CCP satsar på Eve-universumet

Robot
CCP satsar på Eve-universumet

20 procent av arbetsstyrkan sägs upp när CCP medger att de tagit på sig för mycket arbete. Fokus ligger på Eve Online och Dust 514, medan World of Darkness hamnar i skymundan.

#ccp, #eve-online, #dust-514, #world-of-darkness


Medlem
CCP satsar på Eve-universumet

Jag gillar det jag hör. Jag är visserligen mer nyfiken på Dust 514 och World of Darkness än EvE, men att de lägger mer fokus på EvE för sina fans är en väldigt bra sak.

Medlem

Ahopp, då kan jag spela The Secret World utan att oroa mig att WoD släpps intill


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag får inte att satsa mer resurser på en sak och samtidigt dra ner på personalstyrkan går ihop.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tråkigt för de som tvingas gå. Men det blir ju bättre för oss inbitna EVE-spelare. Och jag hade hellre sett att de lagt ner Dust och fokuserat på WoD istället. Men det är ju Dust som ligger till grund för både WoD och Incarna så det lär ju inte hända.

Medlem

Handlar det verkligen om att ge Eve mer kärlek eller bara att ge WoD mindre kärlek? Det känns väl mer som om dom borde flyttat personal till Island om dom ville fokusera mer på Eve, in bara avskeda folk? Känns lixom lite knas.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Handlar det verkligen om att ge Eve mer kärlek eller bara att ge WoD mindre kärlek? Det känns väl mer som om dom borde flyttat personal till Island om dom ville fokusera mer på Eve, in bara avskeda folk? Känns lixom lite knas.

Nja, de insåg att de inte hade råd att utveckla både Dust, WoD och Eve samtidigt då Eve är deras enda inkomstkälla. Först satte de Eve (rymdskeppsdelen iaf) på sparlåga vilket till slut gjorde Eve spelarna förbannade och de slutade i mängder efter Incarna. Deras inkomster minskar därför och de har inte längre råd att utveckla både WoD och Dust så nu dumpar de WoD (Dust är mer färdigt och kommer därför ge CCP pengar snabbare), sparkar 20% samtidigt som de försöker visa att de åter satsar på rymdskepp för att få folk att börja pröjsa för Eve igen.

Om de lyckas vetifan, WoD/Incarna-motorn är i vart fall horribel och inget som någon kommer sakna, tor mig...

Medlem

Boo! Sitter och väntar på WoDO. Lär väl få vänta tills nästa årtionde nu.


signatur

I drank what?

De borde aldrig ha påbörjat Dust 514. Känns som stor floppvarning där, jag förstår inte riktigt till vilken målgrupp de tänkt vända sig med det.

Ja, och när jag skriver "floppvarning" så pratar jag givetvis endast i kommersiella termer, om nu någon skulle få för sig något annat. Spelet kan säkert bli jättebra, men vem kommer köpa det?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Ja, och när jag skriver "floppvarning" så pratar jag givetvis endast i kommersiella termer, om nu någon skulle få för sig något annat. Spelet kan säkert bli jättebra, men vem kommer köpa det?

Bra fråga. Känns knappast som att eve spelare hellre vill lira ett fps än eve själv. Skulle väl kanske vara ifall man kan få stora fördelar i Eve av att spela dust, men att det skulle ogillas av hardcore eve spelarna kan jag räkna ut med min skära bakdel.

Finns säkert en del eve fans som kommer köpa det hur som helst men är resten av världen intresserade?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

vem kommer köpa det?

Ingen? Spelet ska bli free 2 play i någon form vad jag vet. Still, de borde inte ha gjort det PS3-exklusivt.

Medlem
Skrivet av Zpiritual:
Skrivet av Sebastian Lind:

vem kommer köpa det?

Ingen? Spelet ska bli free 2 play i någon form vad jag vet. Still, de borde inte ha gjort det PS3-exklusivt.

En av anledningarna till PS3-exklusiviteten är förmodligen att XBOX LIve är ett stängt system där CCPs och några till, Square Enix bl.a inte skulle ha den frihet de anser sig behöva. Vilket de tydligen har fått med valet av PS3 som plattform: http://www.eurogamer.net/articles/2011-06-09-will-ps3-exclusi...

Medlem
Skrivet av NaZGuL:
Skrivet av Zpiritual:
Skrivet av Sebastian Lind:

vem kommer köpa det?

Ingen? Spelet ska bli free 2 play i någon form vad jag vet. Still, de borde inte ha gjort det PS3-exklusivt.

En av anledningarna till PS3-exklusiviteten är förmodligen att XBOX LIve är ett stängt system där CCPs och några till, Square Enix bl.a inte skulle ha den frihet de anser sig behöva. Vilket de tydligen har fått med valet av PS3 som plattform: http://www.eurogamer.net/articles/2011-06-09-will-ps3-exclusi...

PS3 är väl rätt stängt det med? Men jag förtår vad du menar, har inte så stor koll på det men kan tänka mig att "ihopbindande" av olika plattformar så som Dust gör är ett större problem på Xbox.

1
Skriv svar