Battlefield 3 vs. Modern Warfare 3

Inaktiv

Red orchestra!!!!!!!!!!!!111


signatur

a"C"RED -

Medlem

Säger bara en sak, skyrim!


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem
Skrivet av Galant:

Go go MW3! Mer intensivt = Win. Plus att både Origin & Battlelog är kasst.

Jo, det är ju verkligen kasst...

Medlem

Nu var ni för snälla mot MW3. Enligt mig så vinner DICE alla ronderna.

Medlem

Aldrig gillat liknande liknelser, men måste säga att artikeln är välskriven.
En rolig grej är ju att FZ varit tydliga med att skriva under med både skribent och "pamparna", är det av någon speciell anledning? Ska man tolka det här som det OFFICIELLA FRAGZONE-jämförelsen som inte kan skyllas på någon frilansare?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Stort MINUS för Battlefield eftersom det är mest fokus på multiplayer... och det gillar jag inte.

Medlem

ojojoj, Ni och ert bf3........ Ni vet inte vad IW gör.. Dom gör bra spel som man gillar.... Ett spel behöver fan inte vara lixom som verkligheten, Mw2 är ett skit bra spel det är inte så bra grafik eller verkligt, Men det är ju KUL!


signatur

Creeper is scary ^.^

Medlem

mw3 är mer likt en vanlig tävling än ett krig ju

Medlem

Det är ju tydligt att FZ försöker vara rättvisa genom att ge skitpoängen till MW3 som ingen bryr sig om ändå. Enligt mig vann bf3 alla ronderna men FZ får ju inte verka vara fanboys. Eller hur?


signatur

Det här är en signatur

Jaha? Ska ni inte ta in GoW3 när ni ändå håller på med? För detta var ju i mina ögon bara ytterliggare ett men för att starta ett flamewar.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av HeXXoR:

ojojoj, Ni och ert bf3........ Ni vet inte vad IW gör.. Dom gör bra spel som man gillar.... Ett spel behöver fan inte vara lixom som verkligheten, Mw2 är ett skit bra spel det är inte så bra grafik eller verkligt, Men det är ju KUL!

Kul att du gillar Modern Warfare, själv gillar jag Battlefield.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Förresten, tänk om man gillar båda?! Tänk om man har PC och Mac?! Tänk om man Xbox och PS3?!
The horror!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av HeXXoR:

ojojoj, Ni och ert bf3........ Ni vet inte vad IW gör.. Dom gör bra spel som man gillar.... Ett spel behöver fan inte vara lixom som verkligheten, Mw2 är ett skit bra spel det är inte så bra grafik eller verkligt, Men det är ju KUL!

Nej, det är inte kul.

Medlem

Ojojo vad CoD fick smisk i rond 9.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

DET FINNS INGEN HÖRNA I NÅN RING!!!!!!! :@

Medlem
Skrivet av the-eagle:

DET FINNS INGEN HÖRNA I NÅN RING!!!!!!! :@

Trolololol. Anywho http://en.wikipedia.org/wiki/Boxing_ring


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av HeXXoR:

ojojoj, Ni och ert bf3........ Ni vet inte vad IW gör.. Dom gör bra spel som man gillar.... Ett spel behöver fan inte vara lixom som verkligheten, Mw2 är ett skit bra spel det är inte så bra grafik eller verkligt, Men det är ju KUL!

Men kan folk sluta säga att BF3 är som verkligheten, det har bara mycket mer realism än andra spel och de gör det på ett bra sätt. Många spel har sådan realism att spelet blir tråkigt. CoD var kul när jag var 12. Battlefield är ljusår roligare än CoD PUNKT

Medlem

Victory is Bf 3's!

Medlem

Bra artikel att börja med. Sen tycker jag mycket om BF3 men älskar MW3

Tror faktiskt inte Dice kommer leverera en solid enspelarkampanj som skulle stå på egna ben, men jag förstår inte hur folk fortfarande låter sig lockas av Activisions dinglande nyckelknippa.

