Se ett ultrarealistiskt Battlefield 3

Gen
Medlem

Hur fräckt som helst! Hade jag haft enorma mängder pengar hade det helt klart vart värt det

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av zappmeharder:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fick kontakt med tillverkarna bakom tekniken, ska försöka träff och spela själv.

Och då kanske du kunde fixa så att vi på FZ fick spela online mot dig i andra laget. En runda Metro med dig i attackerande kanske?

Ouch, hatar ni mig så mycket?


signatur
Medlem

Okej, Det är nu man förstår hur Holo-deck fungerar. Bra där lite mer framtid sen är vi där.

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:
Skrivet av Preath:
Skrivet av Blazing_Angel:

Att dom utger sig för simulator är lika ironiskt när Gran Turimso gör det, stor humor!

I Gran Turismo så simulerar spelet bilen hur den skulle beté sej i verkligheten. I den här videon så simulerar det där rummet hur det skulle vara att bli beskjuten. Det är inte riktigt samma sak.. då det ena är virtuellt och det andra fysiskt.

Det skulle vara samma sak ifall man hade en förarstol att sitta i med ratt o pedal och sen ifall det guppar så hoppar stolen lite och vibrerar om du skulle t.ex köra på gatustenar.

Gran Turismo skulle inte bli realistiskt om det så guppade o vibrerade då det är ett arkadspel.
Denna BF3 "simulator" kan ju då sättas i samma fack som GT5 då dess motor är mer arkadig än simulation.

Tror nog inte denna såkallade simulation presenterar verklighetstrogen skademodell, autentiska rekyl & vapenljud + massa andra saker, kan dock inte uttala mig till 100% då jag inte testat denna.

Nej precis det håller jag med om, det går ju inte riktigt att nå upp till det som gör det så verkligt så det knappt går att skilja mellan verklighet och simulation. Men det handlar inte heller riktigt om att det ska simulera allting. Det handlar lite mer om vissa element som blir simulerade, att man säger simulation i dagens spel betyder inte att hela spelet simuleras efter verkligheten, bara vissa saker - detta kan vara lite svårt för många att förstå. Så man får ta ordet "simulering" med lite nypa salt i dagens läge.

Spelet BF3 är ju inte simulerande, men det som visades på videon gör det mera möjligt att efterlikna hur det skulle vara i verkligheten - även om detta nu kanske inte skulle vara alls som i verkligheten så är ju det en bra bit på vägen för att simulera verkligheten iallafall.

Det är ju till en viss del svårt att förklara xD Men hoppas du förstår

Medlem
Skrivet av tyrfing:
Skrivet av vuze2143:

... dra ut i krig istället om man vill se vad KRIG egentligen innebär..

Hahaha vad vet du om krig född 92 har ju knappast slutat med blöja.
Tycker du ska prova denna naken och så kan vi ju se hur du mår efter det.

Se det för va det är en skit cool sak som men kan spela SPEL i.

För det är ett spel inget annat.
Det är ingen som dör när du skjuter någon på skärmen och det får inga konsekvenser i verkligheten.
Så om du inte har något som helst intelligent att säga tycker jag du ska hålla mun.

tyckte reklamen var löjlig bara lol. kändes som en B- grej... Min systers kompis kom hem i en trälåda från afghanistan, så jag har sätt med egna ögon hur det kan påverka

onödigt av dig att börja dampa om min ålder, hej mr omogen -.-"

Medlem

Alla som tror att krig är kul, var med på en övning i norra Sverige under november och december då har svenska försvarsmakten en stor övning där dom ligger ute i fält några veckor-månader.
En övning är det närmaste du kan komma till ett riktigt krig.
Men som soldaterna säger dom vill inte döda men det du gör i en pressad situation är något du aldrig skulle göra för skojs skull.
Med simulering så kan du aldrig simulera något fullt ut, det är omöjligt med dagens teknik vi har kommit långt men fortfarande lång väg kvar ditt.

Medlem

Fy fan vad coolt! Ofta man skulle våga "chargea" hej vilt med en sån anläggning

Medlem

hahah det där såg snice ut som fan. VILL TESTA! ^^

Medlem

Ser galet ut hehe,

Vet hur det känns att få bollar från en uppskruvad semi på 5meters avstånd, man är gul o blå i en månad , och gör satans ont vilket gör att man jobbar ganska hårt för att inte bli träffad


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

123
Skriv svar