Åtta miljoner har provat Battlefield 3

Robot
Åtta miljoner har provat Battlefield 3

Läcker statistik från den numer stängda öppna Battlefield 3-betan har läckt ut. Hur många skott avlossade du?

#battlefield-3, #dice


Medlem
Åtta miljoner har provat Battlefield 3

Tur att det inte är krig på riktigt

Grym statistik! Påminner om den till Red Dead Redemption som släpptes förut.

Medlem

Hur många skott man avlossade? Oj, battlelog är nere;) ingen aning mao.

Medlem

Hahaha vore guld om någon sprang runt med support klassen och bara skött hej vilt hahaha xD

Medlem
Medlem

Ja! Ja! Ja! Släpp spelet nu! Konstigt dom inte gått ut och sagt att Battlefield 3 har gått guld? Bara en vecka kvar ju. Fast det har dom kanske aldrig gjort för ett Battlefield spel?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

kanske 10.. sen tröttnade jag efter att försökt spränga en vägg, och insåg att det inte gick .. falsk marknadsföring mao

Medlem

@riktigninja Destruction & Environment Destruction var inaktiverat i betan för att det buggade för mycket och skapade client-crashes bland annat, så de tog beslutet att stänga av destruction.

Själv var man helnöjd med betan trots alla buggar, men det var ju en beta så man förväntade sig inte en buggfri-miljö direkt.

Har även förbokat spelet och pissar på alla boycotters som gnäller om att bf3 är bad company 3 och inte alls är så bra som bf2 (skall erkänna att jag har inte spelat mycket bf2 i mina dar, men när jag väl har testat så har man bemötts av maxrankade spelare som sniprar dig så fort du spawnar, och så sitter man där och trycker i prone stance i hopp om att kunna röra sig frammåt en liten bit åt gången och KANSKE komma fram till en flagga och då bli sönderspammad av granater och d.yl.


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem
Skrivet av Hawake:

@riktigninja Destruction & Environment Destruction var inaktiverat i betan för att det buggade för mycket och skapade client-crashes bland annat, så de tog beslutet att stänga av destruction.

Själv var man helnöjd med betan trots alla buggar, men det var ju en beta så man förväntade sig inte en buggfri-miljö direkt.

Har även förbokat spelet och pissar på alla boycotters som gnäller om att bf3 är bad company 3 och inte alls är så bra som bf2 (skall erkänna att jag har inte spelat mycket bf2 i mina dar, men när jag väl har testat så har man bemötts av maxrankade spelare som sniprar dig så fort du spawnar, och så sitter man där och trycker i prone stance i hopp om att kunna röra sig frammåt en liten bit åt gången och KANSKE komma fram till en flagga och då bli sönderspammad av granater och d.yl.

Ja då har du haft otur och verkligen inte spelat mycket BF2!
Ehm va nej? Var ganska många väggar både nere i tunnelbanan och husen på gatorna som gick att spränga, samt träd, cementväggar och murar.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

De måste ha missat mitt headshot på caspian border då som var 714m xD

Medlem

bull shit, hade ett registrerat hs med M98B på 971 meter, leader boarden hade ett på över 1 Km...

Medlem

Kan de inte bara släppa spelet nu så vi slipper se och höra all hype och nya filmer varje dag. Det har blivit riktigt tröttsamt på senare tid.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Ziraz:

De måste ha missat mitt headshot på caspian border då som var 714m xD

Skrivet av Sandal:

bull shit, hade ett registrerat hs med M98B på 971 meter, leader boarden hade ett på över 1 Km...

Ni är mina hjältar

Medlem
Skrivet av Remus:

Ja! Ja! Ja! Släpp spelet nu! Konstigt dom inte gått ut och sagt att Battlefield 3 har gått guld? Bara en vecka kvar ju. Fast det har dom kanske aldrig gjort för ett Battlefield spel?

Det måste ha gjort det när betan kom för annars finns det inte en chans att de kommer hinna släppa spelet i tid (tar ca en månad för detta). Svaret på din fråga är således ja, annars lär spelet bli försenat, något jag starkt tvivlar på att EA vill.

