Neverwinternights - rollspelare

Medlem
Neverwinternights - rollspelare

Har precis tagit upp nwn igen då suget att rollspela online kommit tillbaks
Nu vet jag dock att FZ har väldigt få rollspelare så jag räknar nästan med att jag knappast kommer få en respons i denna tråd
men hade varit kul om det fanns någon här som fortfarande/eller kan tänka sig ta upp NWN och spela lite virtuell teater med mig

Just nu spelar jag på en server vid namn Ravenloft: Prisoner of the mist som varit igång sen 2005 och är fortfarande lika populär då som nu. en horror module där spelarna verkligen tar sitt rollspel seriöst, vilket å andra sidan gör hela upplevelsen grymt verklig, en fin atmosfär som man sällan hittar i online spel.

http://www.nwnravenloft.com/

jag är dock öppen för förslag för andra moduler och servers, även då jag föredrar rollspel hade det också varit kul om jag bara hittade någon som fortfarande spelar nwn, kan tänka mig spela lite vanliga moduler om jag inte hittar några rollspelare här

Medlem

Bra tips! Kanske dags att installera sitt nwn. Det var ett tag sen man hängde på RP-modulerna, men ack så uppfriskande!

Medlem

Jo men det tycker jag ! om du inte spelat på ett tag så har dem i senaste patchen också lagt in rid-funktionliga hästar dock måste ju modulerna ha lagt in det systemet i sina servers

dem flesta moduler kör ju med Community expansion pack som ger hundratals nya modifikationer, mestadels funktionen att göra unika kläder med nya modeller, spelet känns faktiskt fortfarande färskt för att vara så gammalt, är ju hundratals som fortfarande spelar och nya moduler kommer ut hela tiden

Så om dina gamla cd skivor inte funkar rekomenderar jag att du köper diamond version från gog.com för under hundra lappen så lirar vi ihop lite ! [persuade roll: 100]

Medlem

Mina NWN-dagar är nog över, men jag kan ändå rekommendera folk som är sugna att testa. NWN fungerar förvånansvärt bra för persistent worlds, och RP-servrar brukar vara seriösa.

1
Skriv svar