Red Orchestra 2 expanderar

Robot
Red Orchestra 2 expanderar

Expansionen kretsar kring andravärldskrigsslagen mellan den amerikanska och den japanska armén.

#red-orchestra-2-heroes-of-stalingrad


Medlem
Red Orchestra 2 expanderar

Köper det väl en månad efter release då de kanske har fixat alla buggarna i expansionen.

Medlem

Mycket trevligt.

Medlem

Kanske ska fixa buggarna först

Medlem
Skrivet av Dryn:

Kanske ska fixa buggarna först

Precis min tanke..

Medlem

Har Tripwire sagt någonting om expansionen blir gratis eller inte? Trodde detta skulle bli en modd likt Darkest Hour till det första spelet, men detta låter mer som betal-dlc. Inte mig emot dock, bara kul med mer innehåll!

Medlem
Skrivet av nanders:
Skrivet av Dryn:

Kanske ska fixa buggarna först

Precis min tanke..

Det är ju inte tripwire som utvecklar denna modd/expansion, så buggarna kommer ju ändå fixas.


signatur

Wai

Medlem

Peleliu, nice!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Borde klargöra att det är ett mod och inte en expansion.

Inaktiv

Hade varit väldigt festligt med en seriös expansion. Gärna med ett SP-läge. Red Orchestra med en dedikerad solo-kampanj det hade fan inte suttit fel!

Medlem

Jaha, detta var endast en mod, borde väl inte bli förvånad att online journalisterna inte bryr sig om att kolla om det som de rapporterar stämmer eller inte.

Medlem

Nu är det officiellt, ska skaffa spelet innan årets slut!
Episkt att RO introducerar stilla havet också så man kan sända hem sina egna Letters from Iwo Jima ey, ey, anyone?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av mangler:

Köper det väl en månad efter release då de kanske har fixat alla buggarna i expansionen.

Av vad jag upplevt så har de största buggarna har redan fixats. Även prestandan har fått sig ett bra lyft sen release.

Skrivet av mangler:

Jaha, detta var endast en mod, borde väl inte bli förvånad att online journalisterna inte bryr sig om att kolla om det som de rapporterar stämmer eller inte.

"Endast" är inte riktigt rätt ord. Det beror lite på hur man ser på det... Tripwire betalar folket bakom Rising Storm för att göra modden, så på sätt och vis kan man se det som en officiell mod/expansion.

Medlem
Medlem

Det kommer även WW1 och Vietnam

Medlem

Ska bli skönt att ta semester från de ryska snölandskapen faktiskt.

Inaktiv

det är en mod, men dom som gjort den får betalt, om slutresultatet uppnår säljbar kvalité.. som jag fattat det.

Inaktiv
Skrivet av riktigninja:

det är en mod, men dom som gjort den får betalt, om slutresultatet uppnår säljbar kvalité.. som jag fattat det.

...så var går i sådana fall gränsen mellan en mod och en expansion?

Medlem

Finns nog olika svar på den frågan.

Exempel. en mod kan lägga till innehåll, den kan ändra innehåll exakt vad en expansion också kan göra.

En mod kan vara dlc content .

Dock så vanligast förekommande är man pratar mod så är det en extern partner som gjort ett tillägg till ett spel, gratis eller ej,

Enligt min erfarenhet..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

"Endast" är inte riktigt rätt ord. Det beror lite på hur man ser på det... Tripwire betalar folket bakom Rising Storm för att göra modden, så på sätt och vis kan man se det som en officiell mod/expansion."

Lite mer komplicerat än så. Vi får inte betalt för arbetet på modden men det kan komma pengar någonstans i framtiden (Dock inte för mig, men det är en annan historia)
Så det är absolut fortfarande en mod med eldsjälar bakom rodret. Ingen på teamet har fått ett öre, inklusive mig själv.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

Så detta är en officiell expansion? Eller ett mod? Tänker på Mare Nostrum, som var ett mod och inte expansion t.ex.

Medlem

Kul även om det inte är en officiell expansion, stort fan av mods=)

Medlem

Men alltså om ni intresserade av ww-2 pacific så har ni ju missat denna MOD till arma 2 combined operations som håller betydligt högre klass och innehåll en RO-Pacific:

http://hellinthepacific.blogspot.com/

http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=112948

Medlem
Skrivet av Godnoken:
Skrivet av nanders:
Skrivet av Dryn:

Kanske ska fixa buggarna först

Precis min tanke..

Det är ju inte tripwire som utvecklar denna modd/expansion, så buggarna kommer ju ändå fixas.

jahaa... missförstod totalt där. tnx

Medlem
Skrivet av Styrman:

Men alltså om ni intresserade av ww-2 pacific så har ni ju missat denna MOD till arma 2 combined operations som håller betydligt högre klass och innehåll en RO-Pacific:

http://hellinthepacific.blogspot.com/

http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=112948

Arma har horribel nätkod och är man smart så moddar man inte ett mp-mod till arma, fattar fortfarande inte hur i helvete project reality tänkte när de bytte till A2, skulle gått med UE3 minst.

Förövrigt lär detta hålla högre kvalitè då det är en officiell expansion av ett allstar mod team som övervakas av Tripwire. Rising storm kommer att släppas antingen gratis eller som en billigare expansion beroende på hur hög kvalitè det håller enligt Tripwire.

Utvecklingsmässigt har dem hållt på med Rising Storm sedan 1 år innan Ro2 släppts.. så kudos till TWI för att dem bryr sig om mod communityn.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Styrman:

Men alltså om ni intresserade av ww-2 pacific så har ni ju missat denna MOD till arma 2 combined operations som håller betydligt högre klass och innehåll en RO-Pacific:

http://hellinthepacific.blogspot.com/

http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=112948

Arma har horribel nätkod och är man smart så moddar man inte ett mp-mod till arma, fattar fortfarande inte hur i helvete project reality tänkte när de bytte till A2, skulle gått med UE3 minst.

Förövrigt lär detta hålla högre kvalitè då det är en officiell expansion av ett allstar mod team som övervakas av Tripwire. Rising storm kommer att släppas antingen gratis eller som en billigare expansion beroende på hur hög kvalitè det håller enligt Tripwire.

Utvecklingsmässigt har dem hållt på med Rising Storm sedan 1 år innan Ro2 släppts.. så kudos till TWI för att dem bryr sig om mod communityn.

Arma 2 CO är inte samma sak som ARMA 2 och om du följt de senast uppdateringarna så är spelet knappast det samma som det var vid release dag. PR har för övrigt full 64 + server uppe 24H.

Denna mod kommer även den att släppas helt gratis.

Det RO-UE3 inte har är gigantiska kartor och möjlighet att designa öar exampelvis Tarawa i en relativ realistisk skala inom termer för att behålla game play fun, En helt IRL storlek på ön skulle bli ej underhållande rent nöjesmässigt ur spelsynpunkt. Där du har all spelfällt öppet precis som i Battlefield, Sandbox enivorment, AIR, SEA, LAND units.

Vad är ett "allstar mod team" då? Räknas 5 st högutbildade spelutvecklare som övervakas av Bohemia Interactive eller är det bara Tripwire som gäller?
Över 2 års arbete bakom moden är något som också höjer kvaliten.

För övrigt är RO och arma 2 combined operations ( som INTe bör förknippas med Arma 2, som är gammalt och inte samma kvalite som combined operations.) helt olika spel.
Som att jämnföra äpplen och päron.
RO- Run and gun fast action och Arma 2 Combined Operations är mer taktik, simulator realalism.

Medlem

Fan vad nice! Det blir förhandsbokning direkt.

Medlem

Förstår inte detta prat o matt de måste fixa buggar? Jag har spelat ganska mycket och dem buggar jag har stött på har inte varit så farliga alls. Antingen är ni väldigt kräsna eller så har ni väldigt dåliga datorer.

Medlem

Som en ursäkt för oss som köpte detta spel tycker jag att dem ska bjuda på detta epack med tanke på alla buggar och problem vi har haft sen release dagen!

Medlem
Skrivet av GurkaN021:

Som en ursäkt för oss som köpte detta spel tycker jag att dem ska bjuda på detta epack med tanke på alla buggar och problem vi har haft sen release dagen!

Vi som köpte spelet innan stat-reseten har fått en achivement som senare kommer bli en dlc-grej endast för oss som "ursäkt", även om jag inte tycker att det behövs. Vi får ständigt nya patchar och snart kommer det komma gratis DLC i mängder plus moddar. Väljer de att sälja detta som en expansion kommer jag givetvis köpa den med tanke på allt det andra vi kommer få gratis som andra spelstudior skulle sälja som DLC till ockerpriser.

12
Skriv svar