Minecraft-skaparna vinner första ronden mot Zenimax

Medlem

Dagens ord: videospelsprogram.


signatur
Medlem
Skrivet av Paladia:
Skrivet av Mimer:
Skrivet av Ravenwood:

Litet t i tingsrätt om jag får be. Ser ju förjävligt ut i artikeln.

Skrivet av Paladia:

"jurudikstriden"?

Juridik heter det. Sedan är det fel form på ordet, "juridiska striden" går dock an men varför inte använda det korrekta ordet, tvist?

Varför ska varannan medlem här på FZ leka svenskalärare bland artikelkommentarerna nuförtiden? Ni förstår ju artikeln lika bra oavsett...

Svensklärare heter det.

Oavsett så är skribenter värda namnet tacksamma för uppmärksammande korrigering, var sig det rör språk eller sak. För hur ska man annars bli bättre?

Inte fel o skriva svenskalärare heller då det är en variant av svensklärare och finns med i saol

Medlem
Medlem

Så minecraft har vunnit första ronden i sandlådan.

De (minecraft) borde sätta sina resurser på att skapa spelet istället för att gnälla över namnet. Småbarn. Får man för mycket pengar så blir man konstig i huvudet.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Så minecraft har vunnit första ronden i sandlådan.

De (minecraft) borde sätta sina resurser på att skapa spelet istället för att gnälla över namnet. Småbarn. Får man för mycket pengar så blir man konstig i huvudet.

Det är väl inte Mojang som klagar utan det andra företaget som började med hela cirkusen från första början.

Medlem
Skrivet av SVartstol:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av SVartstol:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Jag kan faktiskt inte låta bli att tänka på Elder Scrolls....vad Majong-snubben nu ska ha det till, eller inte kommer på något mer unikt, vetifan.

Gjorde du det även innan fallet blev aktuellt? Nu gör man ju det ganska automagiskt.

Jag gjorde inte det innan jag hörde om detta fallet, så dom har ju hjälpt till att dra den kopplingen.

Antar att du är ett "The Elder Scrolls" fan då? För i min umgängeskrets/alla jag känner, nämner vi bara speltiteln när vi pratar om de spelen.

Nej jag menar att jag hade aldrig dragit kopplingen mellan Elder scrolls och Scrolls om det inte vore för att det började fjantas runt i rättssalarna

Oops! Jag som läste fel


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Izuel:

Så minecraft har vunnit första ronden i sandlådan.

De (minecraft) borde sätta sina resurser på att skapa spelet istället för att gnälla över namnet. Småbarn. Får man för mycket pengar så blir man konstig i huvudet.

Läs på lite innan du uttalar dig.

Axe
Medlem
Skrivet av SVartstol:
Skrivet av Izuel:

Så minecraft har vunnit första ronden i sandlådan.

De (minecraft) borde sätta sina resurser på att skapa spelet istället för att gnälla över namnet. Småbarn. Får man för mycket pengar så blir man konstig i huvudet.

Det är väl inte Mojang som klagar utan det andra företaget som började med hela cirkusen från första början.

Det är det amerikanska varumärkeslagarna som är cirkusen... om folk läste på lite(googla) så skulle de fatta att Zenimax inte har något val. Att mojang beter sig som ett gäng riktiga rövhål som manipulerar public opinion genom att få det att verka som att det stora stygga företaget ger sig på "indie"-utvecklarn.

Medlem
Skrivet av Axe:
Skrivet av SVartstol:
Skrivet av Izuel:

Så minecraft har vunnit första ronden i sandlådan.

De (minecraft) borde sätta sina resurser på att skapa spelet istället för att gnälla över namnet. Småbarn. Får man för mycket pengar så blir man konstig i huvudet.

Det är väl inte Mojang som klagar utan det andra företaget som började med hela cirkusen från första början.

Det är det amerikanska varumärkeslagarna som är cirkusen... om folk läste på lite(googla) så skulle de fatta att Zenimax inte har något val. Att mojang beter sig som ett gäng riktiga rövhål som manipulerar public opinion genom att få det att verka som att det stora stygga företaget ger sig på "indie"-utvecklarn.

Sedär ja, okunskap som ligger i botten som vanligt alltså! Får la läsa runt lite så jag med blir bildad:)

123
Skriv svar