The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn

Robot
The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn

Ubisoft försöker få Tintin att bryta filmspelsförbannelsen. Men den friktionslöse yngligen missar chansen att sätta gnälliga speljournalister på plats.

#ubisoft, #the-adventures-of-tintin-the-secret-of-the-unicorn, #littlebigplanet


Medlem
The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn

Synd på en så bra licens... Om de hade satsat på att lösa mysterier såsom Tintin gör i böckerna istället för det här så skulle det här kunnat bli något extra.

Moderator | Testpilot

Tintin är väldigt bra!

Måste säga jag aldrig var direkt intresserad av spelet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Ett givet achivments spel. + att man gillar sunkiga spel av nån underlig anledning.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Barn och ungdomar kommer säker tycka det är kul ändå.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Bionic Commando Rearmed: The Tintin Version?

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Bionic Commando Rearmed: The Tintin Version?

Ha ha precis vad jag tänkte när jag såg första bilden. "Varför ska jag skaffa Tintin när jag har Bionic Commando? För frisyrens skull?"


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Redaktör
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Punchbag Polly:

Bionic Commando Rearmed: The Tintin Version?

Ha ha precis vad jag tänkte när jag såg första bilden. "Varför ska jag skaffa Tintin när jag har Bionic Commando? För frisyrens skull?"

Finns en liten liten skillnad i svårighetsgraderna.


signatur
Medlem

Bra att det blev ett sunkigt spel, för då säljer det sämre o folk slipper tjafsa med Ubis DRM.

MFC
Medlem

FAIL


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Älskar Tintin men detta köper jag inte

Medlem

man kommer ju se filmen iallafall!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Synd på en så bra licens... Om de hade satsat på att lösa mysterier såsom Tintin gör i böckerna istället för det här så skulle det här kunnat bli något extra.

Ja, tänk vad bra spel som skulle kunna göras av Tintinböckerna. Alla böcker är ju i princip som gjorda för att överföras till [äventyrs]spel.

Bara spelmakarna bemödar sig lite och behandlar originalmanusen med respekt och inte låter karaktärerna fjanta på en massa (sådana grejer verkar det finnas gott om i det här spelet tyvärr.)

Visst, alla Tintin album är fyllda av slapstick och annan humor, men humorn är alltid skriven/tecknad med sådan perfektion att det aldrig blir pajjigt och fjantigt när tex Haddock vurpar eller slår skallen i något. Misstänker att filmen kommer misslyckas med fingertoppskänsla på den fronten den med.. :/
Hade faktiskt hoppats mkt på det här spelet, men efter att ha spelat det ett tag så är jag inte direkt supernöjd. Kommer dock att köpa det till Xbox imorgon och spela färdigt, bara för att se hur handlingen är uppbyggd.

Har föresten alltid, sedan jag var liten, drömt om ett peka-klicka-äventyr med Tintin. Ungefär i samma still som Broken Sword. DET skulle inte vara helt fel.

Medlem

Inte konstigt att ungdomar och vuxna tycker det är kort, enformigt och enkelt, då detta är väl iaf ett spel är för småbarn. Min son(3år) och dotter(5år) lirade detta spelet senast idag, och tycker det är roligt.

Medlem
Skrivet av Efraim:

Inte konstigt att ungdomar och vuxna tycker det är kort, enformigt och enkelt, då detta är väl iaf ett spel är för småbarn. Min son(3år) och dotter(5år) lirade detta spelet senast idag, och tycker det är roligt.

Äntligen någon som förstår, det är ju det som är målgruppen. Fattar inte varför FZ recenserar ett barnspel och de som gnäller är nog inte heller målgruppen.

Dock finner jag spelet tämligen kul och skön humor, folk kanske borde testa innan de gnäller.

Och på tal om DRM så är det inte många Ubisoftspel som har DRM längre?

Skitsamma jag kör konsol!


signatur

Dagens gamers är på tok för bortskämda och har för mycket fördomar!

Medlem

Jag hoppas jag kommer gilla spelet!

Skrivet av BeachBum4fun:

Ett givet achivments spel. + att man gillar sunkiga spel av nån underlig anledning.

Fetisch?

Medlem

Noooooo. Jag hade förhoppningar på detta.

Medlem

synd... verkligen synd

Redaktör
Skrivet av Panzerjager:

nte konstigt att ungdomar och vuxna tycker det är kort, enformigt och enkelt, då detta är väl iaf ett spel är för småbarn. Min son(3år) och dotter(5år) lirade detta spelet senast idag, och tycker det är roligt.

Skrivet av Efraim:

IÄntligen någon som förstår, det är ju det som är målgruppen. Fattar inte varför FZ recenserar ett barnspel och de som gnäller är nog inte heller målgruppen.

