Xbox 360 Wireless Speed Wheel

KoP
Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av KoP:
Skrivet av RaymonD:

Plastigt skräp.. fortfarande uselt att man inte kan använda logitech rattarna till t.ex. forza, microsofts egna rattar är sunkiga!

Logitech? Vem behöver plastigt skräp då Fanatec Porsche 911 GT2 wheel finns att tillgå?

Känns lite idiotiskt att köpa så dyr ratt... vore bättre o spara ihop pengarna till en riktig bil istället.

Eller några rundor på en bana i en sådan bil ifall man inte vill spara så länge.

Klart det är idiotisk att köpa en så dyr ratt.. och då får man inte ens pedaler och växelknopp med. Aldrig att man hostar upp dom pengarna.

Medlem

Logitech G25. Har nog snurrat den pjäsen 500timmar och det syns eller känns inte ens att den är använd. Riktig kvalitets produkt. Synd att den inte funkar till korsboxen.

Dyr men lirar du mycket bil så finns det inget annat alternativ

Medlem

Jag förstår inte hur den kan få en fyra i betyg när den saknar funktioner som kan vara väsentliga för vissa spel?

Medlem

Fulsnygg, säger jag.

Och man blir inte trött i armarna. Dels väger den rätt lite, och dels kan man luta den lite som man vill, och t ex sitta med händerna i knät. Ratten ignorerar helt lutning i bilspel.

Medlem

Skillnaden mellan denna ratt och övriga lösningar är ungefär denna:

Speed wheel - funkar, med ett nästan omärkligt lag.
Kinect - funkar, med rejäl fördröjning.
Move - funkar ibland.
Wii-kontrollen - funkar inte.
Wii Motion Plus - funkar inte riktigt.

Medlem

Lofvenhaft, den har de funktioner som krävs för att köra racingspel, som t ex Forza, och göra det förbannat bra. Därför får den högt betyg.

Det är klart att en "riktig" ratt alltid är bättre. Men personligen har jag minst en ratt som jag aldrig orkar ta fram och skruva fast, så det här känns som ett riktigt bra alternativ.

Medlem

Mats, Okej, har själv inte en X-box så jag vet inte vilka spel som kräver vad, men jag tyckte det verkar dumt att den saknar vissa knappar... men hey... du är skribent, inte jag

Medlem
Skrivet av stormense:

Går den använda till PC med Xbox 360 kontroll-dongle?

Jag har nu köpt ratten inkl. Forza 4 + en krysslåda. Funkar riktigt bra fast man saknar att inte kunna koppla in sin G25. Jag har en trådlös Xbox kontroll för PC och ratten funkar även med den trådlösa mottagaren. Fungerar alltså till PC utan något hack. Driver SF, bilkörning i GTA 4, Dirt 3 mm.

Angående att Logitech-rattar inte fungerar till krysslådan har sin förklaring. Sättet deras manicker pratar med hårdvaran genom usb porten och att de har avtal med Sony men inte Microsofts konsol-division. Läst på Logitech forum och kanske inte sant men jag hör till de troende.


signatur

Det var detta...

12
Skriv svar