Pc-versionen av L.A. Noire nedprioriterades

Robot
Pc-versionen av L.A. Noire nedprioriterades

Pc-spelarna har fått vänta eftersom Rockstar först ville få klart konsolversionerna och deras DLC innan de började på pc-versionen.

#la-noire, #rockstar, #rockstar-leeds


Medlem
Pc-versionen av L.A. Noire nedprioriterades

Jag tror det är fel beslut att göra en PC version överhuvudtaget. Det är för sent nu.

Medlem

Är det inte lika bra att erkänna att man helt enkelt prioriterar konsoler först pga pengar?

Inaktiv
Skrivet av Stubben:

Är det inte lika bra att erkänna att man helt enkelt prioriterar konsoler först pga pengar?

Det var väl andemeningen av vad de sa?
Inget att reta sig på egentligen, konsolerna säljer spel bäst på i allmänhet och det är lätt att släppa dessa versioner samtidigt då de är väldigt snarlika.

Dock är jag personligen inte speciellt hype över LA Noire efter att ha provspelat det hos en kompis, det är helt enkelt inte speciellt kul.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Stubben:

Är det inte lika bra att erkänna att man helt enkelt prioriterar konsoler först pga pengar?

Det var väl andemeningen av vad de sa?
Inget att reta sig på egentligen, konsolerna säljer spel bäst på i allmänhet och det är lätt att släppa dessa versioner samtidigt då de är väldigt snarlika.

Dock är jag personligen inte speciellt hype över LA Noire efter att ha provspelat det hos en kompis, det är helt enkelt inte speciellt kul.

Ändå en tråkig utveckling

Medlem

"Vi är stora fans av pc-spel"
Hehe, jo. Vi säger så.

Medlem

Och jag nedprioriterar köpet. Plockar upp det på steamrea när det kostar en hundring.

Medlem

Klarade ut L.A Noire på krysslådan idag, det var kul om än lite enformigt i längden, det var som allra roligast när man jobbade med mord, synd att man inte få stanna där så länge.

Medlem

Har spelat det på XBOX 360... så jag skulle inte spela igenom det igen på PC.

Ehm... spelade inte ens klart det för den delen.

Medlem

inte så farligt då det är ett av årets mest överskattade spel

synd att de inte valde att konvertera ett av de bästa spelen någonsin (Red Dead Redemption) istället

Inaktiv

Det är klart de väntade, de vill ju inte floppa på alla 3 maskiner samtidigt, det vore ju katastrof

Medlem

Konsoler ger mer pengar, naturligt för ***** att springa dit. För övrigt sorgligt att se hur r* sviker sina riktiga fans.

Medlem

Toppen att höra att pc versionen får all DLC direkt i boxen
All is forgiven på min sida åtminstånde^^


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Konsoler ger mer pengar, naturligt för ***** att springa dit. För övrigt sorgligt att se hur r* sviker sina riktiga fans.

Jag tolkar ditt inlägg som att du anser att Rockstar sviker sina "riktigar fans" som är PC-spelare? Varför skulle de som spelar PC vara mer "riktiga fans" än de som spelar konsol?


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av El Presidente:
Skrivet av raefzm88:

Konsoler ger mer pengar, naturligt för ***** att springa dit. För övrigt sorgligt att se hur r* sviker sina riktiga fans.

Jag tolkar ditt inlägg som att du anser att Rockstar sviker sina "riktigar fans" som är PC-spelare? Varför skulle de som spelar PC vara mer "riktiga fans" än de som spelar konsol?

Han menar att PC-spelarna älskar Rockstar så mycket att dom laddar ner spelet istället! (och ja, jag är PC-spelare)

Medlem
Skrivet av El Presidente:
Skrivet av raefzm88:

Konsoler ger mer pengar, naturligt för ***** att springa dit. För övrigt sorgligt att se hur r* sviker sina riktiga fans.

Jag tolkar ditt inlägg som att du anser att Rockstar sviker sina "riktigar fans" som är PC-spelare? Varför skulle de som spelar PC vara mer "riktiga fans" än de som spelar konsol?

