Modern Warfare 3-utvecklarna försvarar sin spelmotor

Robot
Modern Warfare 3-utvecklarna försvarar sin spelmotor

Sledgehammer Games tycker att den åldersstigna Call of Duty-motorn håller än – liknar den vid en Porsche.

#call-of-duty-modern-warfare-3, #sledgehammer-games


Medlem
Modern Warfare 3-utvecklarna försvarar sin spelmotor

Enligt optikern har jag perfekt syn, däremto säger Glen Schofield att jag behöver glasögon. Se på fan!

Medlem

Har inte BF3 allt det men bättre?? kanske lite bättre en mw3 kan ha fel.

Medlem

Att han ens vågar jämföra motorn med en Porsche är ju bara för mycket.

Medlem

En denna motorn är en "Porsche" (alla MW spel är typ lika det är nästan alla porsche bilar också ) Hur många bugatti veyron är Battlefield 3 då ?
Och det han menar med att den är lätt att uppdatera varför inte bara släppa den så alla kan ladda ner och göra flash spel till den ?


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

dom har inte råd o uppgradera sin motor, då kommer dom tappa fanboys.... tyvärr..


signatur

//Peace out

Medlem
Skrivet av Friberg:

Enligt optikern har jag perfekt syn, däremto säger Glen Schofield att jag behöver glasögon. Se på fan!

Aha men du glömde att han arbetar under activisons nävar
Ger inte ett skvatt för CoD längre.....

Medlem

Vem är det som bestämmer om ett spel är bra ? Dem som släpper det eller dem som köper det ?


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Men Porsche är ju en bil för kvinnor och män i 40 års kris. Vad är då MW? Ett spel till för kvinnor i 40 års kris?

Medlem
Skrivet av Jesper1230:

En denna motorn är en "Porsche" (alla MW spel är typ lika det är nästan alla porsche bilar också ) Hur många bugatti veyron är Battlefield 3 då ?
Och det han menar med att den är lätt att uppdatera varför inte bara släppa den så alla kan ladda ner och göra flash spel till den ?

hur kan du jämföra med bugatti?? det är väl ändå koenigsegg vi pratar!

i övrigt så ser mw3 trevligt ut, givet köp till ps3an

Medlem

Tycker han ändå svarar bra med "jag skeppar inte en motor, jag skeppar ett spel" spelmotorn är föråldrad, ja. Men se på Gears of War serien, om jag inte är helt ute och cyklar är det samma motor i alla 3 delar, men grafiken har alltid blivit prisad på de spelen ändå. (visserligen är det inte världens snyggaste spel, eftersom alla jämför med BF3 i dessa dagar)

Men som de flesta sagt och jag håller med, CoD serien (iaf MW delen) har blivit skåpmat. Om JAG får välja för att det ska bli ett CoD:MW 3 köp så gäller följande: Samma känsla som MW1 (CoD 4) hade i Singleplayer, känslan från Multiplayer delen (den försvann i MW2) dock SKALL 3e person spelläget från MW2 finnas. DÅ blir det ett köp för mig.

Medlem
Skrivet av Manmannen:
Skrivet av Jesper1230:

En denna motorn är en "Porsche" (alla MW spel är typ lika det är nästan alla porsche bilar också ) Hur många bugatti veyron är Battlefield 3 då ?
Och det han menar med att den är lätt att uppdatera varför inte bara släppa den så alla kan ladda ner och göra flash spel till den ?

hur kan du jämföra med bugatti?? det är väl ändå koenigsegg vi pratar!

i övrigt så ser mw3 trevligt ut, givet köp till ps3an

Tänkte mer på den snabbaste motorn i en "vanlig bil" och den företaget förlorar pengar på för den är så bra så den kan inte säljas i fulla priset XD


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Det är inget fel på deras motor, den gör vad den ska...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Han kanske menar den här Porschen http://img.fotocommunity.com/photos/17034327.jpg
Funkar säkert bra men vinner nog inte så många racing lopp.

Medlem

snacka om att försöka dra med sig porsche ner i gröten

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det är inget fel på deras motor, den gör vad den ska...

Precis, det är inget intelligens-fel på motorn. Men det är fel på utvecklarna som väljer att stanna kvar med en gammal rutten och ful motor som har åldrats ifrån nutiden.

