Locating Timecode break i Final Cut Pro

Medlem
Locating Timecode break i Final Cut Pro

Hej där!

Jag ska läsa in en film som är på 40 minuter ungefär. Det är inspelat på en DV-kassett. Jag vill läsa in allt rakt av, utan några klipp. Klickar på "Capture Now" och sen på play på kameran, läser in via den. Det som händer sen är att på slumpartade områden så stannar inläsningen med meddelandet : "Locating Timecode Break". Dom här "pauserna" kan ta flera minuter ibland.

Det är inte mitt band från början, det är ett rätt så gammalt band, från -06. Men ska det behöva ha någon betydelse? Är ingen Mac-människa alls utan har precis börjat pilla med det här. Har inte tillgång till datorn hela tiden heller tyvärr, så spotta på med teorier så ska jag prova när jag får tillfälle igen.

Hemskt tacksam för svar!

Medlem

Är det verkligen på random ställen?

Om jag minns rätt så innebär det meddelandet att, precis som det låter, tidskoden är bruten. Det behöver inte betyda att något är fel, men det ligger inte material kontinuerligt. Det borde därmed vara fläckar med ingenting på.

Lite svårt att förklara, men det borde finnas en av två lösningar. Det ena är att helt enkelt fortsätta indragningen från stället där du avslutade, men då får man ju flera småklipp som du inte ville. Det ska också finnas en inställning som ignorerar eventuella tidskodsbrott och fortsätter dra in ändå, men jag kommer tyvärr inte ihåg vart den kan finnas.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar