Medlem
Playstation 3

Tjena alla! Mitt ps3 funkar ej när jag sätter i spelskivor men det funkar på filmer :S Jag tror att de kan va fel på hårdisken men e inte helt säker Jag har damsugit det nåra ggr men funkar ändå inte... Nån som har något förslag på hur jak kan göra?

MVH/ Marcus Jansson

Medlem
Skrivet av Ulrika:

Tjena alla! Mitt ps3 funkar ej när jag sätter i spelskivor men det funkar på filmer :S Jag tror att de kan va fel på hårdisken men e inte helt säker Jag har damsugit det nåra ggr men funkar ändå inte... Nån som har något förslag på hur jak kan göra?

MVH/ Marcus Jansson

Fungerar det med Blu-ray-filmer eller bara vanliga dvd-skivor? I det senare fallet så är det troligen den laser som läser Blu-ray det är fel på, hade det problemet själv för ett år sedan ungefär och fick min PS3a utbytt. Har du garanti kvar kontakta Nordisk film, som hanterar sådant i Sverige, eller affären du köpte den i, kommer inte ihåg vilket. Om inte, kontakta dem ändå och hoppas på tur eller betala för att få det lagat. Hoppas det hjälpte.

Medlem

litet tips bara har inget med ditt problem i säg men när du säger att du dammsuger i konsolen så kan jag avråda dig ifrån att dammsuga det är inte bra det fungerar väll får ju jobbet gjort och så så länge man är försiktig testa istället att blåsa rent med lufttryck från små behållare man köper osv. kan ju helt ärligt säga att de mest konstiga saker hänt efter jag har städat mina saker med dammsugare även då jag har varit ytterst försiktig.

Medlem
Skrivet av writemaster91:

litet tips bara har inget med ditt problem i säg men när du säger att du dammsuger i konsolen så kan jag avråda dig ifrån att dammsuga det är inte bra det fungerar väll får ju jobbet gjort och så så länge man är försiktig testa istället att blåsa rent med lufttryck från små behållare man köper osv. kan ju helt ärligt säga att de mest konstiga saker hänt efter jag har städat mina saker med dammsugare även då jag har varit ytterst försiktig.

Det står ju t.o.m. att man kan dammsuga den på svag styrka i PS3 manualen. Så det borde gå om man är försiktig.

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av writemaster91:

litet tips bara har inget med ditt problem i säg men när du säger att du dammsuger i konsolen så kan jag avråda dig ifrån att dammsuga det är inte bra det fungerar väll får ju jobbet gjort och så så länge man är försiktig testa istället att blåsa rent med lufttryck från små behållare man köper osv. kan ju helt ärligt säga att de mest konstiga saker hänt efter jag har städat mina saker med dammsugare även då jag har varit ytterst försiktig.

Det står ju t.o.m. att man kan dammsuga den på svag styrka i PS3 manualen. Så det borde gå om man är försiktig.

står det i manualen så jo vrf inte men skulle nog ändå avråda ifrån det om man kan undvika det

Medlem
Skrivet av writemaster91:

[
står det i manualen så jo vrf inte men skulle nog ändå avråda ifrån det om man kan undvika det

Kan inte tänka mig att det skulle vara några problem att dammsuga lite försiktigt så länge man inte har någon industridammsugare. Satt komponenterna så löst skulle de förmodligen lossna när man flyttade/fraktade det med. Men man kan alltid vara lite försiktig med sina elektroniska fillimojänger.

Medlem

Spännande att det står så i manualen.. RTFM ftw för min del då, hehe. Nu tvivlar jag på att komponenter kan lossna om du dammsuger vid ventilationshålen. Jag skulle snarare bekymra mig för ESD-risken.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

KoP
Medlem

Den enda “faran“ med att dammsuga elektrisk apparatur är väl att det kan bildas statisk elektricitet. Hur vanligt det är att saker brukar pajja genom dammsugning har jag dock ingen aning om.

1
Skriv svar