Han menar att PC-spelarna älskar Rockstar så mycket att dom laddar ner spelet istället! (och ja, jag är PC-spelare)

Medlem

Exakt.
Se på utvecklingen. Som jag skrev i batmantråden, nya arkham city kommer veckor tidigare till konsoll.
Handlar det om att dom missbedömde arbetet av PC-versionen med några veckor, knappast.
Bara taktik för att maximera konsolförsäljningen som både har dyrare spel och mindre kopiering.

ID software skrev ju att dom förväntade sig 2/3 av försäljningen till konsol:
http://www.eurogamer.net/articles/2011-06-13-rage-two-thirds-...

http://beefjack.com/news/rage-xbox-360-game-sales-figures/
~500k (x360), ~250k (ps3) ~70k(pc)

Sen tillkommer då onlineförsäljning, men tror ni verkligen att Steam + övriga tjänster säljer ikapp skillnaden mellan 70k butiksex PC och 750k på konsol?
Inte en chans, framförallt inte när rage för oss här i Sverige går för 279:- på dustinhome.
På steam kostar det 50 EURO!

Kollar man piratbukten så hade RAGE ~30k konstanta leechers första _veckan_
Nu, drygt 2 veckor sen torrenten lades upp, är det fortfarande nästan 10k leechers.
Lägg därtill alla privata torrentsidor, ftp:er, USENET... you name it!
Jag vågar spekulera i att RAGE PC har flera MILJONER wärzade downloads!

Så det är väl samma sak med LA Noire...
Skulle säga att väldigt många konsolspelare även har en fullt duglig PC.
Därför släpper dom PC-versionen betydligt senare för att försöka få så mkt konsolspel sålt som möjligt, innan PC med lägre pris och extrem kopiering kommer....
Vågar vi tro att LA-noire-torrenten toppar 30k leechers på piratbukten första dagen?

Helt enkelt, PC-spelarna har satt sig själva i skiten genom en utbredd kopiering.

Medlem

Det är vid ett sånt här tillfälle som Karl "Bullshit man" Pilkington skulle flyga in i rummet, peka på Jeronimo Barrera och säga "Bullshit!"


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv
Skrivet av DrBagguette:

Exakt.
Se på utvecklingen. Som jag skrev i batmantråden, nya arkham city kommer veckor tidigare till konsoll.
Handlar det om att dom missbedömde arbetet av PC-versionen med några veckor, knappast.
Bara taktik för att maximera konsolförsäljningen som både har dyrare spel och mindre kopiering.

ID software skrev ju att dom förväntade sig 2/3 av försäljningen till konsol:
http://www.eurogamer.net/articles/2011-06-13-rage-two-thirds-...

http://beefjack.com/news/rage-xbox-360-game-sales-figures/
~500k (x360), ~250k (ps3) ~70k(pc)

Sen tillkommer då onlineförsäljning, men tror ni verkligen att Steam + övriga tjänster säljer ikapp skillnaden mellan 70k butiksex PC och 750k på konsol?
Inte en chans, framförallt inte när rage för oss här i Sverige går för 279:- på dustinhome.
På steam kostar det 50 EURO!

Kollar man piratbukten så hade RAGE ~30k konstanta leechers första _veckan_
Nu, drygt 2 veckor sen torrenten lades upp, är det fortfarande nästan 10k leechers.
Lägg därtill alla privata torrentsidor, ftp:er, USENET... you name it!
Jag vågar spekulera i att RAGE PC har flera MILJONER wärzade downloads!

Så det är väl samma sak med LA Noire...
Skulle säga att väldigt många konsolspelare även har en fullt duglig PC.
Därför släpper dom PC-versionen betydligt senare för att försöka få så mkt konsolspel sålt som möjligt, innan PC med lägre pris och extrem kopiering kommer....
Vågar vi tro att LA-noire-torrenten toppar 30k leechers på piratbukten första dagen?

Helt enkelt, PC-spelarna har satt sig själva i skiten genom en utbredd kopiering.

The Witcher 2 släpptes utan DRM och sålde 400 k under den första veckan/första veckorna. Idag är de uppe i ungefär en miljon sålda ex.