Treyarch har sedan Modern Warfare allid kopierat Infinity Wards senaste framsteg och framställt mer av samma gamla i ett nytt men ack så smaklöst paket, det brukade vara IW som ledder serien framåt och faktiskt var duktiga på det. Men efter Modern Warfare så började även IW följa Treyarch modellen och nu har spelserien blivit en parodi på sig själv.

Multiplayer är fortfarande underhållande i all sin simplicitet, Modern Warfare med mer vapen, nya banor och perks. Håller fortfarande men hur i hela friden kan någon tycka om singleplayerdelarna?!

Intensiv action har blivit deras ursäkt för hjärndöd gameplay på räls och mer av det ett sätt att dölja det mjölkade konceptet. Nu är ett absurt antal explosioner och flygande objekt runt omkring en förväntad företeelse när du buttonmashar armeringen av en atombomb på en annan men rysk atombomb som högljutt dånar genom rymdens ljudlösa vakum på väg emot jorden som väntar med ett myller av explosioner, flygande snöskotrar och grovhuggna klyschor.

Jag har aldrig stött på en enspelarkampanj där jag bestraffas lika dåligt som ofta för att vilja vara lite smart, utforska och testa alternativa sätt att gå fienden till mötes än rakt på som en hjärnskadad neandertalare med äggklocka i röven. Kan se framför mig hur spelskaparna hela tiden skulle sträcka fram armen och skrika "NOOO you're not supposed!" precis innan man dör efter ytterligare ett steg som visat sig vara ett snesteg ifrån deras osynliga och slarvigt grävda lilla stig på minfältet av kulisser och satans spawns.

Medlem

Jag hoppar på CoD tåget, alla mina vänner är där och det känns snabbare än BF3. Plus hatar jag fordon i spel.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bjosarn:

Aldrig gillat liknande liknelser, men måste säga att artikeln är välskriven.
En rolig grej är ju att FZ varit tydliga med att skriva under med både skribent och "pamparna", är det av någon speciell anledning? Ska man tolka det här som det OFFICIELLA FRAGZONE-jämförelsen som inte kan skyllas på någon frilansare?

Eller att det är vi tre bidrog till artikeln för att skapa dynamik.


signatur
Medlem

Hade varit trevligt om alla bara slutade jämföra Battlefield med COD.

COD SKA inte jämföras med BF då de BORDE vara olika spel.... ):

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av HeXXoR:

ojojoj, Ni och ert bf3........ Ni vet inte vad IW gör.. Dom gör bra spel som man gillar.... Ett spel behöver fan inte vara lixom som verkligheten, Mw2 är ett skit bra spel det är inte så bra grafik eller verkligt, Men det är ju KUL!

"Ni och ert..."

Vi har spelat båda och går igenom de två spelens styrkor och svagheter. Vi säger heller inte att MW3 är ett dåligt spel, på flera punkter är det bättre än BF. Kommer förmodligen att spela båda.


signatur
Medlem
Skrivet av HeXXoR:

ojojoj, Ni och ert bf3........ Ni vet inte vad IW gör.. Dom gör bra spel som man gillar.... Ett spel behöver fan inte vara lixom som verkligheten, Mw2 är ett skit bra spel det är inte så bra grafik eller verkligt, Men det är ju KUL!

Jag har inte kunnat spela något annat spel sedan BF3 betan riktigt men kände för att spela lite krigsspel i veckan så jag bestämde mig för att lira genom MW2 på Veteran. Nej, det är inte kul. Tyckte det var sådär kul när jag körde den första gången (iaf i jämförelse med CoD4 som ändå hade lite känsla), men nu efter alla andra spel som har kommit i en bransch där allting skall vara cinematiskt, så känns det mest tafatt, långtråkigt, och fruktansvärt stelt. Man får ju inte glömma Over-the-top heller! Multiplayern har de förstört sedan länge. Du får gärna tycka att det är ett kul spel, men jag gör det inte, och du behöver inte tycka som alla andra. Härligt va?

