Redo för sju minuter FFXIII-2?

Robot
Redo för sju minuter FFXIII-2?

Square Enix ger inte upp sin klassiska spelserie i första (eller för den delen, trettiofemte) taget. Den senaste trailern är en sprakande uppvisning av lite gameplay men desto mer story.

#final-fantasy-xiii, #final-fantasy-xiii-2


Medlem
Redo för sju minuter FFXIII-2?

GE MIG VERSUS I STÄLLET!!!

Medlem

Square-Enix bör fimpa deras kommande spel och ge sig in i porrbranchen, annars kommer dom ej överleva!

Medlem

ff IX var det sista bra ff jag spelade(8 var ingen höjdare visserligen). hade aldrig någon ps2 så jag vet inte var det började gå snett....gör om gör rätt.

Medlem

Ingenting kan göra med redo att spela FFXIII - 2 sedan katastrofen som var FFXIII och FF X - 2. Final Fantasy serien har blivit det som förkroppsligar allt som jag tycker är fel med Jrpgs. Vet inte om det dock bara är jag som har tröttnat alternativt mognat.

Medlem

FF8 tyckte jag va riktigt bra. FFX-2 var nog nåt av det sämsta jag någonsin spelat.

Medlem

Square var ett av dem bästa företagen någonsin, och Enix gjorde ett par diamanter med(Terranigma!), så vad gick egentligen snett? Square + Enix borde ha varit en legendarisk kombo, men det blev så otroligt misslyckat. FFX var visserligen ett bra spel, men den här generationen har dem tappat helt.

Medlem
Skrivet av OmniJapanese:

Square var ett av dem bästa företagen någonsin, och Enix gjorde ett par diamanter med(Terranigma!), så vad gick egentligen snett? Square + Enix borde ha varit en legendarisk kombo, men det blev så otroligt misslyckat. FFX var visserligen ett bra spel, men den här generationen har dem tappat helt.

Tror det handlar om en dålig ledning med endast $ till ögon. Bra exempel på detta är väl alla remakes av äldre FF som kommer till DS:en.

Inaktiv

Ännu mera emo ungar med överdriven anime story! Hurra! Nu ska jag bara gå och hänga mig själv!


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Är jag den enda i hela världen som gillade ff13? Längtar tills 13-2 kommer!

Medlem

FFVII är det bästa genom tiderna. FFVIII gillade jag också, Speciellt minispelet ingame, det där kortspelet.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem
Skrivet av Thilak:

Är jag den enda i hela världen som gillade ff13? Längtar tills 13-2 kommer!

nej du är inte ensam jag gillade det också längtar till 13-2 jag med

zsm
Medlem
Skrivet av jojjez:
Skrivet av Thilak:

Är jag den enda i hela världen som gillade ff13? Längtar tills 13-2 kommer!

nej du är inte ensam jag gillade det också längtar till 13-2 jag med

Same here. Tyckte FFXIII var suveränt. Det är bara en massa bakåtsträvande lipsillar som vill spela FF7 resten av livet, som gnäller

Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av jojjez:
Skrivet av Thilak:

Är jag den enda i hela världen som gillade ff13? Längtar tills 13-2 kommer!

nej du är inte ensam jag gillade det också längtar till 13-2 jag med

Same here. Tyckte FFXIII var suveränt. Det är bara en massa bakåtsträvande lipsillar som vill spela FF7 resten av livet, som gnäller

Gillade FFXIII med och ser framemot FFXIII-2. FF snobberi klarar jag mig bra utan...

Jag gillar FF7 och FF 13 var helt ok. Funkar det?


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av jojjez:
Skrivet av Thilak:

Är jag den enda i hela världen som gillade ff13? Längtar tills 13-2 kommer!

nej du är inte ensam jag gillade det också längtar till 13-2 jag med

Same here. Tyckte FFXIII var suveränt. Det är bara en massa bakåtsträvande lipsillar som vill spela FF7 resten av livet, som gnäller

haha Bara för att man gillar FFVII betyder inte att man hatar de nya. Det är bara en annan känsla i de äldre spelen. Kanske man associerar dåtiden med ungdom o lycka? eller så är spelen inte lika bra nu som då... who knows? Är man bakåtsträvande för det? nepp.... du låter som ett troll


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Inaktiv

Hade velat spela igenom de flesta Final Fantasy titlarna, men det finns helt enkelt alldeles för många numera, börjat tappa räkningen.. fick dock en liten feeling om att detta var likt FFVII lite, tyckte jag såg en skymft av klockan ancient temple, samt summons?!..

