Final Fantasy XIV kan komma till Xbox 360 och Vita

Robot
Final Fantasy XIV kan komma till Xbox 360 och Vita

Square Enix hotar Xbox 360- och (framtida) Vita-ägare med att släppa Final Fantasy XIV även till deras format.

#square-enix


Medlem
Final Fantasy XIV kan komma till Xbox 360 och Vita

Maj god... Skulle vara helt okej om det fortfarande var gratis tills dess

Medlem

Om det hade varit kvar som F2P så skulle jag nog ta och installera det igen. Annars tycker jag de ska skrota titeln och göra ett helt nytt onlinespel istället.

Medlem

...aah missa första meningen... crap

Medlem

Hehe, hotar att släppa det

Medlem

Börja med att göra om spelet, patcha utav .. och putsa till det så att man kan spela fem minuter utan att behöva få se sin frukost igen. Lönt att lägga ner arbetskraft och pengar på ett spel som med största sannolikhet kommer floppa på 360 och bärbara, om det inte får en complete overhaul(woot).

Medlem

mmo på bärbart? Hur tusan ska man kommunicera med folk då?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Crap!


signatur

Jag vill ha page...

Inaktiv
Skrivet av Fuidama:

Om det hade varit kvar som F2P så skulle jag nog ta och installera det igen. Annars tycker jag de ska skrota titeln och göra ett helt nytt onlinespel istället.

Skrivet av OmniJapanese:

Börja med att göra om spelet, patcha utav .. och putsa till det så att man kan spela fem minuter utan att behöva få se sin frukost igen. Lönt att lägga ner arbetskraft och pengar på ett spel som med största sannolikhet kommer floppa på 360 och bärbara, om det inte får en complete overhaul(woot).

Spelet kommer inom ett års tid släppas i version 2.0. Dom kommer omarbeta hela serverstrukturen, skapa helt ny grafikmotor, nya områden, nya klasser, PvP, nytt UI, nya raser (i alla fall nya kön till nuvarande raser).

Alla konsolversioner kommer att släppas efter 2.0. Mer info om det hela kan läsas här:
http://wdl.square-enix.com/ffxiv/download/en/FFXIV_2.0_Outlin...

http://wdl.square-enix.com/ffxiv/download/en/FFXIV_2.0_Specs_...

http://wdl.square-enix.com/ffxiv/download/en/FFXIV_2.0_System...

http://wdl.square-enix.com/ffxiv/download/en/FFXIV_2.0_Roadma...

Skrivet av Javas:

mmo på bärbart? Hur tusan ska man kommunicera med folk då?

Med smartphones gällde det ju bara delar av spelet. På Vita lägger de antagligen in ett touch-tangentbord. Verkar vara det smidigaste valet.

Medlem

"Hotar" var roligt först gången...

Medlem
Skrivet av Javas:

mmo på bärbart? Hur tusan ska man kommunicera med folk då?

Som man gjorde i FFXI?

Medlem

jaha.. flopp på pc vinst på konsol? <.< eeh tror inte det va? visst kanske man slipper uppgradera hela sin dator vid köp av spelet till konsol men hmm..
ska ändå bli intressant att se hur 2.0 kommer bli, vilka jobb som kommer osv. saknar min nin, sam och dnc på ff11 ;_;


signatur

Kul info om Japan ^^ http://www.lqua.net/

Medlem

Undrar om det någonsin kommer att finnas Pay2play spel som folk kommer vilja lira på konsol, speciellt när det gäller Xbox360.
Först ska du betala din ISP för internet. Sedan betalar du Microsoft för att kunna spela spel online med andra i och med Xbox Live Gold. Efter det ska man då också betala en månadsavgift för att spela spelet.
Det skulle krävas ett riktigt jävla bra spel som är konsol exclusivt för att få mig att spela något sådant.
Så vida det nu inte kräver xbox live gold för att spela det.
Men det lämnar fortfarande stora frågor om hur de ska lösa den textbaserade kommunikationen på ett smidigt sätt då man inte har tangentbord, styrning på ett bra sätt så att strider inte blir helt korkat enkelt eller alldeles för svårt.

