snabb fråga om BF3

Medlem
snabb fråga om BF3

Jag har aldrig spelat battlefield spelen men jag testade bf3s öppna beta och det va ganska kul, nog för att jag dog betydligt mer än jag dödade andra, men jag hade rätt så kul iaf med tanke på att jag inte har spelat shooters sedan half-life, typ.

Nu undrar jag om det finns något ladder ystem eller annat ranking system som gör att man får en chans att spela mot folk som är lite bra (eller dåliga) som man själv är?

Eller är det som i quake, logga på valfri server och spela mot dom som är där, proffs eller inte.

/Jocke

Medlem

Lutar mer åt ditt Quake-exempel.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

lutar ?

Dvs det finns inga officiella servrar som buntar ihop dom som har samma ranking (eller nästan samma iaf) så att det blir jämna matcher ?

Medlem

Ingenting om en sådan funktion har nämnts från DICE. Det har aldrig funnits i deras tidigare spel. Men jag kan inte bekräfta någonting eftersom ingenting har sagt om att funktionen inte är med heller, därför lutar det mer åt nej.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

ok, tack för svar...

hoppas att dom tittar på blizzard och inser att det är roligare att spela mot folk som är "lika bra" som en själv...

Medlem

Jag kan helt klart hålla med om att det är roligare att spela mot folk som är ungefär lika bra men samtidigt vill jag spela med mina polare som kanske är mycket bättre eller sämre än vad jag är. Man skulle helt klart kunna tänka sig att det finns servrar för båda sakerna eller ett filter i quickmatch funktionen som slänger in en på en server för folk av ran 0 - 15, 15 - 30, 30 - ... osv samtidigt som det finns servrar som är öpnna för alla oberoende av rank. Så jag håller med dig om att de borde snegla på Blizzard lite...

PS. det blir bättre när hela spelt släpps, fler newbies per proffs...


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

jag tyckte det va galet svårt att se folk i betan, jag bara dog hela tiden... men å andra sidan va det inte mycket till lagspelande, alla irrade omkring själva mest hela tiden, iaf de få gånger jag testade

proffs blir jag inte, men kanske lär man sig se andra innan man själv dör

Medlem

Ja det var rätt mycket campande på banorna i betan, framför allt på Caspian border var det svårt att se folk tyckte jag. Hoppas folk blir bättre på att spotta fiender, det hjälper klart.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Fast iofs så behöver ju inte ens rank i bf3 reflektera hur bra man egentligen är. Eller? Man går liksom upp i rank även fast man spelar dåligt, dock tar det ju lite längre tid.

Medlem
Skrivet av Elffors:

Fast iofs så behöver ju inte ens rank i bf3 reflektera hur bra man egentligen är. Eller? Man går liksom upp i rank även fast man spelar dåligt, dock tar det ju lite längre tid.

Precis. Så här ser jag på det:

Rank - Visar hur länge man har spelat.
K/D - Visar hur bra man själv är.
W/L - Visar hur bra laget är.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Sen blir man ju inte bättre genom att möta sämre eller likvärdigt motstånd. Är ju roligt när det blir svårt

Medlem

Ge det bara lite tid när spelet släpps så kommer det säkert gå bättre.
Vi har alla varit nybörjare

Medlem

om du har svårt att hålla dig vid liv så beror det nog mest på att du är ovan hur du ska bete dig på kartan. börja i basen, avancera med dina medspelare, din squad, irra inte iväg utan en plan, håll låg profil.

innan jag "kan" en karta håller jag mig gärna i kurlisen ett tag, börja med att titta på kartan och se hur och var folk rör sig, vart är det choke points, vart är det fritt fram för snipers.

kanske ska du satsa på att lära dig hantera ett fordon till en början, där är du mer skyddad.

1
Skriv svar