Football Manager 2012

Robot
Football Manager 2012

Football Manager 2012 är här. Och som vanligt väntar sig seriens supportrar ett mästerverk. Och som vanligt är detta precis vad de blir serverade.

#football-manager-handheld-2011, #football-manager-2011, #football-manager-2012, #sports-interactive, #fifa-manager-12


Medlem
Football Manager 2012

Alltså ... att ta med dålig grafik och ljudet i "-" är väl ändå att göra det lätt för sig.

Medlem

Kommer det någon artikel om Fifa Manager 2012?

Annars en bra artikel!

Medlem

Mästerligt, fulländat.

-Tråkig och stel grafik.
-Ljudet

wat

Moderator | Testpilot
Skrivet av s3ng:

Mästerligt, fulländat.

-Tråkig och stel grafik.
-Ljudet

wat

What's the problem?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag tycker faktiskt inte att recensionen är så bra. Det märks att det är en fanboy(på sitt sätt) som har skrivit den.
Tidsaspekten tycker jag är ett problem. Det ligger i sakens natur att det ska ta tid på ett managementspel, men det finns också rimliga gränser.

FM 06/07 hade klart snabbare rundor än de senaste två, tre spelen.
Visst kan man säga att det finns fler features nu, men det argumentet håller bara en viss del. Man kan göra spelet avsevärt snabbare.
Numera måste man spela väldigt långa rundor för att det ska kännas meningsfullt. Man kunde klara sig på 2-3 timmar och vara nogrann och ändå hinna med en del. Är man nogrann så måste man plöja ner bra mycket tid och ändå hinna mer än någon match. Det är faktiskt ett problem.

Man ska inte behöva offra så mycket av sin tid som annars kan gå till skola/arbete och socialt liv. Visst fanns det alltid en uppoffring av det när det gällde den här serien men det var inte så illa som en del sa, man kunde balansera bättre back in the day utan att tappa för mycket spelmässigt och ändå hinna med en bra bit in i spelet. Så icke fallet.

Ett annat problem är att det har länge funnits vissa taktiker, om man faktiskt är en taktiknörd som jag, som inte har någon speciell logik eller koppling till verklig fotboll men som bara funkar på FM. Utvecklarna är medvetna om det här och det har blivit klart bättre på senare år, men detta är fortfarande ett problem.

När det gäller grafiken och ljudet så bryr mig iaf inte jag, men jag kan ändå förstå att vissa kanske tycker att matchmotorn borde ha blivit klart bättre vid det här laget.

Spelet är redan inhandlat via steam och jag kommer spela det, jag tyckte om demot. Men jag tycker ändå du kan vara mer kritisk i recensionen.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av s3ng:

Mästerligt, fulländat.

-Tråkig och stel grafik.
-Ljudet

wat

What's the problem?

Uppenbarligen är det inte mästerligt och fulländat om ljudet är sisådär och grafiken är tråkig och stel.

Inaktiv

Ett "fulländat" spel ska väl ändå inte ha tråkig grafik och dålig ljud? That made no sense...


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Jag tycker inte recensenten gjort fel i sitt betyg.

Han tycker spelet överlag är en 5a och "mästerligt".
Dock finns det ju ALLTID saker som kan bli bättre och i detta fall är det grafik och ljud.
Men i detta spel har varken grafik eller ljud någon påverkan på spelet och därför är det enligt min mening inte konstigt att spelet kan få en 5a trots dessa brister.

Om man går in på gamereactor, pc-gamer, ign, fz osv och kollar deras 100/100, 10/10, 5/5 spel osv så finns det alltid minus på alla spel men spelet överlag anses vara ett "Fulländat" spel. Finns det någon här som tycker det finns ett spel där absolut ingenting behöver förändras? I så fall, ge mig det spelet! :b Trots brister tycker jag det finns många fullpottare.

OT. Trevlig recension.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sethernis:

*Text om att spelet tar för lång tid att spela*

Ärligt talat förstår jag inte problemet. Spelet går precis så snabbt som du vill att det ska gå. Ju mer involverad man vill vara, ju längre tid tar det. Förstås. Du kan köra igenom en säsong på ett par dagar utan att lägga särdeles mycket tid på spelet, men då får du sju självklart vara beredd på att offra tidskrävande saker. Vill du att det ska gå snabbt att ta sig framåt i FM-tiden samtidigt som du bjuds på en upplevelse som är djup och bred som fan? Det är omöjligt, och inte ett tekniskt tillkortakommande från utvecklarnas sida. Vill du spela ett managerspel som går snabbt även när du utnyttjar alla dess funktioner får du helt enkelt vända blicken mot lättviktarna.

Ang. taktiker kan jag däremot inte göra annat än hålla med...

Medlem

Ärligt talat hur fan kan man klaga på att FM går för långsamt, om ni inte vill hålla på med taktiker, sitta i timmar och leta fram alla dessa guldkorn som finns bland det utlänska små klubbarna eller följa statistiken för veta vilka spelare som presterar, skapa kontakter med manager eller spelare för att knyta kontakter och lättare genomföra transfers, gå på presskonferenser och håna Sir Alex ferguson inför kommande match, antingen så spela med 1 nation och tryck framåt och skit i läsa nyheter, byt spelare när de blir utvisade alternativt skadade eller så spelar ni bara FIFA 12, små barn!

Moderator | Testpilot
Skrivet av s3ng:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av s3ng:

Mästerligt, fulländat.

-Tråkig och stel grafik.
-Ljudet

wat

What's the problem?

Uppenbarligen är det inte mästerligt och fulländat om ljudet är sisådär och grafiken är tråkig och stel.

Klart det kan vara. Mästerligt på det som DET SKA GÖRA. Besides, det är hans opinion. Varför bråka?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar