Medlem
Dark Souls

Är det någon mer än mig som spelar Dark Souls?
Tänkte vi kunde dela med oss av erfarenheter, tips och frågor.

Har klarat Bell Gargoyles och ringt i den första klockan, nu finns det ett antal alternativ om var man ska bege sig härnäst. The Depths, Darkroot Garden eller Catacombs. Jag skulle gissa att jag ska till The Depths, eller?

Jag är en lvl 28 Warrior, hur går det för er?

Medlem
Skrivet av IronCouncil:

Är det någon mer än mig som spelar Dark Souls?
Tänkte vi kunde dela med oss av erfarenheter, tips och frågor.

Har klarat Bell Gargoyles och ringt i den första klockan, nu finns det ett antal alternativ om var man ska bege sig härnäst. The Depths, Darkroot Garden eller Catacombs. Jag skulle gissa att jag ska till The Depths, eller?

Jag är en lvl 28 Warrior, hur går det för er?

Specialutgåvan ligger på posten och väntar, har gjort det sedan release.
Dröjer nog en veckan innan jag får börja spela.

Men hur är spelet i jämnförelse med Demon's Souls när det gäller stats och så, är det bara och stacka mana och magi så har man instant win?
( I demon souls tycker jag personligen att om man ville ha det svårt så måste man tvinga sig själv att ge fan i magi och kötta allt med svärd. )


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Själv är jag lvl 40 warrior (ingen magi än så länge)

Har ringt i bägge klockorna samt dräpt ett antal andra bossar.

Hmmm minns inte vilka lvlar jag klarade områden på men jag tror jag klarade av Darkroot garden fram till butterfly bossen sen gav jag mig ner i depths.

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av IronCouncil:

Är det någon mer än mig som spelar Dark Souls?
Tänkte vi kunde dela med oss av erfarenheter, tips och frågor.

Har klarat Bell Gargoyles och ringt i den första klockan, nu finns det ett antal alternativ om var man ska bege sig härnäst. The Depths, Darkroot Garden eller Catacombs. Jag skulle gissa att jag ska till The Depths, eller?

Jag är en lvl 28 Warrior, hur går det för er?

Specialutgåvan ligger på posten och väntar, har gjort det sedan release.
Dröjer nog en veckan innan jag får börja spela.

Men hur är spelet i jämnförelse med Demon's Souls när det gäller stats och så, är det bara och stacka mana och magi så har man instant win?
( I demon souls tycker jag personligen att om man ville ha det svårt så måste man tvinga sig själv att ge fan i magi och kötta allt med svärd. )

Magi är numera begränsat till charges, inte mana. Säg att du har 10 charges på Soul Arrow så kan du bara kasta den 10ggr. Du kan endast fylla på charges vid bonfires(checkpoints) men då respawnar även fiender igen.

Magi är fortfarande väldigt bra mot de flesta bossarna(inte använt det själv men sett andra), men det är inte längre magi = win.

OnT:

Är lvl 58(2h dps warrior?) och är snart färdig med spelet(säger jag nu...) inte många bossar kvar iaf, men dem börjar ju bli riktigt tunga haha.

Medlem

Köpte spelet i Mån och har lirat tot 5-6h kanske på 2 gubbar. Dock känner jag mig fast då jag inte kan döda någon boss xD antagligen för att jag är dålig. Är på Capra Demon, som jag måste klara eftersom jag har stackat upp själar från 3k till 7 där inne nu... xD Är lvl 15

Medlem

Vilken är den svåraste boss eller fiende ni mött?
Jag har hittils haft störst problem med Havel the Rock, en miniboss(?) i Undead Burg. Men jag var bara level 16 tror jag när jag tog ner han efter ca.20 försök. Han har en ring som ökar tröskeln för equip burden, som jag verkligen ville ha.

Annars var Capra Demon ingen lätt fight. Tog han efter 3 försök, men det var tight.

Medlem

Executioner Smough & Dragonslayer(killer?) Ornstein var lite tight, men med kompanjoner så gick det. annars är nog Bell Gargoyles bossen(arna) jag gjort om mest faktiskt, även om det var tidigt i spelet!