Panzerjager: tror du inte dina barn hade tyckt det varit roligt också om spelet hade haft åtminstone någon sorts utmaning? Förr körde ju massor av barn Super Mario, Prince of Persia, Bionic Commando i späd ålder och de spelen är ju allt annat än förlåtande.

Tintin är extremt enkelt och det finns bara en svårighetsgrad. Det hade räckt med ett par svårighetsgrader att välja mellan så hade både det och den korta speltiden varit betydligt mindre problem. Dessutom hade jag kunnat dela ut ett högre betyg, vilket jag mer än gärna hade gjort eftersom jag gillar Tintin skarpt och tycker att spelet, trots många brister, har potential.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Panzerjager: tror du inte dina barn hade tyckt det varit roligt också om spelet hade haft åtminstone någon sorts utmaning? Förr körde ju massor av barn Super Mario, Prince of Persia, Bionic Commando i späd ålder och de spelen är ju allt annat än förlåtande.

Tintin är extremt enkelt och det finns bara en svårighetsgrad. Det hade räckt med ett par svårighetsgrader att välja mellan så hade både det och den korta speltiden varit betydligt mindre problem. Dessutom hade jag kunnat dela ut ett högre betyg, vilket jag mer än gärna hade gjort eftersom jag gillar Tintin skarpt och tycker att spelet, trots många brister, har potential.

Tyvärr, men man kan inte jämföra dagens "barn gamers" med tidigare, när man själv var yngre fick man 3 liv i Mario och fick klara sig med det. Idag ska samma spelserie erbjuda karaktärer som själva klarar av banorna om man dör för ofta?
Det finns inget "game over" eller "död" i spelen?
CoD är största FPS och till och med spelserier som BF som strävat mot semi-realism blir allt enklare och dummare, men säljer också bättre. Dagens gamers, unga som gamla, är klart mer casuals, som älskar Angry Birds och social gaming men hellre tar gift än utsätter sig för något utmanande.

Skrämmande, men om inte spelen är både idiot-enkla och dessutom kan spela sig själva passar det inte dagens gamers/curlingbarn, och om de inte får bättre stats med Razers nya hårdvara börjar de nog också gråta.
Materiallirare...

Medlem

Kan vara att Tintin är alledes för lätt. Men jag ogillar just spel som man kan dö på, eftersom det gör att man då får börja om. I dagens läge då många spel har /en bra) story skulle det varit förbannat tråkigt att börja om igen och igen.

Men utmanande spel kan ju vara kul, men inte så att man behöver börja om.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Tompa:

Panzerjager: tror du inte dina barn hade tyckt det varit roligt också om spelet hade haft åtminstone någon sorts utmaning? Förr körde ju massor av barn Super Mario, Prince of Persia, Bionic Commando i späd ålder och de spelen är ju allt annat än förlåtande.

Tintin är extremt enkelt och det finns bara en svårighetsgrad. Det hade räckt med ett par svårighetsgrader att välja mellan så hade både det och den korta speltiden varit betydligt mindre problem. Dessutom hade jag kunnat dela ut ett högre betyg, vilket jag mer än gärna hade gjort eftersom jag gillar Tintin skarpt och tycker att spelet, trots många brister, har potential.

Tyvärr, men man kan inte jämföra dagens "barn gamers" med tidigare, när man själv var yngre fick man 3 liv i Mario och fick klara sig med det. Idag ska samma spelserie erbjuda karaktärer som själva klarar av banorna om man dör för ofta?
Det finns inget "game over" eller "död" i spelen?
CoD är största FPS och till och med spelserier som BF som strävat mot semi-realism blir allt enklare och dummare, men säljer också bättre. Dagens gamers, unga som gamla, är klart mer casuals, som älskar Angry Birds och social gaming men hellre tar gift än utsätter sig för något utmanande.

Skrämmande, men om inte spelen är både idiot-enkla och dessutom kan spela sig själva passar det inte dagens gamers/curlingbarn, och om de inte får bättre stats med Razers nya hårdvara börjar de nog också gråta.
Materiallirare...

Helt rätt. Kommer ihåg som barn lirade man spel som Homeworld, Commandos. Dagens unga gamers hade stängt av de spelen inom några minuter!

Edit: Detta också med gammal kulmus och mycket enklare men högkvalitativa tangentbord. Inget bling-bling eller finesser.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Panzerjager:

nte konstigt att ungdomar och vuxna tycker det är kort, enformigt och enkelt, då detta är väl iaf ett spel är för småbarn. Min son(3år) och dotter(5år) lirade detta spelet senast idag, och tycker det är roligt.

Skrivet av Efraim:

IÄntligen någon som förstår, det är ju det som är målgruppen. Fattar inte varför FZ recenserar ett barnspel och de som gnäller är nog inte heller målgruppen.