Rage var en portning från konsoler med, för PC, abnormt fula texturer (jag förstår faktiskt inte alls varför folk påstår att spelet är snyggt - ser man till spelet i helhet så är det inte alls snyggt), underdimensionerade grafiska inställningsmöjligheter, buggar och DRM.
Visst är det sant att Rage hade blivit piratat ordentligt oavsett men jag kan lova dig att styvmorsbehandlingen resulterat i mången missade säljmöjligheter.

Jag har själv inte det minsta dåligt samvete för att jag laddade ned Rage, har ingen lust alls att betala för vad jag tycker är en dålig produkt.

Medlem
Skrivet av El Presidente:
Skrivet av raefzm88:

Konsoler ger mer pengar, naturligt för ***** att springa dit. För övrigt sorgligt att se hur r* sviker sina riktiga fans.

Jag tolkar ditt inlägg som att du anser att Rockstar sviker sina "riktigar fans" som är PC-spelare? Varför skulle de som spelar PC vara mer "riktiga fans" än de som spelar konsol?

PC spelarna gjorde Rockstar till vad dem idag är. Konsolspelarna är mestadels mainstream barn som köper vad som helst.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av El Presidente:
Skrivet av raefzm88:

Konsoler ger mer pengar, naturligt för ***** att springa dit. För övrigt sorgligt att se hur r* sviker sina riktiga fans.

Jag tolkar ditt inlägg som att du anser att Rockstar sviker sina "riktigar fans" som är PC-spelare? Varför skulle de som spelar PC vara mer "riktiga fans" än de som spelar konsol?

Han menar att PC-spelarna älskar Rockstar så mycket att dom laddar ner spelet istället! (och ja, jag är PC-spelare)

Verkligen inte.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

The Witcher 2 släpptes utan DRM och sålde 400 k under den första veckan/första veckorna. Idag är de uppe i ungefär en miljon sålda ex.

Rage var en portning från konsoler med, för PC, abnormt fula texturer (jag förstår faktiskt inte alls varför folk påstår att spelet är snyggt - ser man till spelet i helhet så är det inte alls snyggt), underdimensionerade grafiska inställningsmöjligheter, buggar och DRM.
Visst är det sant att Rage hade blivit piratat ordentligt oavsett men jag kan lova dig att styvmorsbehandlingen resulterat i mången missade säljmöjligheter.

Jag har själv inte det minsta dåligt samvete för att jag laddade ned Rage, har ingen lust alls att betala för vad jag tycker är en dålig produkt.

The Witcher 2 har inte ens släpps på konsol och kan bara köpas på PC, därför är folk så "illa tvugna", sen att det råkar vara ett av de bästa RPG-spelen på länge kan ju knappast ha påverkat

När TW2 släpps på konsol kan du räkna lugnt med att det bräcker PC-försäljningen med hästlängder, såvida inte portningen suger för hårt. Att skylal på "dålig PC version" är så uselt argument att det är löjligt, om PC spelare bryr sig så mycket om grafik varför säljer då Sims, SC2, WoW, CoD och liknande så bra?
Varför säljer uppenbara konsolportar bättre än spel med dedikerade PC-versioner?
Just det, DRM och konsolport spelar ingen roll för den stora massan, ska ett spel sälja på PC måste det vara online-krav (MMO eller mest online-äventyr) eller vara riktat till en målgrupp som inte kan pirata (casuals/yngre).
HC gamers = HC piratez

Skrivet av DrBagguette:

Exakt.
Se på utvecklingen. Som jag skrev i batmantråden, nya arkham city kommer veckor tidigare till konsoll.
Handlar det om att dom missbedömde arbetet av PC-versionen med några veckor, knappast.
Bara taktik för att maximera konsolförsäljningen som både har dyrare spel och mindre kopiering.

ID software skrev ju att dom förväntade sig 2/3 av försäljningen till konsol:
http://www.eurogamer.net/articles/2011-06-13-rage-two-thirds-...

http://beefjack.com/news/rage-xbox-360-game-sales-figures/
~500k (x360), ~250k (ps3) ~70k(pc)

Sen tillkommer då onlineförsäljning, men tror ni verkligen att Steam + övriga tjänster säljer ikapp skillnaden mellan 70k butiksex PC och 750k på konsol?
Inte en chans, framförallt inte när rage för oss här i Sverige går för 279:- på dustinhome.
På steam kostar det 50 EURO!

