt?

I morrowinds fall så är det att döda Dagoth Ur, som tydligen kan göras på 4,19 minuter xD

Youtube-proffs

Att sätta Morrowind på 4 minuter är sjukt. Helt plötsligt så kändes 136 minuter gigantiskt.. hur fan ska man ha tid att spela alla spel som kommer egentligen?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Lugnt. Jag har klarade aldrig av Oblivion trots att jag spelat det i åratal. mainstorys intresserar mig inte. Det är att upptäcka saker själv i sandboxen utan pekpinnar som intresserar mig. Moddar betyder oerhört mycket. Kan spendera en vecka med spelkvällar bara för att inreda ett sjysst hus på en bra plats. Det är rollspel det, enligt mig.
Det är mer spelmotorn jag längtar efter än en singleplayerkampanj.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Profan55:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Profan55:

Att Skyrim gick att klara på 136 minuter betyder ingenting. I de allra flesta RPG går det att skippa uppskattningsvis 60-70% av allt innehåll. Mass Effect 2, ett av mina absoluta favoritspel tar cirka 30-40 timmar att fullt spela igenom. Däremot vet jag att det går att klara på cirka 2 timmar det med.

Mass effect på 2 timmar? Känns högst osannolikt.

Folk har klarat det på cirka 2:20, skiter i om du tror på det eller inte. Jag har själv lirat igenom det som Vanguard på lättaste på precis 3 timmar och jag kunde ha lirat mycket bättre än vad jag gjorde.

Är ju inte direkt imponerad att du försökt dra en speedrun på lättaste direkt.
Det ända jag också hittar är 2 timmar och 21 minuter. Alltså en minut mer men heller inget filmbevis.

Men 2 timmar? Känns högst osannolikt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Polish:

Att sätta Morrowind på 4 minuter är sjukt. Helt plötsligt så kändes 136 minuter gigantiskt.. hur fan ska man ha tid att spela alla spel som kommer egentligen?

Amen!
Har för mig att nån undersökning/"det är allmänt känt" att endast 10-20-30% spelar klart spelen (olika var man än googlar)...

Jag är likadan, kan inte minnas när jag sist spelade klart ett helt spel.
Jag ser 2 problem:

1. Det kommer för mycket spel! Baserat på antal speltimmar jag har per vecka/månad så hinner jag ju inte lira igenom ett spel innan nästa lir man är sugen på kommer ut.
Jämför det med 80/90-talet när jag var litenkrapp och fick typ 1-2 spel per ÅR!

2. Tycker väldigt ofta (kanske inte i just skyrims fall nu då), att spelen blir för enformiga/linjära och kör fast i samma veva. För lite omväxling så man lessnar, när man har så begränsat med tid blir det därför lockande att testa nått nytt istället...

Så jag spelar ju hellre ett spel med en story på 4h som är spännande/ny/intressant än ett spel som står och trampar vatten i 8-12h....

So what om spelet tar slut efter 4h? Om det var 4 jävligt underhållande timmar så är det ju bara att gå på nästa spel efter det!
Och om man nu (hemska tanke) mot förmodan skulle få slut på singleplayerspell, så är det ju bara att grotta ner sig i nån sorts multiplayer oxå har man att göra resten av sitt liv

Edit:
Intressant läsning:
http://articles.cnn.com/2011-08-17/tech/finishing.videogames....

Jag är ju en av dom där, slutade spela red dead redemption kring typ 50%
Så tror faktiskt många här i tråden fortfarande är kring dom 10%:en, inget illa menat med det, själv är man ju avis på att inte ha tiden längre!

Edit2:
För att förklara hur jäkla illa det är, jag köpte batman arkham asylum kring releaseveckan och det ligger fortfarande inplastat i tvspelslådan nu 2 år senare när uppföljaren nästan är här

Medlem

Man kan inte spela alla spel som släpps såklart! Samma med allt annat. Tidningar, film, böcker osv.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av whoo:

[quote="Polish"
Edit:
Intressant läsning:
http://articles.cnn.com/2011-08-17/tech/finishing.videogames....

Jag är ju en av dom där, slutade spela red dead redemption kring typ 50%
Så tror faktiskt många här i tråden fortfarande är kring dom 10%:en, inget illa menat med det, själv är man ju avis på att inte ha tiden längre!

Läste artikeln, och kan till stor del hålla med, framför allt om att jag hellre lirar ett spel som man kan spontant plocka upp när som helst utan att behöva sätta mig in i det. Ofta har fallet vari att jag slutat spela ett spel när det gått för lång tid innan jag har haft tid att spela det igen, då det helt enkelt känns som man tappat tråden.

Jag ser hellre att man kan spela om spelet om och om igen, och framför allt ger multiplayer och co-op enormt mer värde.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av showerguy:

136 minuter gör mig orolig.. borde välvara 136 timmar åtminstonde

136 timmar kan du lätt uppnå bara du inte satsar på en speedrun. Detta(skyrim speedrun) är t.om längre än Baldur's Gate 2.

Det jag menar är att en Speedrun borde vara 136 timmar och sen kan hela spelet vara "lite" längre

Haha, utvecklingstid: 30 år och när det väl släpps visar det sig att det var inte så värst kul, bara "sådär"!

Medlem
Skrivet av whoo:

Så jag spelar ju hellre ett spel med en story på 4h som är spännande/ny/intressant än ett spel som står och trampar vatten i 8-12h....

So what om spelet tar slut efter 4h? Om det var 4 jävligt underhållande timmar så är det ju bara att gå på nästa spel efter det!
Och om man nu (hemska tanke) mot förmodan skulle få slut på singleplayerspell, så är det ju bara att grotta ner sig i nån sorts multiplayer oxå har man att göra resten av sitt liv

Word!

Medlem

Frågan är om man får klicka förbi all dialog of cutscenes eller inte.

Jag antar att när de kör en sådan här tävling så hoppar de över allt snack och tar bara det uppdrag som leder vidare igenom main storyn och rusar sedan ifrån ett mål till en annan. I så fall får man väl tycka att över 2 timmar är rätt bra ändå.

En annan ser ju allt tjat och springer runt och kolla vyerna, bli ledare för dark brotherhood osv. Lär ju ta mer än två timmar


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av dmon:

Elder scrolls spelen är inte linjära spel så att alla kommer inte att följa samma väg. Alltså varierar speltiden rätt rejält om du inte vet exakt vart du ska gå. Även om man kan klara fallout 3 på 1 och en halv timme så spenderar man väl minst 20-30 timmar i spelet ändå.

Tja tog mig totalt 13 timmar att ta mig igenom fallout 3, alla DLC's och hela main storyn, dessutom, vist inte vidare många side quests men gjorde ett titotal, alla vart typ lika trista.

Så totalt sett 13 timmar speltid är för mig det korstaste RPG jag någonsin spelat. #2 på listan är Oblivion som jag tog igenom på 15. Sedan Witcher 2 på 18 timmar, Mass effect runt 20.

Vist jag spelar snabbt, generelt sett, är ingen fan av trista sid quests då oftast är de enbart filler och tillför inte någon story ( vist finns undantag brukar göra dessa quests ) o.s.v.

Dessa 136 minuter gör mig personligen rädd, betyder att jag lär nog komma igenom spelet på runt 10 timmar själv.

Medlem

Det verkar som om speedrun är ett okänt begrepp för flera i denna tråd. Lite skrämmande faktiskt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Fallout 1 på 10 min utan att ta en ända fight i spelet. Ganska coolt att det går att klara så
http://www.youtube.com/watch?v=tlxRCi9OvZo

Medlem

Men orka. jag ser inte vad hela grejen med speedrun ar, menar whoho jag spenderade ett ex antal hundra kronor pa ett spel som jag skiter blanka fan i att ens spela igenom helt och halet utan bara rusar till slutet pa en gang, kanns valdigt poang lost. Menar vad kommer har nast?, att kopa en film och snabb spola till slut sekvensen bara for att skrytta om att man kollade igenom en film pa kortast mojliga tid men missade allt innehall i den.

Medlem
Skrivet av Cypher:

Men orka. jag ser inte vad hela grejen med speedrun ar, menar whoho jag spenderade ett ex antal hundra kronor pa ett spel som jag skiter blanka fan i att ens spela igenom helt och halet utan bara rusar till slutet pa en gang, kanns valdigt poang lost. Menar vad kommer har nast?, att kopa en film och snabb spola till slut sekvensen bara for att skrytta om att man kollade igenom en film pa kortast mojliga tid men missade allt innehall i den.

Vem är du att döma hur någon spelar sitt single player-spel?

För att göra ett speed run krävs ofta både träning och kunskap. De som har bästa tiderna på speed runs har antagligen spelat spelet en hel del mycket. Jag tror inte folk köper ett spel enbart för att göra ett speed run.

Hur som helst, hade de haft ett "achievement" och någon virtuell belöning för att klara spelet snabbt så gissar jag att ingen i denna tråd hade ifrågasatt det.

Liknelsen med film tycker jag inte är så bra då den inte är interaktiv.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Förbluffad över att folk inte förstår vad en speedrun är och går ut på.