Panzerjager: tror du inte dina barn hade tyckt det varit roligt också om spelet hade haft åtminstone någon sorts utmaning? Förr körde ju massor av barn Super Mario, Prince of Persia, Bionic Commando i späd ålder och de spelen är ju allt annat än förlåtande.

Tintin är extremt enkelt och det finns bara en svårighetsgrad. Det hade räckt med ett par svårighetsgrader att välja mellan så hade både det och den korta speltiden varit betydligt mindre problem. Dessutom hade jag kunnat dela ut ett högre betyg, vilket jag mer än gärna hade gjort eftersom jag gillar Tintin skarpt och tycker att spelet, trots många brister, har potential.

Du har en poäng men Tintin spelar de för att tycker det är kul, garfiken, humorn, de små detaljerna, saker de faktiskt kan fokusera på tack vare att det inte är så svårt. Sen håller jag med om att det skulle kunnat vara flera nivåer att välja på svårighetsfaktorn.

Men spelet är i min ögon riktigt kul och trevligt, 3 av 5 från min sida!


signatur

Dagens gamers är på tok för bortskämda och har för mycket fördomar!

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Tompa:

Panzerjager: tror du inte dina barn hade tyckt det varit roligt också om spelet hade haft åtminstone någon sorts utmaning? Förr körde ju massor av barn Super Mario, Prince of Persia, Bionic Commando i späd ålder och de spelen är ju allt annat än förlåtande.

Tintin är extremt enkelt och det finns bara en svårighetsgrad. Det hade räckt med ett par svårighetsgrader att välja mellan så hade både det och den korta speltiden varit betydligt mindre problem. Dessutom hade jag kunnat dela ut ett högre betyg, vilket jag mer än gärna hade gjort eftersom jag gillar Tintin skarpt och tycker att spelet, trots många brister, har potential.

Tyvärr, men man kan inte jämföra dagens "barn gamers" med tidigare, när man själv var yngre fick man 3 liv i Mario och fick klara sig med det. Idag ska samma spelserie erbjuda karaktärer som själva klarar av banorna om man dör för ofta?
Det finns inget "game over" eller "död" i spelen?
CoD är största FPS och till och med spelserier som BF som strävat mot semi-realism blir allt enklare och dummare, men säljer också bättre. Dagens gamers, unga som gamla, är klart mer casuals, som älskar Angry Birds och social gaming men hellre tar gift än utsätter sig för något utmanande.

Skrämmande, men om inte spelen är både idiot-enkla och dessutom kan spela sig själva passar det inte dagens gamers/curlingbarn, och om de inte får bättre stats med Razers nya hårdvara börjar de nog också gråta.
Materiallirare...

Helt rätt. Kommer ihåg som barn lirade man spel som Homeworld, Commandos. Dagens unga gamers hade stängt av de spelen inom några minuter!

Edit: Detta också med gammal kulmus och mycket enklare men högkvalitativa tangentbord. Inget bling-bling eller finesser.

Kommer nån ihåg Combat School? Det gick inte spara alls. Kom man överhuvudtaget till sista banan för att fightas med instruktören så jävlar var det press för missade man var det bara spela om hela spelet. Man hade väl 3 liv tror jag.

Ah the good old days. Eller bara "the old days", för jag tycker inte att den typ av bestraffande svårighet är att föredra. Att spel formats till att bli push-overs i svårighetsgrad var nödvändigt för att fler skulle spela tror jag. Om vi skulle vända utvecklingen så skulle antal spelare nog minska tills runt samma antal som spelade förr skulle bestå. Lite fler kanske. "Hardcorespelarna" skulle vara kvar, alla andra lämnar.

Samma sak kan man se med gymkulturen. När jag började lyfta för 22 år sen så var nästan lite suspekta människor som lyfte stänger i grottliknande lokaler. De som lyfte var där för att de var "hardcore", inte för att det var sexigt kan jag lova. För det var något man brann för liksom, inte för att det var trendigt och lättillgängligt. Magnus Samuelsson hade inte stått i skogen och lyft stockar helt ensam om drivkraten hade varit att synas och bli accpeterad av andra. Om något ska slå på bred front (som gaming och gymkultur gjort), då måste man bredda, förenkla, marknadsföra, putsa så det glänser lite och göra det lättsamt.

Man kan få fler spelupplevelser om man gör spel lite lättare, det är något positivt ju mindre tid man har över. Det ska inte vara Tintin-lätt dock och jag ser tjusningen med Demon's Souls. Och det borde inte vara ett problem, det är bara införa olika svårighetsgrader på ett vettigt sätt. Det är INTE ett vettigt sätt att göra som i MGS4 och ha flera svårighetsgrader där den högsta svårighetsgraden kallas "extreme" men som bara innehåller en slutfight som kan klassa som riktigt svår och allt annat är lagom svårt. Det är bara sjukt irriterande.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar