Vinn specialutgåva av Batman: Arkham City

FM-guru
F.d. Sisyr

Usch, jag har bara en PC.

Medlem

Varför kan man inte vinna ett ex på PC?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av flamee95:

Varför kan man inte vinna ett ex på PC?

PC-versionen är som bekant försenad, men med lite tur kör vi en ny tävling när den blir aktuell.


signatur
Medlem

Då Jokern inte är med i något av dessa avsnitt i Batman: The Animated Series antar jag att ni menar produktionsordning och inte releaseordning.

Medlem

Ettan var knepig men med lite tålamod gick det att hitta ett svar. Tack Dark Souls för mitt förbättrade tålamod. Nu ska jag kamma hem det här spelet!

Medlem

Vilka jävla frågor!


signatur

Bigfoot is so hard to find because he know's Chuck Norris is still alive

Medlem

Riktigt tunga frågor roligt dock! lycka till! x3

Medlem

33% chans att jag svarade rätt och en väldigt liten chans att vinna. Man kan dock ha tur!

Medlem

FZ, fixa felet på första frågan.

Spoiler borttagen /Tomas

Redaktör
Skrivet av pingkonk:

FZ, fixa felet på första frågan.

Spoiler borttagen /Tomas

Vi kikar på det när tävlingen är slut. Är frågan felaktig stryker vi den.


signatur
AzP
Medlem

Jag måste ju hålla med alla andra som skrivit här, era svartalternativ stämmer inte överrens med "rätt svar" på fråga 1, om det gäller det första sända avsnittet med honom i.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Tung tävling!

Tyng!

Moderator | Testpilot

Första frågan är wierd nu när jag kollat upp det. Ska bli kul att se vilket svar som är rätt. Tycker den ska strykas.

För det första. Kollar man Wikipedia står det klart och tydligt i NUMMER ORDNING SOM DEM VAR SKAPADE. Medans första gången han VISADES är ett helt annat avsnitt.

Båda dessa två nummer är ju tekniskt sett RÄTTA.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Va fan?! Han är ju inte med i något av dessa alternativ på första frågan enligt IMDB???
Han är med i avsnitt 3 första gången, kuggfråga??

Medlem

Hehe, ja första frågan kan vara lite missvisande... http://batman.wikia.com/wiki/List_of_Batman:_The_Animated_Ser...

Jaja, jag får dra till med något. Trevlig tävling med monstermysigt pris i vilket fall som helst.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Om ni som klagar på första frågan läser igenom tråden så står det på flera ställen varför ni tror att det är fel på första frågan.

Den är lite klurig, visst, men det är så, som flera redan har skrivit, att serien producerades i en viss ordning som den var tänkt att sändas i, men sedan blev det så att den första kanalen som plockade upp serien sände den i en annan ordning.
Det är den ordningen som serien gjordes i som fråga #1 refererar till. Det var också den ordningen som skaparna tänkte att serien skulle sändas i.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Första frågan är inte fel. Den är helt korrekt. Bra jobbat FZ

Medlem

Som flera nämnt var första bra knepig, men inte mer än rätt! Hoppas nu bara att den landar i brevlådan o stör pluggandet lite extra.

Medlem

Det är ju fel på första frågan så ingen kan få rätt.

Medlem

Vad är det som bestämmer att recensionen får gå live just 15.00?
IGN släpper sin 9 a.m eastern time vilket motsvarar exakt 15.00 här....

Jag skulle förstå om det fanns regler mot att inte få släppa recensionen öht innan realease för att tillverkarna är rädda för crap recensioner -> dålig försäljning...

Men att ha en viss tid ett visst datum? Handlar det om att dom vill att alla recensioner ska släppas samtidigt? För att inte någon ska rusha igenom recensions-exemplaret ASAP för att först få ut sin recension?

Medlem

Nu är det verkligen bara hoppas då!

Redaktör
Skrivet av DrBagguette:

Vad är det som bestämmer att recensionen får gå live just 15.00?
IGN släpper sin 9 a.m eastern time vilket motsvarar exakt 15.00 här....

Jag skulle förstå om det fanns regler mot att inte få släppa recensionen öht innan realease för att tillverkarna är rädda för crap recensioner -> dålig försäljning...

