Minecraft-skaparna vinner första ronden mot Zenimax

Robot
Minecraft-skaparna vinner första ronden mot Zenimax

Stockholms tingsrätt har lämnat beslut i det uppmärksammade målet kring varumärket Scrolls.

#zenimax, #mojang-specications, #minecraft


Medlem
Minecraft-skaparna vinner första ronden mot Zenimax

PWND.

Dock är tingsrätten inte mycket att hänga i granen...
Är det inte över 50% av fallen som får en annan slut dom efter tingsrätten?

Medlem

scrolls är ju så otroligt fint med sina stora landskap och vackra drakar, dammit nu blandar jag ihop namnen igen


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

scrolls är ju så otroligt fint med sina stora landskap och vackra drakar, dammit nu blandar jag ihop namnen igen

Haha!

Inaktiv

Jag kan faktiskt inte låta bli att tänka på Elder Scrolls....vad Majong-snubben nu ska ha det till, eller inte kommer på något mer unikt, vetifan.

Medlem

Ingen reklambyrå i världen kan ge Markus mer valuta för perngarna!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Segas:

Jag kan faktiskt inte låta bli att tänka på Elder Scrolls....vad Majong-snubben nu ska ha det till, eller inte kommer på något mer unikt, vetifan.

Gjorde du det även innan fallet blev aktuellt? Nu gör man ju det ganska automagiskt.


signatur
Medlem

tycker det är lite som att lyckas blanda ihop red dead redemption med red faction för att båda har red med i namnet


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Grattis Mojang och Notch!

Medlem
Skrivet av Segas:

Jag kan faktiskt inte låta bli att tänka på Elder Scrolls....vad Majong-snubben nu ska ha det till, eller inte kommer på något mer unikt, vetifan.

Lite ironiskt för alla mina kompisar känner till Morrowind, Oblivion och Skyrim men så fort man nämner The Elder Scrolls så tror de att det är ett annat spel. Spelseriens "riktiga" namn har kommit långt i skymundan tycker jag för titeln som spelet i fråga ska associeras med, i.e. Oblivion, Skyrim etc.

Dock spelar ingen av mina kompisar Minecraft så de har ingen aning om vad Scrolls är heller.

Men som sagt så är inte sista spiken satt i denna kista av patetiska ursäkter för att tjäna mer pengar.

Medlem

Det firar vi med lite skumpa så här till förmiddagens tentaplugg! Vi håller tummarna för din fortsatta framgång Notch!

Inaktiv

Litet t i tingsrätt om jag får be. Ser ju förjävligt ut i artikeln.

Medlem

Fallet lär väl gå till högsta domstol (tingsrätten är bara lekis jämfört med den) och de borde vinna även där.

Medlem
Medlem

så vansinnigt löjligt. de enda som tycker det är kul är marknadsavdelningen på zenimax och mojang som skratter gott åt att svenska skattemedel går till det här

Medlem
Skrivet av zavvy:

så vansinnigt löjligt. de enda som tycker det är kul är marknadsavdelningen på zenimax och mojang som skratter gott åt att svenska skattemedel går till det här

Haha ja all PR är ju bra PR

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_35747:

Litet t i tingsrätt om jag får be. Ser ju förjävligt ut i artikeln.

True that!


signatur

Tror inte fajten är över än, men visst är det till Markus fördel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Inget tipstack? Rage~. Nej men jag är glad för notch skull. Ser fram emot Scrolls.

Medlem

enda gången tingsrätten gör något vettigt?

Medlem

"jurudikstriden"?

Juridik heter det. Sedan är det fel form på ordet, "juridiska striden" går dock an men varför inte använda det korrekta ordet, tvist?

Medlem

"PWND.

Dock är tingsrätten inte mycket att hänga i granen...
Är det inte över 50% av fallen som får en annan slut dom efter tingsrätten? "

Har du nån källa på det? Snarare att mer än 50% av de fall som ens överklagas får en annan dom, det låter mer troligt...Ska du överklaga så ska du veta att det finns en god chans att vinna. Förlorar du igen så får du betala ännu mer i omkostnader för rättegångarna (även motståndarens kostnader).

Därför är det nog rätt många som överklagar för att de faktiskt anser att de har en god chans att vinna. Och sen finns det givetvis de som är gjorda av pengar som tycker sig ha råd med en överklagan även om chanserna är mindre goda. Zenimax tillhör nog kategori två.

Medlem

Polarn sa att jag skulle köpa world of warcraft, hmm, men här finns det ju ett spel som heter world of tanks!
Vilket var det nu igen? oh nooo! ...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Paladia:

"jurudikstriden"?

Juridik heter det. Sedan är det fel form på ordet, "juridiska striden" går dock an men varför inte använda det korrekta ordet, tvist?

Korrigerar!


signatur
Medlem

Bra bra. Men detta kommer troligen att överklagas, så ropa inte hej ännu.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Paladia:

"jurudikstriden"?

Juridik heter det. Sedan är det fel form på ordet, "juridiska striden" går dock an men varför inte använda det korrekta ordet, tvist?

Korrigerar!

rättslig tvist låter bättre än juridisk tvist tycker jag.

Medlem

De har väl inte lärt sig av filmbolagen som hyr in lobbyister. Kommer nog i nästa instans.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Bra bra. Men detta kommer troligen att överklagas, så ropa inte hej ännu.

Detta kommer aldrig gå igenom, det finns idioter som tidigare försökt att ta "patent" på ett ord och det har slutat med att de blivit utskrattade från rätten. Detta var i USA dessutom där man kan tvinga igenom all kinds of stupid om man har pengarna till det.

Medlem

Det hade varit roligare om de gjort up i Q3 som Markus föreslog från början... Så hade de kunnat live senda matchen...Mojang for the win!

/mvh soyd

Inaktiv

Vad är det som gör att de kan avgöra om det finns förväxlingsrisk eller inte? Det är en subjektiv bedömning, vad är rätt och vad är fel? Vad har de att luta sig mot?

Själv tycker jag man ska få kalla vad som helst, vad som helst, så länge man inte medvetet lurar konsumenten.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

123
Skriv svar