Medlem

Hahaha tycker inte alls att motorn är speciellt snygg, tyckte ärligt talat att MW2 inte var speciellt snyggt på vissa ställen heller när det kom

Men visst ett spel kan fortfarande vara bra även fast grafiken inte är up2date kolla bara på alla som kör CS men att sitta och jämföra deras motor med en porsche är ju bara knas

Vad hände med att kunden alltid har rätt men det har nog Activision glömt för länge sen ^^

Medlem

Han kanske menar en porsche från 60-talet ? Som man än idag kan köpa för 399kr


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

De väntar bara på nästa konsolgeneration innan de tänker göra en ny motor. Jävla snikna luffare. Å andra sidan så kan man inte göra mycket mer med dagens konsoler och det är de som CoD utvecklas för nu för tiden.

Medlem

Humbug!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det är absolut inget fel på grafikerna som arbetar på Call of Duty, de är väldigt duktiga och jag skulle gärna se vad de skulle kunna göra med en modernare motor.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Tycker spelet ser rätt snyggt ut, helt annan grafikstil än BF3. Har förbokat BF3 men kommer även köpa MW3.

Medlem

Om man på allvar säger att "en motor är snygg" diskvalificerar sig direkt genom att visa sin okunskap. Det räcker med grundläggande förståelse för programmering för att förstå vad en grafikmotor är och vad det definitivt INTE är. En bra grafikmotor är modulär och skalbar. Om en utvecklarstudio hela tiden gör nya grafikmotorer för varje nytt spel så kan det mycket väl innebära att de gjorde ett uslt jobb med den förra.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jag är ingen programmerare, men vad jag förstått så finns det inga "nya" spelmotorer där allt är kodat från scratch. Allt bygger på tidigare kod som uppdaterats och förnyats.

Tror överhuvudtaget att de flesta som använder termen "motor" hit och dit i spelsammanhang inte vet vad de talar om, utan bara fått för sig att det är motorn som på nåt magiskt sätt bestämmer vad som är bra och dåligt i spel.

Medlem

Han har rätt. inga fel på motorn, fel på innehållet.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Kan ju bara säga att Modern Warfare-seriens motor är otroligt optimerad och som han skriver, strömlinjeformad. Det märks då du kan köra spelen nästan flytande på även en äldre dator (jämfört med spelet), och det han menar med det är att det är enkelt att bygga vidare på.
Lite som ett bra formulerat CV jämfört med ett ihopslängt CV som ej är i kronologisk ordning, och med flera sidor utspridd information.

Jag kommer inte skaffa MW3 dock, är mest less på serien i sig. Men att dra in Battlefield 3 i en diskussion om MW3's utåldrade motor är väl lite onödigt?
Jag ser MW's motor mer som han säger en handplockad liten manick som kommer ha precis lika mycket körglädje även i 3an, om man gillar serien.

Men snälla, sluta tjata om BF3 i MW3-trådar, och MW3 i BF3-trådar.
De som läser innehållet läser ju som sagt om titeln, och bryr sig antagligen inte ett skvatt om vad just du tycker är sämre med det.

Diskutera nu mer vad ni ser för för/nackdelar med att de kör med samma 'finputsade' motor, det kan vara intressant!

Medlem

spelet är byggt efter konsolernas prestanda.

fast om man jämför konsol versionerna av bf3 och mw3 så är nog mw3 snyggast.
dock så kommer nog bf3 bli snyggare med HD texture installationen.

Medlem

Porsche stämmer activision för förtal.;)

Medlem

Svammel, gammalt skräp från 1999.

Medlem

Håller faktiskt med honom på vissta delar Mågna bryr sig bara om hur grafiken är det gör jag med men det är ju mest hur spelet spelas och ur det är gjort men man kan ju inte jämföra 2 spela som e helt nästan olika Bf3 och Mw3 dom har samma tids tabell (nutid) grafiken e ju annourlunda och dom kommer ju inte gjorda på samma sätt och det är nog inte sån stor skillnad mellan spelen. Dice har ny bättre motor (Grafikvis och hur motorn fungerar) IW och Sledge har en gammal motor som dom har fixat eller förbättrar inte vet jag om alla ska tjatat om skillnaden mellan båda spelar kan dom inte fan bara jämföra spel motorerna nu har jag äntligen sakt det.... tycker fan det får vara nog >.< (vet att skiten kommer fortsätta)


signatur

When do you think people die? When they are shot through the heart by the bullet of a pistol? No. When they are ravaged by an incurable disease? No. When they drink a soup made from a poisonous mushroom!? No! It’s when they are forgotten.

123
Skriv svar