Battlefield 3 vs. Modern Warfare 3

Medlem

Rond 8 - Intensitet vanns av MW3..?

Hur sjutton kan det bli mer intensivt än vad metro banan i BF3 betan var?!

Rond 5 - Single Player...

Där jämför ni bara hur föregångarna var, och inte hur de två aktuella spelen verkar bli?

Ne, där fick allt MW3 några onödiga gratispoäng dem inte förtjänade >.<


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av papagoja:

Till alla er som kommer spela MW3 istället för BF3. Ingen som spelar Battlefield kommer sakna er.
Spela med småpojkarna från amerika och fjortisarna från Sverige, det är lugnt.

Skall bli skönt att slippa småbarn i Hardcore mode på BF3. Barnens små gälla röster skär i mina öron.

Det var moget sagt, kom igen nu, du behöver inte vara nedlåtande, det är "bara" spel


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Där satt den..!

Medlem

Det är för mig bisarrt hur uppretade och småaktiga folk kan bli över den här "debatten". Men samtidigt är det otroligt underhållande att läsa, så fortsätt gärna tjafsa!

Theese are rough times indeed for all the Call Of Duty fanboys, as if delayed puberty was not degrading enough there it was, Battlefield 3 in all its glory...

(läs med Morgan freeman's röst)

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Grumbledock:

Bf 3 = Kanske kommer moddar. Bäst grafik.
MW3 = usel grafik, små banor, obalanserade vapen, rejält nerdummat gameplay med HP-regen för spelare, massivt spawn-campande, samma skit som alltid, möjligtvis något bättre än föregångarna. Men till skillnad från BF3 är det inte ett blekt patetiskt skämt jämfört med föregångaren, har inte 1/2 av spelarna online, har inte tagit bort må¨nga älskade funktioner.

Tyvärr, men BF3 kommer vara bäst, I came, I played, I came again. Medans MW3 är årets största fail och över-hype. I never came, I saw, you cried...

Fixed

he he

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Eller att det är vi tre bidrog till artikeln för att skapa dynamik.

Ja, det är klart. Och det är bra - i alla tester och jämförelser. Och när vi väl är inne på det, hur gick det till? Fick var och en rösta, rådde det konsensus eller var det punkter där alla inte höll med? Är det i så fall något vi får reda på?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Varför bryr sig alla om att försöka övertala alla om att ett spel är bättre än det andra?
Är ju som att försöka övertala någon om att blå är finare för det tycker jag!

Skrivet av chris.wall:

Varför bryr sig alla om att försöka övertala alla om att ett spel är bättre än det andra?
Är ju som att försöka övertala någon om att blå är finare för det tycker jag!

Var inte löjlig, alla vet att vitt är finare.

Medlem
Skrivet av papagoja:

Till alla er som kommer spela MW3 istället för BF3. Ingen som spelar Battlefield kommer sakna er. Spela med småpojkarna från amerika och fjortisarna från Sverige, det är lugnt.
Skall bli skönt att slippa småbarn i Hardcore mode på BF3. Barnens små gälla röster skär i mina öron.

Undra vem det är som behöver växa till sig egentligen... Att försöka dumförklara någon för att de inte gillar samma spel som en själv... Slåss du i sandlådan för att någon vill bygga ett slott istället för en tunnel också?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av chris.wall:

Varför bryr sig alla om att försöka övertala alla om att ett spel är bättre än det andra?
Är ju som att försöka övertala någon om att blå är finare för det tycker jag!

Fakta

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Inte så oväntat tilltag av FZ, så här veckan innan release av BF3. Speciellt med tanke på att ni betygsätter detaljer som ni inte ens testat eller vet något om.

Det som mest fascinerar mig är att ni kan bedöma Call of Duty Elite utan att ha provat det. Går inte det emot någon form av ärlighetsprincip hos spelrecensenter? Visst, ni hävdar att ni bedömer förutsättningarna, men ni lyckas ändå med konstycket att betygsätta er egen okunskap. Exempel (mina kommentarer i fet stil):

Skrivet av FZ:

"Vill du använda allt Elite har att erbjuda får du hosta upp 50 dollar per år. För den summan ingår:

- DLC varje månad (sant, dock kan alla skaffa dessa för ett styckpris som tillsamans kraftigt överstiger årskostnaden)
- Nya kartor (Felaktigt, var har ni fått det ifrån? Det kommer inte att ges ut några kartor för Premiummedlemskapet utöver de man får via DLC)
- Klanlevlande (Sant, man kan levla upp sin klan med Premium, dock kan man göra allt annat klanrelaterat även utan Premium)
- Tävlingar (Delvis sant, men det kommer anordnas tävlingar för standardmedlemmar också)
- Klanuppgraderingar (Sant, men mycket av det här ingår i "Klanlevlande" som ni redan tagit upp. Man levlar -> får uppgradering)
- Spelarstatistik (Fullständigt felaktigt, samtlig spelarstatistik får ALLA, inte bara Premiummedlemmar)

Något som ni fullständigt missade var något som BF3 inte har, och som jag personligen tycker är en väldigt bra detalj med MW3; Theatre Mode, som ger en helt ny dimension till den sociala plattformen. Möjligheten att se matcher igen, analysera sitt eget spel, klippa ihop egna videos osv. Och innan ni får denna detalj om foten också, nej det är INTE bara för premiumanvändare, det är för alla.

