Testa fanskapat Starcraft-MMO

Medlem

nån som kan svara på min fråga ist för att gnälla om 3 bokstäver? o_0

Medlem

Fan-skapat skulle jag nog ha skrivit i rubriken. Eller möjligtvis använt ett annat ordval.

Men orka gnälla? Det är inte som att världen går under om du inte gillar en rubrik på fz.

Inaktiv
Skrivet av Joakim Bennet:

Riporto - Utveckla gärna?

Ehum, *host, host*
Har titeln ändrats sen sist eller? Jag tyckte det stod fanskapet sist jag kommenterade

AW8
Medlem
Skrivet av Shimo:

Läste först "Testa fanskapet..."

Haha, samma här!

Komisk felläsning!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Haha jag läste också "fanskapet". :D!

Medlem

Fanskapet här med.

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Shimo:

Läste först "Testa fanskapet..."

Även jag får ställa in mig i detta ledet.

Får väl testa och se vad de lyckats åstadkomma.

Hehe! Jag med!

F.ö anser jag att det är inget fel på rubriken som sådan. Det är som det där mailet som cirkulerat ang. att hjärnan endast uppfattar ett par bokstäver och sedan bygger ihop själva ordet.. Så medvetet el. omedvetet var det ett snyggt grepp av artikelförfattaren, för nog hajjade i alla fall jag till lite extra när jag läste att man kunde testa "fanskapet"

(Detta mailet menar jag:)

"i cdnuolt blveiee taht I cluod aulaclty uesdnatnrd waht I was rdanieg. The phaonmneal pweor of the hmuan mnid, aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it dseno't mtaetr in waht oerdr the ltteres in a wrod are, the olny iproamtnt tihng is taht the frsit and lsat ltteer be in the rghit pclae.

The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it whotuit a pboerlm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe. Azanmig huh? yaeh and I awlyas tghuhot slpeling was ipmorantt! if you can raed tihs forwrad it."

Medlem

Oj vad trött jag blir på alla som blir griniga över det minsta lilla.. lägg ner nördz.

Medlem

Var jag den enda som läste fanskapAt?

Medlem

HAHAHA! Folk är härliga här...

Jag läste och också Fanskapet och tänkte "wtf?" och läste om det... ett par gånger innan jag såg vad som stod

Tror det beror på att "fanskapat" inte är ett ord, framför allt inte ett ord som någon här någonsin stött på. Således ser hjärnan "fanskapet" istället för "fanskapat" då den liksom hjälper skynda på läsningen på sätt och vis. Inget konstigt alls, faktum är dock att man på FZ sökte skribenter som skulle vara experter inom det svenska språket, men ändå tillåter påhittade ord? OK när det används "svengelska" uttryck, men då är det sådana som ändå blivit en standard och där svenskt uttryck helt saknas.

Nej jag vill påstå att det är på gränsen till dubbelmoral här. Använd svenska ord, skapa inte nya ej existerande. Då blir det lätt såhär fel.

Gen
Medlem

Hur lyckas man skapa något sådant? Helt otroligt!
Sen var rubriken väldigt rolig

Inaktiv
Skrivet av Joakim Bennet:

Riporto - Utveckla gärna?

Det ligger väl lite i den sortens kommentarers natur att man inte vill utveckla dem vidare.

Skägg.
10 Chambers

Och i ärlighetens namn, jag tänkte inte ens på att ordet kunde misstolkas. Fan är ändå ett så pass vedertaget uttryck. I love the internet!


signatur
Medlem
Skrivet av yol1982:

Var jag den enda som läste fanskapAt?

Nej, du behöver inte känna dig ensam. Även jag kan läsa


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Joakim Bennet:

Riporto - Utveckla gärna?

Det ligger väl lite i den sortens kommentarers natur att man inte vill utveckla dem vidare.

Jag redan utvecklat det vidare, vad mer ska jag göra skriva ett essä?

Medlem

haha testa fanskapet!

12
Skriv svar