Medlem

Inte så oväntat tilltag av FZ, så här veckan innan release av BF3. Speciellt med tanke på att ni betygsätter detaljer som ni inte ens testat eller vet något om.

Det som mest fascinerar mig är att ni kan bedöma Call of Duty Elite utan att ha provat det. Går inte det emot någon form av ärlighetsprincip hos spelrecensenter? Visst, ni hävdar att ni bedömer förutsättningarna, men ni lyckas ändå med konstycket att betygsätta er egen okunskap. Exempel (mina kommentarer i fet stil):

Skrivet av FZ:

"Vill du använda allt Elite har att erbjuda får du hosta upp 50 dollar per år. För den summan ingår:

- DLC varje månad (sant, dock kan alla skaffa dessa för ett styckpris som tillsamans kraftigt överstiger årskostnaden)
- Nya kartor (Felaktigt, var har ni fått det ifrån? Det kommer inte att ges ut några kartor för Premiummedlemskapet utöver de man får via DLC)
- Klanlevlande (Sant, man kan levla upp sin klan med Premium, dock kan man göra allt annat klanrelaterat även utan Premium)
- Tävlingar (Delvis sant, men det kommer anordnas tävlingar för standardmedlemmar också)
- Klanuppgraderingar (Sant, men mycket av det här ingår i "Klanlevlande" som ni redan tagit upp. Man levlar -> får uppgradering)
- Spelarstatistik (Fullständigt felaktigt, samtlig spelarstatistik får ALLA, inte bara Premiummedlemmar)

Något som ni fullständigt missade var något som BF3 inte har, och som jag personligen tycker är en väldigt bra detalj med MW3; Theatre Mode, som ger en helt ny dimension till den sociala plattformen. Möjligheten att se matcher igen, analysera sitt eget spel, klippa ihop egna videos osv. Och innan ni får denna detalj om foten också, nej det är INTE bara för premiumanvändare, det är för alla.

Sen den lilla detaljen med "Multiplayer". Vem av er har spelat MW3 multiplayer? Samtliga av er har säkert redan testat demo-/betaversionen av BF3, blir det verkligen en rättvis jämförelse då?

Slutligen, betyget i sig har jag inga problem med, alla tycker vi olika. Det är bara förutsättningarna för artikeln som jag tycker är extremt märkliga.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jag ska nog köpa båda för jag gillar båda spelen men tror att Battlefield 3 kommer att äga sönder CoD: MW3

Medlem

Singleplayer i MW2 och Black Ops var ju inte mycket att hurra för heller.
Call of Duty 4 singleplayer var lysande, men sen har det bara dalat efter det, så den ronden skulle jag nog också kalla oavgjord.

Jag kommer köpa BF3, har tröttnat på CoD serien efter senaste spelen, jag går till och med tillbaka och spelar CoD4 nu om jag ska spela nåt CoD spel.

Medlem
Skrivet av HeXXoR:

ojojoj, Ni och ert bf3........ Ni vet inte vad IW gör.. Dom gör bra spel som man gillar.... Ett spel behöver fan inte vara lixom som verkligheten, Mw2 är ett skit bra spel det är inte så bra grafik eller verkligt, Men det är ju KUL!

Jag har inte kunnat spela något annat spel sedan BF3 betan riktigt men kände för att spela lite krigsspel i veckan så jag bestämde mig för att lira genom MW2 på Veteran. Nej, det är inte kul. Tyckte det var sådär kul när jag körde den första gången (iaf i jämförelse med CoD4 som ändå hade lite känsla), men nu efter alla andra spel som har kommit i en bransch där allting skall vara cinematiskt, så känns det mest tafatt, långtråkigt, och fruktansvärt stelt. Man får ju inte glömma Over-the-top heller! Multiplayern har de förstört sedan länge. Du får gärna tycka att det är ett kul spel, men jag gör det inte, och du behöver inte tycka som alla andra. Härligt va?

Skriv svar