Se ett ultrarealistiskt Battlefield 3

Medlem

Påminner om filmen "Gamer" ni som ej har sett den

Medlem

Så det kanske finns en framtid för arkadhallar trots allt?

Medlem
Medlem

Fatta att få en granat halvmeter ifrån sig då


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

satan va coolt ska följa upp detta, frågan är då om man känner av att man blir skjuten? det kan ju bli lite jobbigt i längden?

Medlem

Fan vilken grym sak!

Dock så lirar jag hellre paintball/air soft ute i skogen och låter spelandet stanna hemma i liggande soffläge.


signatur

I want to play a game.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

... dra ut i krig istället om man vill se vad KRIG egentligen innebär..

Vet inte hur det är med dig men som barn lekte man en del med pistoler och som barn brukade många leka indian och cowboys. Bara för att man gillar att spela spel som simulerar verkligheten så innebär inte detta att man vill göra det i verkligheten. Till exempel så gillar jag att köra bilspel men jag skulle knappast sätta mig i förarsätet på en F1 utan att först ha fått grundlig träning i hur man kör den typen av bilar. Man simulerar saker för att INTE riskera skada på person eller till exempel fordon. Tack vare simulatorer kan man helt riksfritt lära sig att flyga flygplan och man kan även lära sig att delta i krig (Americas Army är inget annat än PR för USA´s armé).

Medlem

Haha, helt insane!
Vore ganska kul om han även fick pröva ett annat spel, typ unreal tournament eller Cod Fyfan vad han skulle bli skjuten då xD


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av aines:

satan va coolt ska följa upp detta, frågan är då om man känner av att man blir skjuten? det kan ju bli lite jobbigt i längden?

Du ser ju att han blir skjuten i videon, och jobbigt i längden... Det gäller väl bara att undvika att bli skjuten : ) Ungefär som när du spelar själv.

Medlem

Så om nånting exploderar bredvid en: skjuter då alla gevären samtidigt?

Medlem
Skrivet av CrazyDoeboy!:

Påminner om filmen "Gamer" ni som ej har sett den

Har jag inte sett.. men den var inget att ha va?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Har tänkt på något liknande flera gånger, dock utan paintball-gevär


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

Inaktiv
Skrivet av vuze2143:

... dra ut i krig istället om man vill se vad KRIG egentligen innebär..

Vem fan vill uppleva ett riktigt krig? Det är roligt med simulatorer och spel.

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av CrazyDoeboy!:

Påminner om filmen "Gamer" ni som ej har sett den

Har jag inte sett.. men den var inget att ha va?

Tycker du ska se den och bedöma själv.. Men samma typ av simulator typ

Medlem

Att dom utger sig för simulator är lika ironiskt när Gran Turimso gör det, stor humor!

Medlem
Skrivet av vuze2143:

... dra ut i krig istället om man vill se vad KRIG egentligen innebär..

Jafan. Och alla minecraft nördar kan fan börja arbeta i riktig gruva.

Ärligt talat tror jag riktiga krig är så lång bort dataspels krig som du kan tänkas komma.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Haha! Ser sköj ut!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Riktigt härftigt! Men jag hade också vilja testa ett Elderscrolls där! teleskopbatonger i stället för paintball gevär !? :S

Skägg.
10 Chambers

Fick kontakt med tillverkarna bakom tekniken, ska försöka träff och spela själv.


signatur
Medlem

Ser riktigt häftigt ut, hade varit roligt att prova. Är lite mer avancerat än när man som grabb sprang omkring med ärtrör bland morsans hallonbuskar

Medlem

Fy fan vad coolt ge mig en sån här

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fick kontakt med tillverkarna bakom tekniken, ska försöka träff och spela själv.

Och då kanske du kunde fixa så att vi på FZ fick spela online mot dig i andra laget. En runda Metro med dig i attackerande kanske?