Inaktiv
Skrivet av Winzi:

Undrar om det någonsin kommer att finnas Pay2play spel som folk kommer vilja lira på konsol, speciellt när det gäller Xbox360.
Först ska du betala din ISP för internet. Sedan betalar du Microsoft för att kunna spela spel online med andra i och med Xbox Live Gold. Efter det ska man då också betala en månadsavgift för att spela spelet.
Det skulle krävas ett riktigt jävla bra spel som är konsol exclusivt för att få mig att spela något sådant.
Så vida det nu inte kräver xbox live gold för att spela det.
Men det lämnar fortfarande stora frågor om hur de ska lösa den textbaserade kommunikationen på ett smidigt sätt då man inte har tangentbord, styrning på ett bra sätt så att strider inte blir helt korkat enkelt eller alldeles för svårt.

Phantasy Star Universe till 360 har/hade månadskostnad. Men då behövde man inte Gold heller. Och för kommunikation är ju voice chat det uppenbara för ens party och för annat var det bara koppla in valfritt USB-tangentbord. Men jag delar din skeptis

Medlem
Skrivet av Winzi:

Undrar om det någonsin kommer att finnas Pay2play spel som folk kommer vilja lira på konsol, speciellt när det gäller Xbox360.
Först ska du betala din ISP för internet. Sedan betalar du Microsoft för att kunna spela spel online med andra i och med Xbox Live Gold. Efter det ska man då också betala en månadsavgift för att spela spelet.
Det skulle krävas ett riktigt jävla bra spel som är konsol exclusivt för att få mig att spela något sådant.
Så vida det nu inte kräver xbox live gold för att spela det.
Men det lämnar fortfarande stora frågor om hur de ska lösa den textbaserade kommunikationen på ett smidigt sätt då man inte har tangentbord, styrning på ett bra sätt så att strider inte blir helt korkat enkelt eller alldeles för svårt.

På Pc måste du ju betala för hårdvaruuppgraderingar, anti-virus och liknande. Live kostar 300-350kr/år och behövs inte ens för MMO-spel
Sen kan man sköta textbaserad kommunikation via chatpad, vanliga "meddelanden" eller via sin WP7 mobil, fullt utrustat med virtuellt tangentbord. Personligen föredrar jag att sköta kommunikationen muntligt men alla är vi olika

Medlem
Skrivet av Winzi:

Undrar om det någonsin kommer att finnas Pay2play spel som folk kommer vilja lira på konsol, speciellt när det gäller Xbox360.
Först ska du betala din ISP för internet. Sedan betalar du Microsoft för att kunna spela spel online med andra i och med Xbox Live Gold. Efter det ska man då också betala en månadsavgift för att spela spelet.
Det skulle krävas ett riktigt jävla bra spel som är konsol exclusivt för att få mig att spela något sådant.
Så vida det nu inte kräver xbox live gold för att spela det.
Men det lämnar fortfarande stora frågor om hur de ska lösa den textbaserade kommunikationen på ett smidigt sätt då man inte har tangentbord, styrning på ett bra sätt så att strider inte blir helt korkat enkelt eller alldeles för svårt.

Fast jag ser inte ISP som en kostnad relaterad till spel, utan något jag ska ha ändå. Gold för live kan man definitivt diskutera, men när jag jämför med min PS3 så är jag helt ok att pynta mina 25-30 kr i månaden, för det gäller ju ändå alla spel och inte dett MMO specifikt. Så skulle det vara en månadskostnad skulle även det vara ok, ungefär som det är det på PC.

Det finns ju inget problem med att använda tangentbord på konsol, och Xbox har ju t o m ett litet du kan trycka in i handkontrollen.

Annars funkade som sagt FFXI system rätt bra.

