Battlefield 3 vs. Modern Warfare 3

Robot
Battlefield 3 vs. Modern Warfare 3

Höstens två tyngsta spel står snart redo att braka samman. FZ ställer giganterna mot varandra i en stekhet match på tio ronder.

#call-of-duty-modern-warfare-3, #battlefield-3, #dice, #battlefield-2, #call-of-duty-modern-warfare-2, #call-of-duty-black-ops, #battlefield-2142, #infinity-ward, #sledgehammer-games


Medlem
Battlefield 3 vs. Modern Warfare 3

Battlefield 3 ska ja ha!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Trevlig artikel och bra sammanställning. Tråkigt att man måste ha både steam och origin i fortsättningen.
Vilka har förhandbokat sitt BF3 förresten?

Medlem
Medlem

BF3 tömmer tarmen på MW3, any day!

Medlem

Satan vad ni håller på med Battlefield 3, kan tro att ni får pengar för varje positiv grej som nämns.

Medlem

Att "Ett spel per år" endast gäller COD kan jag tyvärr inte hålla med om.

2008: Battlefield bad company
2009: Battlefield heroes
2009: Battlefield 1943
2010: Battlefield: Bad company 2
2011: Battlefield: Play4free
2011: Battlefield 3

Är ju självklart inte samma utvecklare till alla dessa battlefield. Men det är det inte till COD heller.

Medlem

Battlefield 3 går före alla spel!

Medlem

YEAH BABY!

Jag tolkar det som 8-0 till BF3...

Undrar hur många "redigerat" jag kan komma upp till?

Verkar som 3 st bara.. :\


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

Medlem
Skrivet av Hannu:

BF3 tömmer tarmen på MW3, any day!

Fräscht...


signatur

Jag vill ha page...

Inaktiv

Efter att ha spelat BF3 betan så är det inte något jag ser framemot, jag spelar BC2 istället. Tyckte inte alls om känslan i BF3, och tvivlar på att det är små buggar som gjorde det. Däremot så spelade jag Black Ops i 2 timmar och har aldrig testat det igen.

Medlem

Folk kommer hoppa på BF3, inse hur skit det är, köra vidare med MW3 - You'll see.

Medlem
Skrivet av Keza:

Folk kommer hoppa på BF3, inse hur skit det är, köra vidare med MW3 - You'll see.

Hur exakt kommer vi se det? Den enda statistiken som kommer nå oss inom en snar framtid är ju säljsiffror.

Medlem
Skrivet av Keza:

Folk kommer hoppa på BF3, inse hur skit det är, köra vidare med MW3 - You'll see.

Haha mw3.

Medlem

Jag tycker att känslan är helt rätt på Bf3, ljudet och spelet det är mycket grymt.. Bc2 är kul, men Bf3 är 10ggr så bra enligt mig. Betan var skön, buggarna är förväntade. 8-0 till Bf3 för mig.

Siken, han säger uppföljare till Bf2.. inte dem senaste spelen dom gjort. Bad Company är en spin off tex.

Medlem

Go go MW3! Mer intensivt = Win. Plus att både Origin & Battlelog är kasst.

Medlem

Overrated... Båda två...

jag håller mig till bättre spel som släpps i höst och vintern!

Medlem

Förstår inte allt gnäll angående origin och battlelog. Under betan så hade jag i princip inga problem med varken origin eller battlelog. Däremot gillar jag inte origin eller steam(avskyr båda något oehört) men battlelog är det inga större problem på.

Ser framemot BF3, så grymt roligt spel tillsammans med polare, där MW3 känns mer lonewolf ugh no ty.

Medlem

I min bok; 8-0

Inaktiv

Railroad Tycoon 3, SimCity 4, Evil Genius, Civilization 4, Victoria 2, Revolution under Siege tar båda spelen på alla punkter any day.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

mw3 sp bättre än bf3 sp? hädelse!

Medlem
Skrivet av Galant:

Go go MW3! Mer intensivt = Win. Plus att både Origin & Battlelog är kasst.

Nej MW3 är inte ett dugg mer intensivt, det ända som händer i fighten är att någon skjuter ner den andra lite lätt med sin ljuddämpare och RDS. När du är i en BF3 strid snackar vi riktigt jävla krig för det är stora skillnaden och det är därför man inte ska jämföra spelen. Battlefield är krig, Call of Duty är mer av...ja arena kanske. BTW: Origin & Battlelog fungerar väldigt bra och Battlelog har samma funktioner som CoD Elits fast gratis

Medlem

Ja nu dröjer det inte länge innan man får ge sig ut på slagfältet. Vart ett hål i mitt datoranvändande när betan tog slut, testade lira lite black ops men det var ganska meeh.

Inaktiv

Försäljning: Modern Warfare 3
Stöd för E-sport: Modern Warfare 3
Steam: Modern Warfare 3

6-5 till Modern warfare 3

Medlem
Skrivet av LAMeduck:

I min bok; 8-0

Same!

Medlem

Jahaja. Då vet vi vad FZ tycker.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Intensitet till MW3? Hur är det intensivt att peka med sitt vapen mot någon och vinna eldstriden för att du sköt först? Visst, man möter motståndare "oftare" i MW3, men inte är det intensivare för det!

Intensiteten i MW3 är löjlig jämfört med BF3s intensitet.

Medlem

#6

battlefield 1943 är ett stand alone expansion alttså inte fullt spel
bf heroes och play 4 free är ju webbspel och de har ändå knappast tagit väldigt mycket tid och resureser av dice.. Eller?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Försäljning: Modern Warfare 3
Stöd för E-sport: Modern Warfare 3
Steam: Modern Warfare 3

6-5 till Modern warfare 3

Sisst jag kollade låg det nästintill lika hos gamestop där jag förhandsbokat vad gäller försäljning(var BF3:52 MW3:48 men det var två månader sen) . De har snackat massor om esport och BF3 känns dock lite opraktiskt. Att säga att steam är ett plus var nog det dummaste jag hört. Hade mycket hällre sett en spelbutik som inte måste vara igång / inloggad för att få spela sitt spel.

Om vi ska börja räkna poäng efter vad spelen har för styrkor kan man ju säga BF3 har flygplan-> BF3+1 osv men det klänns inte lönt.

Kul artikel men tycker det verkar som de jämför vad de vet om BF3 med vad de tror om MW3. Inte rättvisst för nåt av spelen.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Försäljning: Modern Warfare 3
Stöd för E-sport: Modern Warfare 3
Steam: Modern Warfare 3

6-5 till Modern warfare 3

Är Moder Warfare ett bättre spel bara för att det säljer mer?
Stöd för E-sport skulle vara oavgjort
Och att bara säga Steam är inte rättvist.

PS: Om vi nu går efter dina poäng skulle jag vilja lägga till Förstörelse och Fordon vilka båda vinns av BF3

7-6 till BF3.

Skriv svar