Medlem

Jag köra Ud Burg, parish, darkroot garden sen depths.. Fast körde soulfarming i burg innan jag gick ner i depths.
Capra demon är väl en av dom lättare bossarna ?

Edit: Senaste bossen jag dödade idag är Sif

Medlem
Skrivet av Elffors:

Jag köra Ud Burg, parish, darkroot garden sen depths.. Fast körde soulfarming i burg innan jag gick ner i depths.
Capra demon är väl en av dom lättare bossarna ?

Edit: Senaste bossen jag dödade idag är Sif

Capra är skit jobbig, gick till han som lvl 15 alla fall och jag förlorade ca 7-8k själar :S Har sköld och hallberd (stavning) tycker han är väldigt svår :/ Hundarna stunar mig sen hoppar han på mig och dödar mig på 1-2 slag.

Medlem
Skrivet av Tyran26:
Skrivet av Elffors:

Jag köra Ud Burg, parish, darkroot garden sen depths.. Fast körde soulfarming i burg innan jag gick ner i depths.
Capra demon är väl en av dom lättare bossarna ?

Edit: Senaste bossen jag dödade idag är Sif

Capra är skit jobbig, gick till han som lvl 15 alla fall och jag förlorade ca 7-8k själar :S Har sköld och hallberd (stavning) tycker han är väldigt svår :/ Hundarna stunar mig sen hoppar han på mig och dödar mig på 1-2 slag.

Rulla


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Har du provat trappan?

Medlem

om ni vill chatta lite DKS ibland så adda mig på psn vet jag och man kanske tillome har sån tur att man kan köra ihop nån gång även om det inte lär vara så troligt :/

PSNID: Apparaten


signatur
Medlem

själv har jag spelat och dödat typ 5 bossar. mest för att jag inte vet vart jag ska. på dom som skriver här låter det som att ni är proffs och aldrig dör. jag tog typ på mig minst 5-7 försök på capra demon och var typ level 18 0ch hade ingen armor. kanske inte är så dåligt ändå.

snabb fråga, hur fan tar jag mig ner depths? är det basa hissen ner vid firelink shrinen?

Medlem

Nja, precis innan man möter capra demon finns en trappa till höger, gå ner för den och fortsätt framåt. Det kmr att finnas en dörr till höger om dig.

Om du vill skapa en genomväg så kan du ta vänster istället. Bakom den dörren så möter du Havel the rock eller vad han heter.

Medlem
Skrivet av Peppeoll:

själv har jag spelat och dödat typ 5 bossar. mest för att jag inte vet vart jag ska. på dom som skriver här låter det som att ni är proffs och aldrig dör. jag tog typ på mig minst 5-7 försök på capra demon och var typ level 18 0ch hade ingen armor. kanske inte är så dåligt ändå.

snabb fråga, hur fan tar jag mig ner depths? är det basa hissen ner vid firelink shrinen?

Håller helt klart med dig, tillochmed startat upp en tredje karaktär nu efter som jag vill spela lite annorlunda och problemet på dom andra som jag lagt många timmar på är som du just sa, man bara irrar runt och vet inte vart man ska gå efter man tagit en boss, tog mig typ 7 timmar av irrande tills jag råkade se trappan i undead church upp till bossen där och då hade jag hunnit döda fjärilen innan


signatur
Medlem

Är det ngn som vet vad man ska göra efter att man fixat Lordsvessel?

Medlem
Skrivet av Kelow:

Är det ngn som vet vad man ska göra efter att man fixat Lordsvessel?

japp, du ska döda slutbossar, börja med catacombs och ta dig ner o döda gravelord Nito sen kan du gå vidare i anor londo o göra den skiten där och döda seth the scaleless, sen har jag börjat med ruinerna och där finns four kings som är väldigt störiga så har inte kommit mycke längre.