Men att ha en viss tid ett visst datum? Handlar det om att dom vill att alla recensioner ska släppas samtidigt? För att inte någon ska rusha igenom recensions-exemplaret ASAP för att först få ut sin recension?

Du är spot on: vi får ett bestämt datum då vi tidigast får publicera, när bestäms av utgivaren. Det är för det mesta väldigt bra, annars skulle många recensioner bli skräp för att alla tävlar om att vara först. Sen funkar det inte alltid så bra som vi kanske hade önskat: vi får för kort tid på oss, någon bryter embargot, någon får exklusivt släppa sin recension först, osv.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av pingkonk:

FZ, fixa felet på första frågan.

Spoiler borttagen /Tomas

Vi kikar på det när tävlingen är slut. Är frågan felaktig stryker vi den.

Förlåt, den var lite klurig men jag tror jag fixade den nu får se hur de blir

Medlem

Give it to me!


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Första frågan var lite knivig men det fick bli en chansning där. Hoppas man vinner ett av årets grymmaste spel

Medlem

Frågan till Fz:
Vad menar ni egentligen med "Gjorde Debut" ? Vi pratar om "Batman" aka "Batman: Animated Series" ???

Isåfall Mark Hamill var redan i första avsnitt "Heart of Ice" (7 September 1992) Ferris Boyle Röst

Avsnitt två "Joker's Favor" (11 September 1992 ) The Joker/Jack Napier röst.

Avsnitt nio Joker's Wild (19 Nivember 1992) The Joker/Jack Napier röst

Hur kom ni fram att han gjorde debut i avsnitt 14 "Harlequinade" som sändes (23 Maj 1994) The Joker/Jack Napier röst ???

Medlem

"The episodes are listed in their production order, rather than their original air date. The official Warner Bros. production numbers for this series begin with 406-5xx, where "xx" is the episode number from 1-85. Thus, "On Leather Wings" is production number 406-501. Due to character introductions and pacing, by airdate is the preferred viewing order by many."

Så det finns två sätt att lista episoderna, efter deras produtkionsnummer från Warner Bros, som listan på wikipedia använder. och episodernas originala sändningsdatum. Listan på IMDB får efter sändningsdatum.

Men oavsett vilken lista ni faktiskt går efter är svaret "Avsnitt 14" fel. Rätt svar skulle vart "Avsnitt 2" enligt wikipedias lista http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Batman_animated_episodes... eller "Avsnitt 7" enligt IMDB's lista http://www.imdb.com/title/tt0103359/episodes , och "Avsnitt 7" var inte ens ett val.

Edit: HESA1:
"Joker's Wild" är avsnitt 41/42 (wikipedia/IMDB respektive)
Avsnitt 14 är "Heart of Ice"/"The Clock King" (wikipedia/IMDB respektive)
Men det stämmer också att Mark Hammil var rösten till Ferris Boyle i avsnittet "Heart of Ice", avsnitt 14/3 (wikipedia/IMDB respektive)

P.S. Så det finns inget exakt svar på den frågan egentligen, så den bör ju strykas eller formuleras om till vilken episod lista som egentligen används...

Medlem

Hur har jag kunnat missa den här tävlingen? Jag var väl för upptagen med att bli irriterad på tidigare dåligt utformade tävlingar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

fråga 1 var lite knepig

Medlem
Skrivet av HESA1:

Frågan till Fz:
Vad menar ni egentligen med "Gjorde Debut" ? Vi pratar om "Batman" aka "Batman: Animated Series" ???

Isåfall Mark Hamill var redan i första avsnitt "Heart of Ice" (7 September 1992) Ferris Boyle Röst

Avsnitt två "Joker's Favor" (11 September 1992 ) The Joker/Jack Napier röst.

Avsnitt nio Joker's Wild (19 Nivember 1992) The Joker/Jack Napier röst

Hur kom ni fram att han gjorde debut i avsnitt 14 "Harlequinade" som sändes (23 Maj 1994) The Joker/Jack Napier röst ???

HESA1 har rätt för han gjorde sin debut som Joker i avsnitt 2 men han var med i första Avsnittet som Ferris Boyle.

Tycker att fråga 1 börs tas bort.

12
Skriv svar