Sen den lilla detaljen med "Multiplayer". Vem av er har spelat MW3 multiplayer? Samtliga av er har säkert redan testat demo-/betaversionen av BF3, blir det verkligen en rättvis jämförelse då?

Slutligen, betyget i sig har jag inga problem med, alla tycker vi olika. Det är bara förutsättningarna för artikeln som jag tycker är extremt märkliga.

Större fanboy än dig får man leta länge efter.... Vi alla fattar att du dyrkar MW och Activison så tagga ner för ingen bryr sig! Deras info är inte fel som du vill få det till, thats it!

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Fakta

Att blått är finare?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av zyrax123:

Man har la spelat betan? Det är fult som stryk, tråkigt, man ser ingen och bara dör hela tiden. Mer eller mindre ospelbart med dom tråkiga skit vapnen. Ingen cuztomazation eller nått vafan! KOM IGEN!
Mw3 kommer ta hem det med 3-4 gånger så många sålda ex!

Tips:
1. Autoaim finns inte på PC om det var där du spelade
2. "cuztomazation" kommer mer än högst troligt till release
3. Killstreaks, "I can win button" kommer inte till BF3...alls! Det där får man sköta själv
4. Vänd skärmen åt rätt håll

Medlem
Skrivet av Dreako:

Större fanboy än dig får man leta länge efter.... Vi alla fattar att du dyrkar MW och Activison så tagga ner för ingen bryr sig! Deras info är inte fel som du vill få det till, thats it!

Han har ju en poäng. Ser du inte den är det du som per den riktiga definitionen är en fanboi.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Anledningen till att MW3 har så många fler spelare är för att det är så simpelt och tilltalar därför flera folkgrupper såsom tjejer och småbarn (typ 13-åringar).

Mycket mindre sådant folk i BF3 eftersom det är lite mer avancerat, inte bara att springa och skjuta. Bf3 kanske får lite sådana spelare i team deathmatch som de har lagt till nu, just för att tilltala de spelarna.

Kör man däremot andra lägen i BF3 så möts man mest av lite mer mogna & seriösa spelare och spelet blir även lite socialare eftersom det ingår mycket teamwork, något som MW3 saknar helt (ännu ett skäl till att det tilltalar nämnda folkgrupper).

Om man sammanfattar allt så är BF3 ett mer genomarbetat spel som det har lagts ner mycket mer tid och tanke på, medan MW3 i princip bara har tagit MW2, putsat till det lite, tagit bort sådan som var dåligt och lagt till lite nya grejer istället.

Trots detta så kommer ju MW3 vara populärare men det innebär inte att det är ett bättre spel.

Man kan egentligen inte säga att den ena är bättre en den andra eftersom det är upp till vad man själv föredrar för spelstil.

Däremot kan man säga att BF3 är mycket mer avancerat och genomtänkt än vad MW3.

Själv spelar jag BF3 just för att jag tycker att MW3 är så simpelt och enformigt.

Medlem
Skrivet av Dreako:

Större fanboy än dig får man leta länge efter.... Vi alla fattar att du dyrkar MW och Activison så tagga ner för ingen bryr sig! Deras info är inte fel som du vill få det till, thats it!

Jag känner mig hedrad att du lägger ner så mycket energi på att tycka illa om mig, det måste innebära att jag berör. Jag tänker inte sluta uttrycka mina åsikter och påpeka brister i artiklar och kommentarer bara för att du känner dig obekväm med att jag för upp dem till ytan. Du får helt enkelt acceptera oliktänkare.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av martinhjerpe:

Anledningen till att MW3 har så många fler spelare är för att det är så simpelt och tilltalar därför flera folkgrupper såsom tjejer och småbarn (typ 13-åringar).

Mycket mindre sådant folk i BF3 eftersom det är lite mer avancerat, inte bara att springa och skjuta. Bf3 kanske får lite sådana spelare i team deathmatch som de har lagt till nu, just för att tilltala de spelarna.

Kör man däremot andra lägen i BF3 så möts man mest av lite mer mogna & seriösa spelare och spelet blir även lite socialare eftersom det ingår mycket teamwork, något som MW3 saknar helt (ännu ett skäl till att det tilltalar nämnda folkgrupper).

