COD4 : Recensionen samt lite Rage

Testpilot
COD4 : Recensionen samt lite Rage

Som jag trodde hade jag bara minuter kvar av #Rage då jag skrev min recension.
Förstod det då man läst lite recensioner och fått intrycket att de verkligen snabbklippte slutet på spelet (vilket inte är speciellt ovanligt i spel numera)

Förbokade nya Call Of Duty: Modern Warfare 3 och fick då Call of Duty 4 : Modern warfare på köpet.
Fråga: Vafasen har de för problem med namnen ? är det gamla spelet äldre men det är ju del4 och det nya är del1 men del3 av modern warfare .. what ? , rörigt ja!
Numrerar man COD1-4 o sen COD1 - Modern Warfare 1-99 då o sen COD2 : Modern warfare 1-99?

Jag är ingen multiplayer lirare , det med att slakta varann på multiplayerbanor tröttnade jag på redan på Quake & Unreal-tiden ,
Jag tänkte att det kunde vara värt att testa singelplay kampanjen .
Läst lite här o var att den är rätt enkelspårig och trälig men vafan några timmar kan man väl döda tänkte jag.

Rörigt , det är vad jag säger om kampanjen , den hoppar mellan flera personer och infon om prylar påminner om en snabb rockvideo för att se cool ut.
Själva uppdragen var roliga men med en en stooor jävla fläskig brasklapp till de evigt respawnande fienderna , WTF!
Topp 5 av de saker jag HATAR i spel tillhör oändligt spawnande fiender , jag är av typen "Rensa rummen och sen leta igenom varenda vrå" , sånt funkar ju inte här - vissa uppdrag fick man ju rusha som en gnu och skita i sina kompisar.

"Varje man för sig själv" : inget ordspråk jag gillar eller vill följa , kan förstå att multiplay är trist om alla har den inställningen.

Nej COD4 var ingen höjdare och multiplay kommer jag inte att köra , jag väntar till releasen av The Heist för min multiplayer kick.

#blogg

Medlem
COD4 : Recensionen samt lite Rage

Urk... Jag tror nog ingen gillar konceptet av oändligt spawnande fiender.

Jag tror "COD: World at War" var den värsta skurken när det gäller det konceptet.

Jag tycker själv att COD4 var den sista bra versionen, därefter så gick det bara utför.

Medlem

Tjernobyl-nivån väger upp för alla de andra spawnande fiender-partierna. Bland det mest välgjorda jag spelat i singleplayer!

Medlem

Inte så rörigt alls. Efter Call of Duty 4: Modern Warfare började de istället räkna uppföljarna till det spelet (Modern Warfare 2, Modern Warfare 3) och Treyarch dumpade siffrorna i namnen helt (World at War och Black Ops).

Testpilot

Aha tack för uppklarningen gällande numreringen

1
Skriv svar