BF3 reinforcment tickets?

Medlem
BF3 reinforcment tickets?

Är det någon som sitter med information om hur tickets kommer funka?
Skulle behöva något läsbart.


signatur

what we do in life echoes in eternity

Medlem

I "Rush" eller "Conquest"?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ahh, Conquest. Men gärna om det finns nått heltäckande från utvecklarna.


signatur

what we do in life echoes in eternity

Medlem
Skrivet av twomas:

Ahh, Conquest. Men gärna om det finns nått heltäckande från utvecklarna.

Finns ingen förklaring av hur alla modes fungerar i BF3 än. Men tickets fungerar precis som i de tidigare spelen skulle jag tro. I "Rush" förlorar attackers tickets då man dör. I "Conquest" förlorar båda lagen tickets, men inte genom kills, utan beroende på hur många flaggor lagen kontrollerar. Det laget som kontrollerar minst flaggor förlorar tickets snabbare.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av twomas:

Ahh, Conquest. Men gärna om det finns nått heltäckande från utvecklarna.

Finns ingen förklaring av hur alla modes fungerar i BF3 än. Men tickets fungerar precis som i de tidigare spelen skulle jag tro. I "Rush" förlorar attackers tickets då man dör. I "Conquest" förlorar båda lagen tickets, men inte genom kills, utan beroende på hur många flaggor lagen kontrollerar. Det laget som kontrollerar minst flaggor förlorar tickets snabbare.

Tappade man inte beroende på hur mycket man dog också, det har jag för mig?

Medlem

Nu har jag bara lirat 1943 och BF2, och skulle vilja veta skillnaden mellan 2an och 3an.
Vet ju hur det funkar osv, är mest intresserad om det har skett några förändringar. Tyckte att systemet funkade så bra i 2an.

I conquest är det både genom kills och flags, återupplivning ger ju tillbaka en ticket dessutom.


signatur

what we do in life echoes in eternity

Medlem
Skrivet av twomas:

Nu har jag bara lirat 1943 och BF2, och skulle vilja veta skillnaden mellan 2an och 3an.
Vet ju hur det funkar osv, är mest intresserad om det har skett några förändringar. Tyckte att systemet funkade så bra i 2an.

I conquest är det både genom kills och flags, återupplivning ger ju tillbaka en ticket dessutom.

Nu vet jag inte om du menade BF3 eller BF2 med det sista. Men i BC2 så får man tillbaka en ticket om man återupplivar, ja. Så jag gissar på att det även gäller BF3.

Medlem

Det enda jag är ute efter egentligen är: Jag hoppas att BF3 inte har modifierat ett sådant utmärkt system som det var i BF2.


signatur

what we do in life echoes in eternity

Medlem

Är det någon som vet vad som kommer vara standardinställningen på alla servrar? Och hur kommer det hanteras på icke privathyrda servrar om man vill ändra antalet tickets och tidsbegränsning? Är det ens möjligt?

Jag har en oro som jag hoppas inte blir sann. Att nästan alla servrar kommer ha väldigt "casual" inställningar med en 20mins tidsgräns och alldeles för lite tickets och en extremt snabb respawntid.

Jag antar att det passas massorna bättre, om man bara vill hoppa in för en halvtimmas skjutande. Men personligen föredrar jag långa matcher på 45min eller mer. Hoppas det antingen kommer finnas en hel del privata servrar eller att det är möjligt för spelarna på en server att ändra vissa inställningar, kanske genom en röstning?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ungefär det jag också är oroad över, att dom inte hittat på något skit....som gör att kartorna går på en grisblink.


signatur

what we do in life echoes in eternity

Medlem

Jag har inte spelat BC2 men i BC1 kunde ju en omgång precis som i föregående BF pågå ett ganska bra tag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Soulless:

Är det någon som vet vad som kommer vara standardinställningen på alla servrar? Och hur kommer det hanteras på icke privathyrda servrar om man vill ändra antalet tickets och tidsbegränsning? Är det ens möjligt?

Jag har en oro som jag hoppas inte blir sann. Att nästan alla servrar kommer ha väldigt "casual" inställningar med en 20mins tidsgräns och alldeles för lite tickets och en extremt snabb respawntid.

Jag antar att det passas massorna bättre, om man bara vill hoppa in för en halvtimmas skjutande. Men personligen föredrar jag långa matcher på 45min eller mer. Hoppas det antingen kommer finnas en hel del privata servrar eller att det är möjligt för spelarna på en server att ändra vissa inställningar, kanske genom en röstning?

45 minuter???? Vad tusan kör du på för servrar?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag är inne på samma linje....jag vill kriga länge!!


signatur

what we do in life echoes in eternity

Medlem

Som någon sa tidigare, så förlorar man tickets om man dör och om ena laget kontrollerar mer än hälften av flaggorna.

Medlem

Precis som Elffors säger tror jag att det har varit i alla BF-spel i conquest (kan inte uttala mig om BC1). Om du håller tillräckligt många flaggor så tickar fiendens tickets ner och båda lagen förlorar tickets när folk på deras lag dör. Medics som återupplivar folk i BF3 gör så att det egna laget får tillbaka en poäng.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Soulless:

Är det någon som vet vad som kommer vara standardinställningen på alla servrar? Och hur kommer det hanteras på icke privathyrda servrar om man vill ändra antalet tickets och tidsbegränsning? Är det ens möjligt?

Jag har en oro som jag hoppas inte blir sann. Att nästan alla servrar kommer ha väldigt "casual" inställningar med en 20mins tidsgräns och alldeles för lite tickets och en extremt snabb respawntid.

Jag antar att det passas massorna bättre, om man bara vill hoppa in för en halvtimmas skjutande. Men personligen föredrar jag långa matcher på 45min eller mer. Hoppas det antingen kommer finnas en hel del privata servrar eller att det är möjligt för spelarna på en server att ändra vissa inställningar, kanske genom en röstning?

45 minuter???? Vad tusan kör du på för servrar?

När man körde klanmatcher för i bf1942 och bf2 brukade de hålla på i lite drygt 80 minuter.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Är det någon som vet vad som kommer vara standardinställningen på alla servrar? Och hur kommer det hanteras på icke privathyrda servrar om man vill ändra antalet tickets och tidsbegränsning? Är det ens möjligt?

Jag har en oro som jag hoppas inte blir sann. Att nästan alla servrar kommer ha väldigt "casual" inställningar med en 20mins tidsgräns och alldeles för lite tickets och en extremt snabb respawntid.

Jag antar att det passas massorna bättre, om man bara vill hoppa in för en halvtimmas skjutande. Men personligen föredrar jag långa matcher på 45min eller mer. Hoppas det antingen kommer finnas en hel del privata servrar eller att det är möjligt för spelarna på en server att ändra vissa inställningar, kanske genom en röstning?

Finns servrar på BC2 där lagen har 2000 tickets var och dom matcherna pågår ett bra jävla tag. Troligen kommer det till BF3 också.

Medlem

"Ticket = biljett"

När man dör så försvinner inte en "ticket", det är bara när man väljer att spawna för att komma in i matchen igen som en av lagets "biljetter" används.

Medlem

Som sagt, jag ville mest veta om det skett några förändringar från BF2, men efter betan så vet jag ju att så inte är fallet.
Hade bara blivit besviken om de hade fuckat upp Conquest.


signatur

what we do in life echoes in eternity

1
Skriv svar