Medlem

Hur fan lyckades man köra BG2 på 23 minuter? Bara att fixa 20000 guldmynt för att gå vidare tog en bra stund

Edit: Läste nu att de utnyttjade en glitch.

"A big part of this game, when played normally, is acquiring enough coin to buy help from either Bodhi or the Shadow Thieves. However, this is one of the easiest tasks in a speedrun thanks to a glitch."

Medlem

Älskar Quake speedrunsen, första speedrunnet jag såg å fotfarande det mest imponerande imho
http://www.youtube.com/watch?v=6P2hY7SDoNA

Medlem

Hmm vem jag ar?..spelar det ens nagon roll da jag trodde att det har foumet hade yttrande firhet. men jag antar att du inte gillar olitankande manniskor eller Tybalt?. jag sa bara min enkla mening pa hur jag ser pa saken,om du inte gillar den sa behover du val inte gora en sa stor grej av det.

Alla snabba tider beror kanske på att dom inte göra alla sidoquestar utan bara kör igenom huvudquesten

Medlem
Skrivet av Cypher:

Hmm vem jag ar?..spelar det ens nagon roll da jag trodde att det har foumet hade yttrande firhet. men jag antar att du inte gillar olitankande manniskor eller Tybalt?. jag sa bara min enkla mening pa hur jag ser pa saken,om du inte gillar den sa behover du val inte gora en sa stor grej av det.

Jag ber om ursäkt om du tycker jag var sträng mot dig. Jag tyckte du var raljerande gentemot en gammal datorspelstradition och de som utövar den, därav mina stränga ord. Jag kan såklart ha missuppfattat din intention.

Jag har inte bett dig sluta skriva på forumet. På vilket sätt har jag hindrat din yttrandefrihet? Jag har inget emot oliktänkande människor, däremot så upplyser jag gärna oinsatta människor.

Det jag främst reagerade på var din kommentar:

Skrivet av Cypher:

"whoho jag spenderade ett ex antal hundra kronor pa ett spel som jag skiter blanka fan i att ens spela igenom helt och halet utan bara rusar till slutet pa en gang"

Du får vara beredd på kommentarer om du publikt publicerar din syn på speedruns baserat på så märkliga argument.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Cypher:

Hmm vem jag ar?..spelar det ens nagon roll da jag trodde att det har foumet hade yttrande firhet. men jag antar att du inte gillar olitankande manniskor eller Tybalt?. jag sa bara min enkla mening pa hur jag ser pa saken,om du inte gillar den sa behover du val inte gora en sa stor grej av det.

Jag ber om ursäkt om du tycker jag var sträng mot dig. Jag tyckte du var raljerande gentemot en gammal datorspelstradition och de som utövar den, därav mina stränga ord. Jag kan såklart ha missuppfattat din intention.

Jag har inte bett dig sluta skriva på forumet. På vilket sätt har jag hindrat din yttrandefrihet? Jag har inget emot oliktänkande människor, däremot så upplyser jag gärna oinsatta människor.

Det jag främst reagerade på var din kommentar:

Skrivet av Cypher:

"whoho jag spenderade ett ex antal hundra kronor pa ett spel som jag skiter blanka fan i att ens spela igenom helt och halet utan bara rusar till slutet pa en gang"

Du får vara beredd på kommentarer om du publikt publicerar din syn på speedruns baserat på så märkliga argument.

Forumet har ju inte yttrandefrihet i vilket fall som helst så jag vet inte vad ni bråkar om.

Medlem

tycker faktiskt ett sånt här spel ska upplevas och inte spelas igenom snabbt om det nu kanske skulle vara kul att testa någon gång så tror jag ändå att det förstör känslan av spelet

Inaktiv
Skrivet av Cypher:

Hmm vem jag ar?..spelar det ens nagon roll da jag trodde att det har foumet hade yttrande firhet. men jag antar att du inte gillar olitankande manniskor eller Tybalt?. jag sa bara min enkla mening pa hur jag ser pa saken,om du inte gillar den sa behover du val inte gora en sa stor grej av det.

Jag ser det mer som du missuppfattar hela poängen med en speedrun.

Det är inget man gör första gången man spelar spelet. Det är något man gör med spel man älskar och kan helt utan till och det tar oerhört mycket tid och planering att få en bra tid på ett speedrun.

Medlem

jo så är det ju håller med dig om det gjorde själv så i oblivion har spelat det spelet så mycket så jag kan i stort sett allt spelar det än idag men jag tycker ändå att det förstör känslan av det visst kan det vara en kul grej att göra en speedrun någon gång fast inget jag skulle lägga ner för mycket tid på då jag hellre lägger den tiden på att uppleva spelet i sig.

12
Skriv svar