Är CTRL+R FZ's bästa vän?

Medlem
Är CTRL+R FZ's bästa vän?

Börjar tröttna lite på det hära. Senaste månaderna så har jag behövt uppdatera sidorna jag vill in på, ca 3-4 ggr per sida för att dom ska visas. Klickar man på en länk elelr något inom sidan så är det sällan det bara funkar, utan fastnar och jag behöver reloada ett antal gånger för att få det att fungera! Har testa på mac, win 7, xp. I malmö, i stockholm, i katrineholm. Bredband2, telia, tele2.

What the hell?

Medlem

jag har aldrig haft det problem du beskriver och jag har besök fzs sidor från min iphone min laptop (win7 firefox) och min desktop(win7 firefox) senaste updateringar på alla.

Antikvitet

Hej, det här var intressant men också oroväckande. Vi har haft såna här problem tidigare men trott att de bara gällde oss inne på kontoret eftersom vi inte kunnat återskapa dem eller mäta dem utanför huset (eller ens lyckats mäta dem internt).

Jag tar tacksamt emot mer info om problemet. Är det bara vissa delar av sajten eller hela sajten? Vilken operatör? Är det vissa tider? Kommer du in till slut eller blir det timeout?

Vad som också är väldigt användbart är att du väntar och låter sidan ladda. När du väl kommer in (om du gör det) så kan du kolla i sidans source. Längst ner skriver vi ut hur lång tid sidan tog att rendera. Om denna angivelse är låg säger det oss rätt mycket, det kan till exempel då snarare vara fel på webbservern än på koden.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Har aldrig haft problem med detta på någon av mina datorer. Men dock på min smartphone, android så måste jag trycka igen för att få det att fungera. Det sker rätt ofta.

För mig händer det dygnet runt och det blir "timeout", att man aldrig kommer in utan att trycka igen. Fast då har jag inte väntat mer än några minuter..

Edit - förtydligade ett otydligt inlägg..

Medlem

Aldrig heller upplevt detta problem. Inte här hemma på mina två datorer och inte hemma hos päronen. Allt via IE och FF.


signatur
Medlem

Har samma problem, men det känns som att det har blivit bättre och bättre. Kör främst Firefox.
Har Telia btw.


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

dmn
Medlem

Aldrig upplevt detta.
Opera 11.51, win7
Opera Mobile 11.50, Android 2.3.5

Medlem

Jag har inte haft några problem med fz, men www.computerandvideogames.com behöver jag alltid refresha.
Kollar man uppe i adressfältet så visas det att sidan är laddad trots att den är helt blank.

Jag kör Chrome och har Telia som internetleverantör.

Medlem

Har problrm ibland
explorer (nya)
Telia


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Upplever det ibland kanske 1-2 gånger om dan. Men inte mera. Kör WIN7 Opera 11.51 och Movistar ES som operatör. BTW Är inne på fz typ 20 gånger om dan och läser olika nyheter så det är väldigt lite i jämförande med mitt användande.

Medlem
Skrivet av John:

Hej, det här var intressant men också oroväckande. Vi har haft såna här problem tidigare men trott att de bara gällde oss inne på kontoret eftersom vi inte kunnat återskapa dem eller mäta dem utanför huset (eller ens lyckats mäta dem internt).

Jag tar tacksamt emot mer info om problemet. Är det bara vissa delar av sajten eller hela sajten? Vilken operatör? Är det vissa tider? Kommer du in till slut eller blir det timeout?

Vad som också är väldigt användbart är att du väntar och låter sidan ladda. När du väl kommer in (om du gör det) så kan du kolla i sidans source. Längst ner skriver vi ut hur lång tid sidan tog att rendera. Om denna angivelse är låg säger det oss rätt mycket, det kan till exempel då snarare vara fel på webbservern än på koden.

Loaded in 0.1171 seconds.
Loaded in 0.2321 seconds.
Loaded in 0.1694 seconds.
Loaded in 0.2113 seconds.

Lite random prov. Oftast så när den hänger sig så hänger det sig helt och kommer inte alls fram. Brukar behöva reloada ca 2-3ggr, ibland mycket mer för att visa sidor, som ibland inte ens kommer i sin helhet. Dock så verkar det som att det går bättre på nätterna. Det går oftast segt, med sidorna verkar iaf ladda till 100% utan o behöva hamra.
Jag har inte upplevt detta problem på någon annan sida på senaste tiden.

Verkar dock inte som att så många har detta problemet, vilket är ju ännu skummare
Hoppas iaf man har bidragit med nått. Säg till om jag kan göra något mer!

Antikvitet
Skrivet av MarMan Hollow:

Verkar dock inte som att så många har detta problemet, vilket är ju ännu skummare
Hoppas iaf man har bidragit med nått. Säg till om jag kan göra något mer!

Det har du absolut, tack. Det bästa du kan göra för att hjälpa oss är att fortsätta säga till när det händer. Ju mer data vi har desto bättre. Du säger till exempel att problemet inte verkar finnas på nätterna. Det tycker jag tyder på att det är något knas med apache-konfigurationen där vissa requests stannar.

Vi ska försöka ta ett omtag och se om vi kan mäta de här konstigheterna så vi kan se när de dyker upp. På sistone har vi bland annat prövat att aktivera page load speed tracking i Google Analytics.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Antikvitet

Nu har vi lagt upp en enkät för att samla in mer information. Ta en titt här:

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111019/enkat-upplever-du-...


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Har märkt av detta problem men enbart då jag surfat in på FZ med mobilen. Speaking of which - er site är inte direkt anpassad för mobiler. Fo shame!

Antikvitet
Skrivet av anon_98854:

Har märkt av detta problem men enbart då jag surfat in på FZ med mobilen. Speaking of which - er site är inte direkt anpassad för mobiler. Fo shame!

Det är ett av våra huvudsakliga fokusområden för alla förlagets sajter i höst. Håller med om att det är rätt kass. Samtidigt hoppas jag att du hittat mobil.fz.se. Den innehåller i alla fall en del innehåll som i högsta grad är mobilanpassat.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Nedanstående händer mig rätt så ofta och jag måste ladda om sidan för att se den korrekt.

Loaded in 31.1369 seconds.

1
Skriv svar