Medlem

Men... vad håller ni på med Square Enix?
Tror ni verkligen att det kommer att finnas kundunderstöd på dessa konsoller? Spelar ingen roll vad ni gör med FF XIV, det är för skadat.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Winzi:

Undrar om det någonsin kommer att finnas Pay2play spel som folk kommer vilja lira på konsol, speciellt när det gäller Xbox360.
Först ska du betala din ISP för internet. Sedan betalar du Microsoft för att kunna spela spel online med andra i och med Xbox Live Gold. Efter det ska man då också betala en månadsavgift för att spela spelet.
Det skulle krävas ett riktigt jävla bra spel som är konsol exclusivt för att få mig att spela något sådant.
Så vida det nu inte kräver xbox live gold för att spela det.
Men det lämnar fortfarande stora frågor om hur de ska lösa den textbaserade kommunikationen på ett smidigt sätt då man inte har tangentbord, styrning på ett bra sätt så att strider inte blir helt korkat enkelt eller alldeles för svårt.

På Pc måste du ju betala för hårdvaruuppgraderingar, anti-virus och liknande. Live kostar 300-350kr/år och behövs inte ens för MMO-spel
Sen kan man sköta textbaserad kommunikation via chatpad, vanliga "meddelanden" eller via sin WP7 mobil, fullt utrustat med virtuellt tangentbord. Personligen föredrar jag att sköta kommunikationen muntligt men alla är vi olika

Ja om det inte kräver gold är ju det mindre, men du behöver inte uppgradera din hårdvara för ditt mmo spel om du redan har tillräcklig kraft redan. Det har man ju om man köper ett spel som är gjort för sin konsol. Anti-virus finns det ju gratis versioner för vilket räcker gott och väl om man inte är en total nybörjare som laddar ned vad som helst och surfar på de mest skumma sidor som finns.

Att vara tvungen att ha en smartphone eller extra saker som tangentbord och mus för att smidigt kunna spela på sin konsol tycker iaf jag att man lika gärna kunde ha gjot det till pc från början.
Jag precis som du föredtar muntlig kommunikation men det fungerar inte hela tiden i spel med whisper/party/guild/say osv.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av Winzi:

Undrar om det någonsin kommer att finnas Pay2play spel som folk kommer vilja lira på konsol, speciellt när det gäller Xbox360.
Först ska du betala din ISP för internet. Sedan betalar du Microsoft för att kunna spela spel online med andra i och med Xbox Live Gold. Efter det ska man då också betala en månadsavgift för att spela spelet.
Det skulle krävas ett riktigt jävla bra spel som är konsol exclusivt för att få mig att spela något sådant.
Så vida det nu inte kräver xbox live gold för att spela det.
Men det lämnar fortfarande stora frågor om hur de ska lösa den textbaserade kommunikationen på ett smidigt sätt då man inte har tangentbord, styrning på ett bra sätt så att strider inte blir helt korkat enkelt eller alldeles för svårt.

Fast jag ser inte ISP som en kostnad relaterad till spel, utan något jag ska ha ändå. Gold för live kan man definitivt diskutera, men när jag jämför med min PS3 så är jag helt ok att pynta mina 25-30 kr i månaden, för det gäller ju ändå alla spel och inte dett MMO specifikt. Så skulle det vara en månadskostnad skulle även det vara ok, ungefär som det är det på PC.

Det finns ju inget problem med att använda tangentbord på konsol, och Xbox har ju t o m ett litet du kan trycka in i handkontrollen.

Annars funkade som sagt FFXI system rätt bra.

Nja, det var ju inte så extremt jag menade det :). Tänkte det mer i steg för steg för att kunna spela just ett spel. Det blev ju lite otydligt i det stora hela.
Men som jag sa i posten åvanför, när man behöver skaffa extra tillbehör som tangentbord och mus till sin konsol så tycker jag att det lika gärna kunde ha gjorts till pc från början. Dessutom om jag inte har helt fel så är väl mus och tangentborts stödet till xbox limiterat till att endast kunna simulera knapparna på xbox kontrollen, när det gäller styrning. Så spel som använder sig av många fler knappar och kombinationer som oftast mmo spel gör blir väl lidande då? Eller har jag fel i det? Är inte helt säker.

1
Skriv svar