Välkommen till framtiden - för ca 6000kr !!!!! :Länkar till 2 filmer i tråden:

Inaktiv
Välkommen till framtiden - för ca 6000kr !!!!! :Länkar till 2 filmer i tråden:

Nu vet jag vad jag ska köpa om ca 2-3 år , dvs julafton 2012 eller 13 så lär jag sitta och spela
ps4 eller varför inte fortf bf3 med dessa.

Hur kan man neka till att det här är det ultimata spel / film tittandet.
Eller för att kort kanske bara säga: Detta är framtiden för det personliga spelandet / tv tittandet.

Så för att sammanfatta. När priset gått ner på dessa ( ca 4000kr ) så sitter jag med dessa i soffan.

Kommer bli GALET när communityn får händerna på dessa, kommer säkert komma VR tweaks m.m.

Dom kommer nu i November !!!

Länkar:
http://www.youtube.com/watch?v=NjflKFjAlcA

http://www.youtube.com/watch?v=TQmIzu3MA5U&feature=related

för dom som är skeptiska ang priset:

US$ 800 = 5 338.81452 Swedish kronor


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

+ en massa moms för oss :/

Inaktiv
Skrivet av v1lle3:

+ en massa moms för oss :/

ja det är sant : / , men så tänker du på vad communityn förmodligen kommer göra med dessa.

VR.

Sätta kameror fram och koppla på nått vis kanske så du kan se det utanför i skärmarna inuti.
Dvs, framtida augumented ( sry stavning ) reality.

Sen det faktumet att det är RIKTIG 3d, dvs, inte en skärm som visar 2 bilder.
Utan TVÅ skärmar som visar 2 bilder. Exakt som vi ser på riktigt, dvs att skärmarna är våra ögon.

Så beroende på hur högt priset är med moms här i swe när dom kommer och hur mycket dom sänks och hur snabbt m.m m.m så är det fortf ett garanterat köp.

Annars får man väll bara be sin kusin köpa dom i usa och sen skicka dom till swe så får ja betala han 4000kr som tack för hjälpen x)


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Tillkommer det inte moms även i USA? Bara att de inte anger det i priset så som vi gör?

Hursomhelst så är jag tveksam. Så länge man måste ha en massa bröte på huvudet så är jag tveksam till att det blir annat än en väldigt nischad produkt. Men jag kan hålla med om att det ser intressant ut.

Medlem

Hur blir det med folk med glasögon ?


signatur

"Med Gud och segrande vapen" Gustav II Adolf

Inaktiv
Skrivet av Headcutter:

Hur blir det med folk med glasögon ?

skaffa linser ;)?
Nej men tyvär så tror jag inte det här är för er?

2 av mina vänner har glasögon och det är fan riktigt dåligt att såna här saker ( vad jag vet )
inte stödjer såna som har glasögon :/

Men vem vet, du kan ju ställa in vart "tv,n" ska va och hur nära m.m så kanske funkar ändå?


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

maybe får se om detta blir en succé


signatur

"Med Gud och segrande vapen" Gustav II Adolf

Medlem

kanske inte så socialt att titta på film med det där på


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:
Skrivet av Headcutter:

Hur blir det med folk med glasögon ?

skaffa linser ;)?
Nej men tyvär så tror jag inte det här är för er?

Skitbra lösning.

Medlem

Finns redan massvis med olika "video glasögon" av olika kvalit´+e, något gemensamt för alla är att de suger hårt.
Batteritiden är minimal om den ens finns, ljudet burkigt, upplösningen låg och ljusstyrkan usel, för att inte tala om att du är helt "bortkopplad" från omvärlden.
Luktar flopp lång väg, men då Sony hade bågar över sen 3D TV också floppat ska de försöka att i bästa Apple stil introducera en till helt onödig produkt till överpris och under-prestanda.

PS för folk med glasögon kan man bara vänta på en modell med "öppen" hjälm, eller hörlurar istället för "klumpar".
Sen vill man nog ha en äkta OLED till TV med skärmstorlek på 60"+, och gärna godkänd upplösning också. Skräp, men som sagt den sista idioten ärt inte född än och då Razers prylar säljer så bra så finns det onekligen många med mer pengar (pappa betalar?) än kunskap.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Finns redan massvis med olika "video glasögon" av olika kvalit´+e, något gemensamt för alla är att de suger hårt.
Batteritiden är minimal om den ens finns, ljudet burkigt, upplösningen låg och ljusstyrkan usel, för att inte tala om att du är helt "bortkopplad" från omvärlden.
Luktar flopp lång väg, men då Sony hade bågar över sen 3D TV också floppat ska de försöka att i bästa Apple stil introducera en till helt onödig produkt till överpris och under-prestanda.

PS för folk med glasögon kan man bara vänta på en modell med "öppen" hjälm, eller hörlurar istället för "klumpar".
Sen vill man nog ha en äkta OLED till TV med skärmstorlek på 60"+, och gärna godkänd upplösning också. Skräp, men som sagt den sista idioten ärt inte född än och då Razers prylar säljer så bra så finns det onekligen många med mer pengar (pappa betalar?) än kunskap.

Håller med dig till 100%, Grumbledock.

Medlem

HMD's kommer inte slå igenom förrän de kommer som linser eller åtminstånde i storlek av vanliga glasögon (de ska självklart kunna släppa igenom allt ljus så man kan se som vanligt också).

Future, get back to me once you reach Denno Coil AR levels.

Medlem

Loading prova de här för ett tag sedan har jag för mig. Dom sa att det var lite läskigt i början att "duken"/bilden följde med huvudet när man rör på det. Det är förmodligen en vanesak som försvinner. Men jag kan säga såhär jag skulle inte vilja se en pinsam komedi, liknande meet the fockers då man inte kan titta bort. Snacka om svettigt!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

KoP
Medlem

Jag är mest skeptisk angående hur det känns för ögonen efter 2-3 timmars användning..

Medlem
Skrivet av KoP:

Jag är mest skeptisk angående hur det känns för ögonen efter 2-3 timmars användning..

Jo man vill kunna pallar se en film utan problem men sedan att det blir jobbigt att exempelvis spela spel i 4 h det tror jag är omöjligt att komma ifrån om man inte tar en paus.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

1
Skriv svar