Medlem

Det va ju bra att jag inte va ensam med att gilla ff13 och längtar till 13-2 för att det känns som om alla bara klankar ner å verkligen inte gillar dom nya. Klart att dom inte går å jämföra med dom gamla men Square kommer aldrig att misslyckas med ett FF enligt min mening Och det är bara kul med en massa nytänkande så inte alla spel blir precis lika.

Moderator | Testpilot
Skrivet av OmniJapanese:

Square var ett av dem bästa företagen någonsin, och Enix gjorde ett par diamanter med(Terranigma!), så vad gick egentligen snett? Square + Enix borde ha varit en legendarisk kombo, men det blev så otroligt misslyckat. FFX var visserligen ett bra spel, men den här generationen har dem tappat helt.

Enix gjorde aldrig Terranigma så ge inte dem cred för det spelet.

Gällande Final Fantasy... Gillar bara dem på SNES.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Orphantears:
Skrivet av zsm:
Skrivet av jojjez:
Skrivet av Thilak:

Är jag den enda i hela världen som gillade ff13? Längtar tills 13-2 kommer!

nej du är inte ensam jag gillade det också längtar till 13-2 jag med

Same here. Tyckte FFXIII var suveränt. Det är bara en massa bakåtsträvande lipsillar som vill spela FF7 resten av livet, som gnäller

haha Bara för att man gillar FFVII betyder inte att man hatar de nya. Det är bara en annan känsla i de äldre spelen. Kanske man associerar dåtiden med ungdom o lycka? eller så är spelen inte lika bra nu som då... who knows? Är man bakåtsträvande för det? nepp.... du låter som ett troll

För det första så anser jag att FF 4-5-6 är de bästa, sedan kommer 9:an. 10:an hade bra gameplay men värdelös story. Och FFXIII hade varken bra gameplay eller story. Storyn var oengagerad och barnslig, framför allt p.g.a. Vanille som utan tvekan är den sämsta karaktären i FF:s historia.
Sen är gameplayen rutten. Linjärt utan dess like, spring åt ett håll och TADA du vinner, fightingen var också helt värdelös! Jag vill kunna kontrollera alla mina karaktärer och ha lite taktik i det, inte att Lightning dör och fighten är slut. Man har för lite kontroll, vill jag spela ett spel som har aktiv battle så spelar jag god of war! Nej FF serien har varit död sedan PS1. Det blir bara värre och värre.

zsm
Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av Orphantears:
Skrivet av zsm:
Skrivet av jojjez:
Skrivet av Thilak:

Är jag den enda i hela världen som gillade ff13? Längtar tills 13-2 kommer!

nej du är inte ensam jag gillade det också längtar till 13-2 jag med

Same here. Tyckte FFXIII var suveränt. Det är bara en massa bakåtsträvande lipsillar som vill spela FF7 resten av livet, som gnäller

haha Bara för att man gillar FFVII betyder inte att man hatar de nya. Det är bara en annan känsla i de äldre spelen. Kanske man associerar dåtiden med ungdom o lycka? eller så är spelen inte lika bra nu som då... who knows? Är man bakåtsträvande för det? nepp.... du låter som ett troll

För det första så anser jag att FF 4-5-6 är de bästa, sedan kommer 9:an. 10:an hade bra gameplay men värdelös story. Och FFXIII hade varken bra gameplay eller story. Storyn var oengagerad och barnslig, framför allt p.g.a. Vanille som utan tvekan är den sämsta karaktären i FF:s historia.
Sen är gameplayen rutten. Linjärt utan dess like, spring åt ett håll och TADA du vinner, fightingen var också helt värdelös! Jag vill kunna kontrollera alla mina karaktärer och ha lite taktik i det, inte att Lightning dör och fighten är slut. Man har för lite kontroll, vill jag spela ett spel som har aktiv battle så spelar jag god of war! Nej FF serien har varit död sedan PS1. Det blir bara värre och värre.

Hur länge spelade du det, sa du?

1
Skriv svar