5 000 000 spelare använder Origin dagligen

Medlem

Hade inte några direkta problem med Origin under bf3 betan, förutom att deras chattsystem slutar fungera och kraschar hela Origin vid en viss mängd spam genom Macro på ett g15. Steam har inte detta problemet.

Edit: Kraschar andras origin, inte den som spammar.

Off topic, skype fyller DITT minne tills det kraschar ditt program om och om igen^^

Medlem

Frågan är om alla dessa 5 miljoner användare använder det för att de vill eller för att de måste?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Frågan är om alla dessa 5 miljoner användare använder det för att de vill eller för att de måste?

För att de måste, speciellt för Battlefield 3. Samma sak gäller ju även Vavle spelen med Steam.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Apministern:

Frågan är om alla dessa 5 miljoner användare använder det för att de vill eller för att de måste?

För att de måste, speciellt för Battlefield 3. Samma sak gäller ju även Vavle spelen med Steam.

Exakt, därför ingen anledning av EA att skryta om det


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Sen har vi 35 små Steam-fanboys som sitter och gnäller, men med nöje installerar Origins när de ska spela sina spel...att Steam är samma skit i annan förpackning bryr de sig inte om eller förstår inte, Steam är ju den Dugomlige ledaren Valves verktyg för att styra den okunniga massan och Valve är bra (Kina hälsar)

Medlem

använder? jag har runt 10 spel på orgin som körs igång når win startas...har inte öppnat orgins sen jag test körde bf3 betan i två dagar ...men jag är ganska så säker på att jag finns i statistiken....

Medlem

störigt program
autostart och finns ingen option på att stänga av i settings.
kom ihåg mig är detsamma som logga in automatiskt för ea
när det uppdaterar måste man gå igenom ett jäkla wizard med 5-10 klickningar.
sen när man körde bf3 så startade man origin, och SEN gick in på en webbsida.. vad ska origin vara bra för annat än man blir tvingad att använda det..

skit är det vad det är, stream är långt mycket bättre för det tvingar inte på dig, har det autostart så kommer det inte upp en stor ruta på skärmen varje gång det startar. det lägger sig i bakgrunden och finns där tillgängligt när man vill ha det, utan något ljud, och igen går att sätta enkelt att inte starta om man inte vill.

köper jag inte bf3 slipper jag dras med programmet, lutar åt det hållet.

Inaktiv
Skrivet av TruB:

störigt program
autostart och finns ingen option på att stänga av i settings.
kom ihåg mig är detsamma som logga in automatiskt för ea
när det uppdaterar måste man gå igenom ett jäkla wizard med 5-10 klickningar.
sen när man körde bf3 så startade man origin, och SEN gick in på en webbsida.. vad ska origin vara bra för annat än man blir tvingad att använda det..

skit är det vad det är, stream är långt mycket bättre för det tvingar inte på dig, har det autostart så kommer det inte upp en stor ruta på skärmen varje gång det startar. det lägger sig i bakgrunden och finns där tillgängligt när man vill ha det, utan något ljud, och igen går att sätta enkelt att inte starta om man inte vill.

köper jag inte bf3 slipper jag dras med programmet, lutar åt det hållet.

Du kan välja redan vid installationen att inte starta med windows, och även i options. Hur kan du möjligen ha missat det? Började du med datorer förra veckan eller?

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av TruB:

störigt program
autostart och finns ingen option på att stänga av i settings.
kom ihåg mig är detsamma som logga in automatiskt för ea
när det uppdaterar måste man gå igenom ett jäkla wizard med 5-10 klickningar.
sen när man körde bf3 så startade man origin, och SEN gick in på en webbsida.. vad ska origin vara bra för annat än man blir tvingad att använda det..

skit är det vad det är, stream är långt mycket bättre för det tvingar inte på dig, har det autostart så kommer det inte upp en stor ruta på skärmen varje gång det startar. det lägger sig i bakgrunden och finns där tillgängligt när man vill ha det, utan något ljud, och igen går att sätta enkelt att inte starta om man inte vill.

köper jag inte bf3 slipper jag dras med programmet, lutar åt det hållet.

Du kan välja redan vid installationen att inte starta med windows, och även i options. Hur kan du möjligen ha missat det? Började du med datorer förra veckan eller?

inte när jag kollade, tidigare än förra a veckan. dom la nog till det i en senare update sa du se.