Medlem

Det här är värre än andra världskriget

Medlem

Många kom, måånga såg, många blev besvikna.
Men än fler casuals såg en underbar utmanare till coD, lika simpel och förenklad, och BF-serien tog det första steget från core/hardcore, till casual.

Medlem

39 timmar tror jag att jag hann spela.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Remus:

Ja! Ja! Ja! Släpp spelet nu! Konstigt dom inte gått ut och sagt att Battlefield 3 har gått guld? Bara en vecka kvar ju. Fast det har dom kanske aldrig gjort för ett Battlefield spel?

Enligt battlefieldo.com så gavs det info på nVidia Lan:et att BF3 gick guld förra veckan.

Angående Headshot, kan det vara så att all denna statistik är från Metro delen av Betan. Då låter 635m mer troligt för jag har också sett en video med sniper Headshot på över 1km på Caspian.

Medlem
Skrivet av r3load:

Enligt battlefieldo.com så gavs det info på nVidia Lan:et att BF3 gick guld förra veckan.

Om det stämmer tvivlar jag starkt på att spelet kommer komma ut på utsagd tid, det tar som sagt ungefär en månad (iaf som jag förstått det) från det att spelet gått guld tills det finns ute i handeln.

Medlem

Nice Hoppas att de flesta köper spelet nu så Cod får sig en smäll på stjärten och börjar fatta att de kanske ska fräscha upp serien nu när konkurenten is here to stay!


signatur

Game long and prosper

FM-guru
F.d. Sisyr

Avlossade inte ett enda skott eftersom Origin inte lät mig installera skiten.

Medlem

Nästan hela sverige med andra ord?

Medlem
Skrivet av Javas:

Nice Hoppas att de flesta köper spelet nu så Cod får sig en smäll på stjärten och börjar fatta att de kanske ska fräscha upp serien nu när konkurenten is here to stay!

CoD och BF är två olika typer av FPS. I mina ögon har CoD ett bättre upplägg för klanspel än vad BF3 verkar ha (rent instinktivt kändes det som ett spel menat för casual public och inte mycket mer. Kanske SP kan bli något också.. MP verkar ju vara SP med x antal spelare som kör sitt SP på samma plan och server).

Medlem
Skrivet av [wb:

Korp"]

Skrivet av Javas:

Nice Hoppas att de flesta köper spelet nu så Cod får sig en smäll på stjärten och börjar fatta att de kanske ska fräscha upp serien nu när konkurenten is here to stay!

CoD och BF är två olika typer av FPS. I mina ögon har CoD ett bättre upplägg för klanspel än vad BF3 verkar ha (rent instinktivt kändes det som ett spel menat för casual public och inte mycket mer. Kanske SP kan bli något också.. MP verkar ju vara SP med x antal spelare som kör sitt SP på samma plan och server).

SP tycker jag aldrig känns som MP. Först och främst så har man mål på SP, sen rör sig aldrig en AI som riktiga spelare


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av bjosarn:

39 timmar tror jag att jag hann spela.

Ey bjosarn, StenFan här från #malpha! vad heter du på battlelog?

Medlem
Skrivet av bjosarn:

39 timmar tror jag att jag hann spela.

Nice, 43h för mig . Tog screnshots på medaljerna och vapen osv sista dagen... fan VILL SPELA NUUUU!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Avlossade inte ett enda skott eftersom Origin inte lät mig installera skiten.

Lol


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av bjosarn:

39 timmar tror jag att jag hann spela.

Nice, 43h för mig . Tog screnshots på medaljerna och vapen osv sista dagen... fan VILL SPELA NUUUU!

Oj, sånt gjorde inte jag. Jag blev Major iaf, kommer inte ihåg vilket ranknummer det var. 43?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Dice tror att ingen ska se att den bilden är en exakt kopia av en X-wing på väg i "exhaust-diket" på Dödsstjärnan från Star Wars IV - A New Hope. ( I en av PR-bilderna för filmen).

1
Skriv svar