Spelat Dark Souls för första gången

Medlem
Spelat Dark Souls för första gången

Nu har tiden kommit för Dark Souls.

Min första speltid för bara några timmar sedan ligger fortfarande kvar i tankarna. Det jag kan säga om spelet är att det är snyggt, svårt och spännande!

Otroligt kul med andra ord. Jag har bara precis börjat så är bara omkring level 5 och slåss mot några

spöken

, vilket inte är det lättaste. Har dött vid samma område omkring tre gånger. Första gången lyckades jag faktiskt komma förbi dessa onda varelser, men sen kom dom igen och döda mig.

Det som är häftigt är att det verkar finns olika vägar vid samma startposition var jag är nu, vilket kan betyda mer Soul poäng - högre level, vilket i sin tur leder till att jag kommer förbi

spökerna.

En annan grej är ju att det fanns massor av olika klasser (eller raser? kommer inte ihåg) att välja mellan i början. Jag valde i alla fall mellan Warrior och Knight. Det blev Knight, som jag tror ska vara ungefär som Warrior men en lite mer tyngre version med bättre armor(?).

Så med det sagt borde man kunna klämma ut en hel del från detta spel, speciellt med så många spelbara klasser.

#blogg


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Spelat Dark Souls för första gången

Hehe, börja också med Knight, skönt med bra sköld i början, viktigast med 100% physical block. ja det är lite kul i början, man vet inte riktigt vart man ska ta vägen, men börja med Undead Burg. Lycka till med ditt äventyr

1
Skriv svar