Här bubblar fördomarna upp till ytan. Så du anser att tjejer inte är lika bra på avancerade spel, lagarbete och att vara seriös och social?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Nu har dem långtråkigt på kontoret . Och lägger upp en sådan tråd som bara kan hända en sak med ..

dock säger jag bara en sak . bf3 är beställt - Och tror inte jag hinner med MWF 3 . För man sitter jue inte direkt och nöter spel hela dagarna . Så det kommer nog vara fullt med både det ena å det andra ,


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av martinhjerpe:

Anledningen till att MW3 har så många fler spelare är för att det är så simpelt och tilltalar därför flera folkgrupper såsom tjejer och småbarn (typ 13-åringar).

Kör man däremot andra lägen i BF3 så möts man mest av lite mer mogna & seriösa spelare och spelet blir även lite socialare eftersom det ingår mycket teamwork, något som MW3 saknar helt (ännu ett skäl till att det tilltalar nämnda folkgrupper).

"Not sure if trolling, or just stupid" som någon så fint har uttryckt det.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Undras vilken tråd på FZ som kammar hem flest inlägg i år?

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Inte så oväntat tilltag av FZ, så här veckan innan release av BF3. Speciellt med tanke på att ni betygsätter detaljer som ni inte ens testat eller vet något om.

Det som mest fascinerar mig är att ni kan bedöma Call of Duty Elite utan att ha provat det. Går inte det emot någon form av ärlighetsprincip hos spelrecensenter? Visst, ni hävdar att ni bedömer förutsättningarna, men ni lyckas ändå med konstycket att betygsätta er egen okunskap. Exempel (mina kommentarer i fet stil):

Skrivet av FZ:

"Vill du använda allt Elite har att erbjuda får du hosta upp 50 dollar per år. För den summan ingår:

- DLC varje månad (sant, dock kan alla skaffa dessa för ett styckpris som tillsamans kraftigt överstiger årskostnaden)
- Nya kartor (Felaktigt, var har ni fått det ifrån? Det kommer inte att ges ut några kartor för Premiummedlemskapet utöver de man får via DLC)
- Klanlevlande (Sant, man kan levla upp sin klan med Premium, dock kan man göra allt annat klanrelaterat även utan Premium)
- Tävlingar (Delvis sant, men det kommer anordnas tävlingar för standardmedlemmar också)
- Klanuppgraderingar (Sant, men mycket av det här ingår i "Klanlevlande" som ni redan tagit upp. Man levlar -> får uppgradering)
- Spelarstatistik (Fullständigt felaktigt, samtlig spelarstatistik får ALLA, inte bara Premiummedlemmar)

Något som ni fullständigt missade var något som BF3 inte har, och som jag personligen tycker är en väldigt bra detalj med MW3; Theatre Mode, som ger en helt ny dimension till den sociala plattformen. Möjligheten att se matcher igen, analysera sitt eget spel, klippa ihop egna videos osv. Och innan ni får denna detalj om foten också, nej det är INTE bara för premiumanvändare, det är för alla.

Sen den lilla detaljen med "Multiplayer". Vem av er har spelat MW3 multiplayer? Samtliga av er har säkert redan testat demo-/betaversionen av BF3, blir det verkligen en rättvis jämförelse då?

Slutligen, betyget i sig har jag inga problem med, alla tycker vi olika. Det är bara förutsättningarna för artikeln som jag tycker är extremt märkliga.

This.
Har alltid föredragit Battlefield spelen och kommer antagligen spela BF3 mer
än MW3 men tyckte ändå detta var intressant.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av martinhjerpe:

Anledningen till att MW3 har så många fler spelare är för att det är så simpelt och tilltalar därför flera folkgrupper såsom tjejer och småbarn (typ 13-åringar).

Mycket mindre sådant folk i BF3 eftersom det är lite mer avancerat, inte bara att springa och skjuta. Bf3 kanske får lite sådana spelare i team deathmatch som de har lagt till nu, just för att tilltala de spelarna.

Kör man däremot andra lägen i BF3 så möts man mest av lite mer mogna & seriösa spelare och spelet blir även lite socialare eftersom det ingår mycket teamwork, något som MW3 saknar helt (ännu ett skäl till att det tilltalar nämnda folkgrupper).

Här bubblar fördomarna upp till ytan. Så du anser att tjejer inte är lika bra på avancerade spel, lagarbete och att vara seriös och social?

