Tipsa mig om Android-appar

Skägg.
10 Chambers
Tipsa mig om Android-appar

Efter att ha bytt läger är jag lite av en noob och skulle därför vilja ha lite tips på vettiga appar till Android. Jag är särskilt ute efter en foto-widget som gör att jag kan blädda mellan bilder direkt på hemskärmen. Det finns med från start på Sony Ericsson- och HTC-lurar men kan inte hitta något motsvarande, bara statiska varianter eller slideshows.

#blogg


signatur
nj
Medlem
Tipsa mig om Android-appar

Använder ingen bildwidget så kan inte tipsa om någon sådan men för apps:
Chrome to Phone - Skicka saker mellan Chrome och din mobil, eller Firefox med addon.
KeePassDroid - Öppna mina sparade lösenord från KeePass även på mobilen.
PacTrackDroid - Spåra paket via Posten.
eBuddy - För diverse IM-protokoll, Trillian ska vara ett bra alternativ med inte testat själv.
Shazam - Kolla upp vad en låt heter.
Silent Boot - Stör mig på det höga ljudet vid uppstart av min HTC Desire, Silent Boot sätter den automatiskt till ljudlöst vid avstängning och slår på ljudet vid uppstart så man slipper plingandet.
WiFi Analyzer - Kolla diverse info om trådlösa nätverk, använt det för att felsöka mitt WLAN titt som tätt när det visat sig att grannar ligger på samma kanal i WLAN:et och stör.
TweetDeck - Twitter, Facebook, etc. Tittar dock efter något alternativ, märkt att det ligger igång i bakgrunden även efter jag stängt det och letar uppdateringar så det kan dra en del batteri.

Medlem
Medlem

Automatic Task Killer är ett måste! Dödar tasks och processer manuellt och/eller när du låser telefonen. Några konkreta fakta som stödjer detta har jag inte men jag tror minsann att min batteritid blivit bättre.

ExtDate Grym widget som jag lärt mig älska och inte kan klara mig utan. Liten ruta som visar dagens datum (månad, år, vecka, dag).

Medlem

Vippe - Jag tror nog att mobilen tar hand om det själv. Tror nog det knappt spelar roll egentligen.

Opera mobile & Opera mini är ju ett måste. Mini är perfekt om du inte vill slösa på allt för mycket datatrafik. Mobile är ju. Perfekt.

Perfaperfektare.

Flakmonkey

Bankdroid är nice, har man lite extra koll på sina bankkonton
Touchdown är imo den bästa mailklienten om kör push mot exchange
Sthlm traveling, finfin SL-app
Swiftkey, bästa tangentbordet imo som förutser vad du kommer skriva
Handcent, för sms

inK
Medlem

Sportbladet hockey
tv.nu
Evernote
CircleLauncher


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Bokmärke till Fz?

1
Skriv svar