Kollar man piratbukten så hade RAGE ~30k konstanta leechers första _veckan_
Nu, drygt 2 veckor sen torrenten lades upp, är det fortfarande nästan 10k leechers.
Lägg därtill alla privata torrentsidor, ftp:er, USENET... you name it!
Jag vågar spekulera i att RAGE PC har flera MILJONER wärzade downloads!

Så det är väl samma sak med LA Noire...
Skulle säga att väldigt många konsolspelare även har en fullt duglig PC.
Därför släpper dom PC-versionen betydligt senare för att försöka få så mkt konsolspel sålt som möjligt, innan PC med lägre pris och extrem kopiering kommer....
Vågar vi tro att LA-noire-torrenten toppar 30k leechers på piratbukten första dagen?

Helt enkelt, PC-spelarna har satt sig själva i skiten genom en utbredd kopiering.

Jag vet att k betyder 1000 och det kan vara skönt att förkorta men när började man egentligen använda kilo i pengasammanhang? Tycker bara det ser för taskigt ut... börjar bli gammal


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Långfingret till Rockstar Games

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

HC gamers = HC piratez

idioti, nog det dummaste jag har läst på länge

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Mjauv:

The Witcher 2 släpptes utan DRM och sålde 400 k under den första veckan/första veckorna. Idag är de uppe i ungefär en miljon sålda ex.

Rage var en portning från konsoler med, för PC, abnormt fula texturer (jag förstår faktiskt inte alls varför folk påstår att spelet är snyggt - ser man till spelet i helhet så är det inte alls snyggt), underdimensionerade grafiska inställningsmöjligheter, buggar och DRM.
Visst är det sant att Rage hade blivit piratat ordentligt oavsett men jag kan lova dig att styvmorsbehandlingen resulterat i mången missade säljmöjligheter.

Jag har själv inte det minsta dåligt samvete för att jag laddade ned Rage, har ingen lust alls att betala för vad jag tycker är en dålig produkt.

The Witcher 2 har inte ens släpps på konsol och kan bara köpas på PC, därför är folk så "illa tvugna", sen att det råkar vara ett av de bästa RPG-spelen på länge kan ju knappast ha påverkat

När TW2 släpps på konsol kan du räkna lugnt med att det bräcker PC-försäljningen med hästlängder, såvida inte portningen suger för hårt. Att skylal på "dålig PC version" är så uselt argument att det är löjligt, om PC spelare bryr sig så mycket om grafik varför säljer då Sims, SC2, WoW, CoD och liknande så bra?
Varför säljer uppenbara konsolportar bättre än spel med dedikerade PC-versioner?
Just det, DRM och konsolport spelar ingen roll för den stora massan, ska ett spel sälja på PC måste det vara online-krav (MMO eller mest online-äventyr) eller vara riktat till en målgrupp som inte kan pirata (casuals/yngre).
HC gamers = HC piratez

Öh? Jag trodde du argumenterade för att försäljning i största allmänhet är dålig på PC, jag gav dig då ett exempel på en PC-titel som sålt bra trots att det är utan DRM och riktar sig till High End Users.
Men visst, vi kan ta Crysis som exempel istället.
http://www.zuse.hessen.de/mm/Konrad_Zuse_Kongress_Yerli_Final...
Crysis har under sin livstid sålt 3 miljoner exemplar, trots att det ofta framställts som en katastrof försäljningsmässigt.
Crysis Warhead 1,5 miljoner exemplar.
Far Cry 2,5 miljoner exemplar.

"Varför säljer uppenbara konsolportar bättre än spel med dedikerade PC-versioner?" det gör dem inte, om man bortser från Call of Duty. Sims, WoW och Starcraft 2 är samtliga PC-exklusiva.
Carmack har själv gått ut och sagt att utvecklingsstrategin för Rage var ett misstag som byggde på föreställningen att konsoler och PC skulle vara lika kraftfulla 2011, vilket de i genomsnitt var 2005 då Rage började utvecklas.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Mjauv:

The Witcher 2 släpptes utan DRM och sålde 400 k under den första veckan/första veckorna. Idag är de uppe i ungefär en miljon sålda ex.