Nej det var verkligen inte så jag menade.
Till att börja med så finns det mycket färre tjejer som spelar videospel än killar.
De få tjejer som är riktiga gamers vill oftast inte spela något väldigt avancerat, de föredrar mer lätttillgängliga spel som inte har så mycket regler man måste känna till. Majoriteten tjejer vill alltså bara spela ett spel som är lätt att förstå, inte kräver massa tid och tänkande som de snabbt kan starta bara för att spela. till skillnad från killar så ser de flesta tjejer inte poängen med att ha massa avancerade regler, de vill helst slippa tänka så mycket när de spelar.

Detta är inte att jag har fördomar mot tjejer, men på detta viset är det. Jag skulle gärna se fler avancerade tjej-gamers men det finns inte så många.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag tänker inte sluta uttrycka mina åsikter och påpeka brister i artiklar och kommentarer...

Och jag tycker det är kritik som redaktionen bör lyssna till. Din post lyfter fram viktiga aspekter, aspekter som verkar ha åsidosatts.

Artikeln är trevlig läsning, men det saknas en viss distans till sitt verk. Vad jag förstår har man varit hos DICE och testat en näst intill guld-version av BF3, medan man jämför med en förhandstitt av MW3 (och att man spelat MW1 och MW2), exempelvis. Att sedan storskalighet tas med, men inte competetive play (CoD och MW har ligor med flera hundra tusen i potten) tycker jag känns konstigt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av martinhjerpe:

Anledningen till att MW3 har så många fler spelare är för att det är så simpelt och tilltalar därför flera folkgrupper såsom tjejer och småbarn (typ 13-åringar).

Kör man däremot andra lägen i BF3 så möts man mest av lite mer mogna & seriösa spelare och spelet blir även lite socialare eftersom det ingår mycket teamwork, något som MW3 saknar helt (ännu ett skäl till att det tilltalar nämnda folkgrupper).

"Not sure if trolling, or just stupid" som någon så fint har uttryckt det.

Care to elaborate?

Skrivet av martinhjerpe:

Till att börja med så finns det mycket färre tjejer som spelar videospel än killar. De få tjejer som är riktiga gamers vill oftast inte spela något väldigt avancerat, de föredrar mer lätttillgängliga spel som inte har så mycket regler man måste känna till. Majoriteten tjejer vill alltså bara spela ett spel som är lätt att förstå, inte kräver massa tid och tänkande som de snabbt kan starta bara för att spela. till skillnad från killar så ser de flesta tjejer inte poängen med att ha massa avancerade regler, de vill helst slippa tänka så mycket när de spelar.

Detta är inte att jag har fördomar mot tjejer, men på detta viset är det. Jag skulle gärna se fler avancerade tjej-gamers men det finns inte så många.

Jag har lärt mig någonting idag, tack!

Medlem

Jag ska köpa bägge

Medlem

har förbokat bf3... kommer inte ha tid med mw3 då jag har ett liv som innehåller 2 barn. hoppas båda spelen blir skoj. på sina egna sätt.

Medlem
Skrivet av zyrax123:
Skrivet av Gh0me:
Skrivet av Grumbledock:

Bf 3 = usel grafik, små banor, CoD-inspirerat gameplay, massivt spawn-campande, obalanserade vapen, rejält nerdummat gameplay med HP-regen för spelare och fordon, färre spelare online än BF2, inga moddar, inga egna servrar, inget.
MW3 = samma skit som alltid, möjligtvis något bättre än föregångarna. Men till skillnad från BF3 är det inte ett blekt patetiskt skämt jämfört med föregångaren, har inte 1/2 av spelarna online, har inte tagit bort må¨nga älskade funktioner. Tyvärr, men MW3 må vara dåligt men det är iaf ett förväntat casual spel medan BF3 är årets största fail och över-hype. I came, I saw, you cried...

Trollar du eller?
Bf3 = usel grafik ?!?!
Små banor !?!?!
Var får du det här ifrån???

Man har la spelat betan? Det är fult som stryk, tråkigt, man ser ingen och bara dör hela tiden. Mer eller mindre ospelbart med dom tråkiga skit vapnen. Ingen cuztomazation eller nått vafan! KOM IGEN!
Mw3 kommer ta hem det med 3-4 gånger så många sålda ex!

Du kan ju inte på fullt allvar mena att du tycker Mw3 är snyggare än BF3. Säga vad man vill om hur bra spelen är men det är ju vida känt att grafiken ÄR bättre i BF3. Customization finns. Och jag ser inte vad felet är med vapnen. Är dem kanske för balanserade, eller för välarbetade, eller är problemet att ett vapen är superbra och de andra bara är utfyllnad. Vilket spel som säljer mest återstår ju att se, själv tror jag att BF3 hypen kommer ge resultat.

Medlem
Skrivet av movo94:

fz är köpt av dice ...... 8-0 till MW3..................

Och så är det MW3 reklam på sidan. Och ni som klagar på bf3 vapnen, hohohohohoho!!!!

Skriv svar