Medlem

Löjligt, suktar ni efter krutrök och explosioner, sök då till främlingslegionen eller bli legosoldater så får ni smaka på det verkliga livet som soldat, lovar er att ni ropar efter mamma på 5 min.

Det är en sak att leka krig i ett spel, men inget som NÅGONSIN kan jämställas med verkligheten, för det är inte roligt, det är ett helvete, fråga bara dem som har varit med om det, dem kommer att instämma.

Men Sverige är ju skyddad verkstad så det är inte många som har förstånd nog att förstå detta faktum!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Att dom utger sig för simulator är lika ironiskt när Gran Turimso gör det, stor humor!

I Gran Turismo så simulerar spelet bilen hur den skulle beté sej i verkligheten. I den här videon så simulerar det där rummet hur det skulle vara att bli beskjuten. Det är inte riktigt samma sak.. då det ena är virtuellt och det andra fysiskt.

Det skulle vara samma sak ifall man hade en förarstol att sitta i med ratt o pedal och sen ifall det guppar så hoppar stolen lite och vibrerar om du skulle t.ex köra på gatustenar.

Medlem
Skrivet av 7an:

Löjligt, suktar ni efter krutrök och explosioner, sök då till främlingslegionen eller bli legosoldater så får ni smaka på det verkliga livet som soldat, lovar er att ni ropar efter mamma på 5 min.

Det är en sak att leka krig i ett spel, men inget som NÅGONSIN kan jämställas med verkligheten, för det är inte roligt, det är ett helvete, fråga bara dem som har varit med om det, dem kommer att instämma.

Men Sverige är ju skyddad verkstad så det är inte många som har förstånd nog att förstå detta
faktum!

Over and out?

Medlem
Skrivet av 7an:

Löjligt, suktar ni efter krutrök och explosioner, sök då till främlingslegionen eller bli legosoldater så får ni smaka på det verkliga livet som soldat, lovar er att ni ropar efter mamma på 5 min.

Det är en sak att leka krig i ett spel, men inget som NÅGONSIN kan jämställas med verkligheten, för det är inte roligt, det är ett helvete, fråga bara dem som har varit med om det, dem kommer att instämma.

Men Sverige är ju skyddad verkstad så det är inte många som har förstånd nog att förstå detta faktum!

Jag spelar för att ha roligt. och en simulator gör nog spelen bara mer roliga!..
Inte vill jag springa och skjuta ihjäl folk i verkliga livet bara för jag gillar att spela 'Pang Pang' spel
Jag har även spelat 'Soft air gun' I en större skala med uppdrag och 10-30 spelare det var kul och det är en social aktivitet, Krig är brutalt men det vi håller på med är en lek, Tar folk illa upp så kan dom gå och sova för dom har inget att göra med våra hobbys

Medlem
Medlem

En sådan går jag och köper direkt, fyfan va coolt! (Någon som har nr till en dum bank?)

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av Blazing_Angel:

Att dom utger sig för simulator är lika ironiskt när Gran Turimso gör det, stor humor!

I Gran Turismo så simulerar spelet bilen hur den skulle beté sej i verkligheten. I den här videon så simulerar det där rummet hur det skulle vara att bli beskjuten. Det är inte riktigt samma sak.. då det ena är virtuellt och det andra fysiskt.

Det skulle vara samma sak ifall man hade en förarstol att sitta i med ratt o pedal och sen ifall det guppar så hoppar stolen lite och vibrerar om du skulle t.ex köra på gatustenar.

Gran Turismo skulle inte bli realistiskt om det så guppade o vibrerade då det är ett arkadspel.
Denna BF3 "simulator" kan ju då sättas i samma fack som GT5 då dess motor är mer arkadig än simulation.

Tror nog inte denna såkallade simulation presenterar verklighetstrogen skademodell, autentiska rekyl & vapenljud + massa andra saker, kan dock inte uttala mig till 100% då jag inte testat denna.

Inaktiv

Grymt! något jag verkligen skulle vilja testa

123
Skriv svar