5 000 000 spelare använder Origin dagligen

Robot
5 000 000 spelare använder Origin dagligen

Electronic Arts släpper imponerande användarstatistik från sin omdebatterade onlinetjänst.

#electronic-arts


Medlem
5 000 000 spelare använder Origin dagligen

Pff. Moar like. 8 000 000 spelare provade bf3. 3 000 000 spelare tog bort origin från autostart.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Känns fruktansvärt onödigt! Men som sagt, 4,5 månader bara.

Medlem

tack vare bf3 betan? lol....

Medlem
Skrivet av QueloR:

Pff. Moar like. 8 000 000 spelare provade bf3. 3 000 000 spelare tog bort origin från autostart.

Fucking this. Fem miljoner spelare körde det dagligen under den tiden som BF3-betan var igång.

Medlem

jag har då inte haft några problem med origin, det funkar fint

Medlem

Haters gonna hate.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av QueloR:

Pff. Moar like. 8 000 000 spelare provade bf3. 3 000 000 spelare tog bort origin från autostart.

Precis vad jag tänkte skriva, men du hann före.

Medlem

så det ÄR möjligt att kringå det där jävla origin? Jag personligen tänker inte köpa BF3 (eller andra EA-spel för den delen) för jag har haft personlig kontakt med dem många gånger och de är skitstövlar...

Medlem

Origin funkar betydligt bättre än vad Steam gjorde i början. Sen att den saknar nästan helt några funktioner än så länge, är en annan femma


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Kan väl inte säga att jag direkt uppskattar att man blir tvingad till att använda det i bf3 men annars så har jag väl i sig inte direkt något emot Origin. Känns som att hatet emot det är rättså rejält överdrivet...

Medlem

Hatar skiten, programmet slutar svara i ca en minut vid start innan det börja hända nått....
Jävla skräp.

Medlem

Nästan som man ska köpa de och fixa crack o slippa orgin....

Medlem

Kändes mest som ett onödigt program istället för att starta från skrivbordet. Kommer nog aldrig använda det till annat än att starta upp BF3.

Medlem

Origin är inte alls dåligt. Men de behöver verkligen förbättra responstiden, däremot kan jag hålla med om att det faktiskt är ett ganska onödigt program..

Medlem

Funkar inte sämre än steam, känns nästan mer smidigt än steam ibland.

Det är nog snarare skit bakom tangentbordet som orsakar många av dem problem det pratas om.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

ja steam var ju inte heller det snabbaste när det var nytt, fast steam har ju lite mer spelare som använder än origin fast själv bojkottar jag bf3 då jag vägrar köra eas vidriga online tjänster..

Medlem

Siffran säger inte särskilt mycket huruvida folk gillar Origin eller inte. Jag kan påminna om att under andra världskriget satt miljontals människor i koncentrationsläger.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ja steam var ju inte heller det snabbaste när det var nytt, fast steam har ju lite mer spelare som använder än origin fast själv bojkottar jag bf3 då jag vägrar köra eas vidriga online tjänster..

Känns lite som en överdrift......


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Origin känns då helt onödigt. Dock tvingas jag ju till att använda det om jag vill spela Battlefield 3 så är väl något man får leva med tills man lessnar på BF3... Har dock aldrig igång det igång det förutom just när jag spelar.

Är då inget fan av varken Steam, Origin eller GFWL.

Inaktiv

Programmet tar år att starta, annars är det bättre än Steam imo..

Ja, de är ju så illa tvugna, eller hur?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Dunder:

Funkar inte sämre än steam, känns nästan mer smidigt än steam ibland.

Det är nog snarare skit bakom tangentbordet som orsakar många av dem problem det pratas om.

Att det tar en bra stund att starta och navigera är inte skit bakom tangentbordet.

Medlem

För mig har Origin varit betydligt stabilare än Steam. Enklare också. Bara en sak som att välja var spelen installeras (på vilken disk) upplever jag som onödigt krångligt med Steam och föredömligt enkelt med Origin. Har dock inte testat Origin mer än någon månad, så det är klart att Steam haft mer tid på sig att irritera.

Men som sagt, synd med två tjänster...

Medlem

Enda gången jag hade problem med Origin var precis när BF3-betan släpptes och servrarna blev lite överbelastade. Efter några timmar fick jag snabbt och lätt ner betan, och sen dess fungerade det felfritt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Dunder:

Funkar inte sämre än steam, känns nästan mer smidigt än steam ibland.

Det är nog snarare skit bakom tangentbordet som orsakar många av dem problem det pratas om.

Nej.

Medlem

Kör med både Steam & Origin.... är inte det minsta jobbigt för varken mig eller datorn ;P fungerar hur bra som helst.

Medlem

Samma sak som steam, kan bara bli lite jobbigt om alla ska ha sitt egna.

Inaktiv

Klart som fan att så många använder origin, de har ju inget val om de vill lira BF3.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

tycker origin är riktigt bra hitils inge fel alls på det, och jag har fortfarande steam också så varför klaga o_o

bara hålla igång två olika program på datorn istället för ett, och så jobbigt är det väll ändå inte :S

123
Skriv svar