Rage var en portning från konsoler med, för PC, abnormt fula texturer (jag förstår faktiskt inte alls varför folk påstår att spelet är snyggt - ser man till spelet i helhet så är det inte alls snyggt), underdimensionerade grafiska inställningsmöjligheter, buggar och DRM.
Visst är det sant att Rage hade blivit piratat ordentligt oavsett men jag kan lova dig att styvmorsbehandlingen resulterat i mången missade säljmöjligheter.

Jag har själv inte det minsta dåligt samvete för att jag laddade ned Rage, har ingen lust alls att betala för vad jag tycker är en dålig produkt.

The Witcher 2 har inte ens släpps på konsol och kan bara köpas på PC, därför är folk så "illa tvugna", sen att det råkar vara ett av de bästa RPG-spelen på länge kan ju knappast ha påverkat

När TW2 släpps på konsol kan du räkna lugnt med att det bräcker PC-försäljningen med hästlängder, såvida inte portningen suger för hårt. Att skylal på "dålig PC version" är så uselt argument att det är löjligt, om PC spelare bryr sig så mycket om grafik varför säljer då Sims, SC2, WoW, CoD och liknande så bra?
Varför säljer uppenbara konsolportar bättre än spel med dedikerade PC-versioner?
Just det, DRM och konsolport spelar ingen roll för den stora massan, ska ett spel sälja på PC måste det vara online-krav (MMO eller mest online-äventyr) eller vara riktat till en målgrupp som inte kan pirata (casuals/yngre).
HC gamers = HC piratez

Om TW2 är dåligt portat till konsol är det ett bra argument för dålig försäljning, men om det är på andra hållet ( konsolitis portning ) till PC så är det "så uselt argument att det är löjligt". Jag antar att det är piratkopieringens fel då enligt dig

Bra spel säljer, även på PC. Att man föredrar PC handlar, i alla fall för min del, inte bara om den bättre grafiken utan mer om bättre flyt och kontroll, och i vissa fall moddar, comunitypatchar och liknande fördelar man får med en öppen plattform, även om det blir mindre av det nuförtiden. Portal 2 sålde ju mest på PC vill jag minnas att jag läste för ett tag sen. Deus Ex HR låg väl överst på topplistan för PC också ett tag, trots att steamförsäljningen inte var inräknad i vanlig ordning.

Framför allt tycker jag att det är märkligt att så många spelare fäster så stor vikt vid försäljningssiffror nuförtiden, visst företagen måste ju självklart dra in pengar, men för mig som spelare bryr jag mig i första hand om att spelen är bra, inte hur mycket pengar Sony och MS kan stapla på hög.

Och nej jag piratkopierar aldrig trotts att jag enbart spelar på PC, jag tror det är ett klart överdrivet problem, man kan inte bara titta på nån BT-trackers statistik och anse att det är förlorade intäkter från folk som tankar i stället för att betala för sig. Jag tror nog att dom som betalat för att modda sin konsol och tankar spel gör det för att komma undan kostnaden och i mindre utsträckning faktiskt köper spelet om dom tycker det är bra, så där kanske det stämmer bättre.

OnT: Många har nog redan spelat det på konsol eller sett det hos kompisar som har konsol, så det känns lite sent att släppa det nu. Dock positivt att dom samlat allt DLC för dom som tänker köpa det.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Föga förvånande.
Jag har spelet bokat och hoppas att det fungerar bra.
En sak som dock förvånar mig är DLCn, men de kanske gör den gratis som tröst till PC-spelarna.

Medlem

"Vi är stora fans av pc-spel och försöker verkligen få våra spel i pc-spelarnas händer så fort som möjligt."
HAHA, jasså? Vart är RDR? . Varför tog det sån tid med GTA IV till PC? .. och detta spel? ... har tappat förtroendet på Rocktar. GTA V blir väl en sjukt dålig port från console igen. FAAAN

Medlem
Skrivet av rewoX:

"Vi är stora fans av pc-spel och försöker verkligen få våra spel i pc-spelarnas händer så fort som möjligt."
HAHA, jasså? Vart är RDR? . Varför tog det sån tid med GTA IV till PC? .. och detta spel? ... har tappat förtroendet på Rocktar. GTA V blir väl en sjukt dålig port från console igen. FAAAN

Bra sagt.

12
Skriv svar