Tips för catacombs är att du gör ett Divine vapen så att skeletten verkligen dör när du dödar dom och inte börjar leva igen, blir enklare då.


signatur
Medlem

Ah ok, men kan fan inte se ngt i Tomb of the Giants. Finns det ngn lampa eller liknande?

Medlem

Det är ganska lätt att missa Painted world också, om du tar hissen upp till undead church så hoppar du av strax efter du börjat åka upp så kan du rulla ut där mot tornet i mitten och sen ifrån det rulla ut på taket och plocka en nyckel sen ta dig upp till tornet igen och gå hela vägen upp tills du ser ett fågelbo och rulla ihop dig där i ett tag till slut så kommer det en fågel och plockar upp dig och tar dig tillbaka till startzonen där fienderna är tillbaka och du hittar även en "nyckel" i den cellen man startar i, ta den och sen kan du ta dig in i tavlan i anor londo och köra en trevlig värld där, med mycket souls och spells


signatur
Medlem
Skrivet av Kelow:

Ah ok, men kan fan inte se ngt i Tomb of the Giants. Finns det ngn lampa eller liknande?

ja, den får du när du har tagit dig ner till första bonfiren, klättra sen upp för en stege och så ser du en gubbe som tipsar dig om en skatt, gör som han säger så kommer du hitta skull lantern eller vad den nu heter, equipa den så lyser den när du håller inne attack/block, blir väldigt mycket bättre med lampan


signatur
Medlem
Skrivet av pierreB:
Skrivet av Kelow:

Ah ok, men kan fan inte se ngt i Tomb of the Giants. Finns det ngn lampa eller liknande?

ja, den får du när du har tagit dig ner till första bonfiren, klättra sen upp för en stege och så ser du en gubbe som tipsar dig om en skatt, gör som han säger så kommer du hitta skull lantern eller vad den nu heter, equipa den så lyser den när du håller inne attack/block, blir väldigt mycket bättre med lampan

Tack får sätta mig o testa de nu!

Medlem

Jag är väldigt sugen på att skaffa spelet, men hur ofta stöter man på bonfires? Brukar inte ha tid till så långa spelsessioner :/

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Jag är väldigt sugen på att skaffa spelet, men hur ofta stöter man på bonfires? Brukar inte ha tid till så långa spelsessioner :/

Relativt ofta. Du kan ju alltid gå tillbaka till en gammal bonfire om du orkar, men då spawnar allt om (Utom bossar, mini bossar)

Medlem
Skrivet av Tyran26:
Skrivet av gundemannen:

Jag är väldigt sugen på att skaffa spelet, men hur ofta stöter man på bonfires? Brukar inte ha tid till så långa spelsessioner :/

Relativt ofta. Du kan ju alltid gå tillbaka till en gammal bonfire om du orkar, men då spawnar allt om (Utom bossar, mini bossar)

Det finns också en del genvägar så att ta sig tillbaka till en bonfire går oftast ganska fort så länge man vet vägen.

Medlem

Känns som att jag spelar väldigt långsamt, är 20 timmar in och har just ringt i den andra klockan.

Fick f.ö. tag på en guide bok igår, den var riktigt nice

Medlem

du behöver inte vara vid en bonfire, det räcker o ta quit game så kan du fortsätta där du var nästa gång du spelar. bonfires är ju mer av checkpoints om du dör.


signatur
Medlem

Aha, så dem har ett sparsystem när man stänger, men när man dör så är det bara bonfires som gäller.

Medlem

Om man ökar Strenght, visst slår man snabbare med sitt svärd, dvs attackanimationen blir snabbare? Men är det märkbart? Jag har en Dark Knight Sword (Greatsword) som jag skulle vilja använda, men den är segare än min Drake Sword och gör ungefär samma skada.

Medlem

Nej du slår inte snabbare med mer str.
Inte med dex eller någon annan stat heller för den delen.

Medlem

fördelen med större svärd skulle väl vara att du gör knockdown på fiender, men jag håller med dig om att man vill hellre ha snabba slag än sega som gör att man kan få 2-3 smällar innan man ens fått iväg en swing.


signatur
Skriv svar