BF2 CD-key ogiltig

Medlem
BF2 CD-key ogiltig

Hejsan, kände för att börja spela BF2 för någon månad sedan.
Problemet var att min skiva var paj, men då lösta jag det med att tanka spelet, och använda min cd-key.
Fick då felmeddelandet. "din CD nyckel är inte giltig"
Trodde det berodde på att jag tankat spelet, då jag aldrig fuskat lr liknande.

Hursomhelt träffade jag brorsan i lördags och fick låna hans skiva.
Så installerade nys BF2 med hans skiva o min CD-Key.

Men får fortfarande samma felmeddelande.

Kan det vara så att min CD-Nyckel blivit bannad pga av att jag körde tankat spel först?

Isf, finns det något sätt att bytta den registrerade CD nyckeln, utan att behöva installera om hela spelet?


signatur

Rwa?

Medlem

haft samma problem jag med med både det spelet och andra äldre spel som man hade velat köra eller lana tex de gamla rainbow 6 spelen finns säkert någon lösning på detta men jag har tittat runt och inte hittat någon lösning.

Inaktiv

Jag tror att det är något fel med CD-nyckeln. Spelar ingen roll om man har laddat ned spelet illegalt, CD-nyckeln skulle ha funkat då iallafall. Du får maila EA-supporten om problemet, man brukar få svar inom 24h.

Medlem

Har du D i nyckeln kan vara 0, tror A kan se rätt likt R.

Medlem

Nej alltså det är inte att jag skrivit fel lr något sånt. (Isf skulle jag ju inte ens kunna instalera)
och den som inte kan se skillnad på R o A tittade bara för att och dem var helt olika.

EDIT: oj ursäkta märkte nu att jag inte skrivit att jag lyckades installera spelet med nyckeln.
Så ah för att förklara lite bättre. jag har installerat både BF2 och BF2 SF med mina köpta CD-Keys, (inte andrahand lr ngt liknande) och där gick dem båda igenom utan att den gnällde.
Patchade spelet upp till 1.5, men nära ska joina en server får jag meddelandet "Din CD-nyckel är inte giltig" Testat ett antal servrar. Testat uppdatera PB etc.
Gick även in på EA Games/BF2/Support och så finns det en fil som heter "Battlefield 2_code.exe"
Där man ska kunna ändra CD-key, tog då brorsans, men får samma felmeddelande (Dock vet ja inte om man behöver patcha om lr liknande efter man bytt CD nyckel. Vet inte ens om den registrerar att jag bytt.)


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av anon_3125:

Jag tror att det är något fel med CD-nyckeln. Spelar ingen roll om man har laddat ned spelet illegalt, CD-nyckeln skulle ha funkat då iallafall. Du får maila EA-supporten om problemet, man brukar få svar inom 24h.

Så snabbt? trodde det skulle ta upp emot en vecka får bli att slänga iväg ett mail, Dock känns det bara som dem kommer säga att jag ska kolla O, 0 och I, 1 men men


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Nej alltså det är inte att jag skrivit fel lr något sånt. (Isf skulle jag ju inte ens kunna instalera)
och den som inte kan se skillnad på R o A tittade bara för att och dem var helt olika.

Tror det var till Neverwinter night som jag hade D/0 A/R som såg väldigt nära identiska med varandra.

Nu skall noteras att A hade en platt topp och 0 var platt på vänster sida.

Medlem

hur tänkte dem när dem gjorde siffrorna/bokstäverna ?


signatur

Rwa?

1
Skriv svar