Medlem

Orgin Nej tack! Jag gillar min integritet.


signatur

// FeeAC

Medlem

5 millar? skulle inte tro det


signatur

Meep!

Medlem

Används bara för man blir tvingad

Medlem

Det idealiska skulle just vara om det vore crossplatform, och man kunde dela 'gamestore' med sin xbox360, ps3, och alla PC-spel (+plattformar).

Känns ovärt att man kan köpa ett spel till PC som är låst till Origin, när man lika gärna kunde andvänt steam, och vise versa.
Produkten i sig ger inte så mycket utan titlarna som säljs till den.
Lite som ett konsolkrig. Och vi har ju iaf förmånen att inte behöva betala för deras 'emulerade konsolstruktur'

De delar upp PC-spel-marknaden inom plattformar.. kan tyckas korkat då det inte tjänar nån poäng.

Medlem

Kul för dem. Hoppas att allt överdrivet hat från folk försvinner snart.
Som jag nämnt tidigare gillar jag varken steam eller detta, men om det ena finns kan lika gärna det andra finnas.

Får se om jag köper BF3, annars dröjer det nog ett tag innan jag behöver använda tjänsten på "riktigt".

Medlem

Origin är grymt, mycket skönare än steam!

Medlem

499 990 av dem gör det mot sin vilja -.-

Medlem

största delen av de där 5 miljonerna var nog de som testade bf3. Det kommer, och har säkert, redan sjunkigt totalt i antal användare.

Sen som alla andra säger, origin funkar, inget som krashar datorn eller nått. Men det känns onödigt att behöva installera flera program som gör samma sak. Kommer det fortsätta såhär kommer vi sitta med steam, origin, ubisofts egna, thq's egna, take-two's, sega's och activition's.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av bleak:
Skrivet av TruB:

störigt program
autostart och finns ingen option på att stänga av i settings.
kom ihåg mig är detsamma som logga in automatiskt för ea
när det uppdaterar måste man gå igenom ett jäkla wizard med 5-10 klickningar.
sen när man körde bf3 så startade man origin, och SEN gick in på en webbsida.. vad ska origin vara bra för annat än man blir tvingad att använda det..

skit är det vad det är, stream är långt mycket bättre för det tvingar inte på dig, har det autostart så kommer det inte upp en stor ruta på skärmen varje gång det startar. det lägger sig i bakgrunden och finns där tillgängligt när man vill ha det, utan något ljud, och igen går att sätta enkelt att inte starta om man inte vill.

köper jag inte bf3 slipper jag dras med programmet, lutar åt det hållet.

Du kan välja redan vid installationen att inte starta med windows, och även i options. Hur kan du möjligen ha missat det? Började du med datorer förra veckan eller?

inte när jag kollade, tidigare än förra a veckan. dom la nog till det i en senare update sa du se.

Jag tror också det kom i en senare update, inget som fanns från början tror jag.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av pinky:
Skrivet av redgreenblue:

Siffran säger inte särskilt mycket huruvida folk gillar Origin eller inte. Jag kan påminna om att under andra världskriget satt miljontals människor i koncentrationsläger.

Nej det gör den inte, men fem miljoner användare på nästan lika många månader är en imponerande siffra. Men varför du börjar jämföra deras statistik med sådan från andra världskriget förstår jag inte. Det är irrelevant.

Håller med... vad i helvete har det med andra världskriget att göra?!

Jag ser att jag var otydlig, men läs första delen av artikeln som jag syftade på:
"Detta fick den gode herrn att tända till, och förutom ett rejält försvar av den nya onlinetjänsten så förklarade han också att "över fem miljoner" människor redan använder Origin."

Det är detta jag syftar på. Moore verkar lyfta fram antalet Origin-användare som en kvalitetsstämpel, när det i själva verket handlar om att de som testat BF3-betan inte haft något annat val än att installera Origin. Därför drog jag en (kanske överdriven) parallell till andra världskriget. Att det fanns miljontals människor i koncentrationsläger betydde alltså inte att koncentrationsläger var bra eller omtyckta. Det enda sanningen är att de som satt där inte hade något val, precis som i fallet med Origin.

123
Skriv svar