"Doom 4 uppskjutet på obestämd tid"

Robot
"Doom 4 uppskjutet på obestämd tid"

Rage blev inte den succé Id Softwares ägare hade hoppats på, därför ska nästa Doom ha skjutits på framtiden, hävdar källa.

#rage, #id-software, #bethesda-softworks, #zenimax, #doom-4-2


Moderator | Testpilot
"Doom 4 uppskjutet på obestämd tid"

Jag hatar att säga det. Men dem hade sin storhetstid. Id Software var bra, men tror inte dem klarar sig i den nya marknaden.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

jäkligt tråkigt höra... så länge det inte kommer nått officiellt uttalande tänker jag fortsätta hålla tummarna. Och ett Quake 5... det vore ju bara magiskt, om det skulle bli bra gogo ID Software

Medlem

DAMN!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Tråkigt. Inte för att vara nedlåtande, men så kan det gå när man satsar på konsol som huvudplattform och sen portar till pc. Vad hade de förväntat sig?

Hade de utvecklat rage med pc som huvudplattform och sedan till konsol hade man iaf sluppit de alla tekniska problem som portningen till pc har medfört.

Tycker id software borde se på quake 3 live och äldre fps-titlar. Det är där nyckeln till framgång ligger. Gör det ni är bra på id software, fps med pc som bas och fokusering på muliplayer!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hur i hela friden kunde det ta sju år att utveckla Rage?

Medlem

Rage var pinsamt dåligt.... Spelade i 10 minuter, sen orkade jag inte mer.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ett Doom 4 hade förmodligen bara blivit ännu en halvtaskig skräckshooter istället för det röjspel som det borde vara, så det är nog ingen större förlust.

Medlem

de kanske bara inväntar nästa generation konsoler?

Medlem

Fan då jag som vill ha ett nytt Doom och Quake.

Medlem

måste hålla med om att det är lite tråkigt.

Spelindustrin måste ta och förstå att spel inte är som filmer. Ingen rusar ut och slänger ut 400 - 700 kr på ett spel som en ren chansning, man avvaktar lite, förutom om man är die-hard fan och absolut måste ha det första dagen. Priset avskräcker många, dessutom är det alldeles för många aktörer på marknaden idag för att man ska kunna prata om någon sorts lojalitet.

So what att id var bra en gång i tiden, de är inte bättre än sin senaste produkt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vad synd. Jag älskar Rage! Jag tröttnar oftast på spel men detta är ju skitkul på Xbox. Jag håller på ID.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

har också svårt att förstå hur det kunde ta 7 år, efter första timmen kändes det ju nästan som allt jag gjorde var att gå efter en räls, tror det hade varit bra mycket bättre ifall dom hade gått helt ut med ett öppet spel, typ oblivion,fallout 3 men vad vet jag om sånt ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Dumt att skjuta upp spelen som garanterat kommer sälja.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Ett nytt jävla old school fps a la Quake med fokus på multiplayer och med utökad esport-funktionalitet, är det för mycket att begära? Är rätt galet att det liksom fortfarande är Q3 som gäller nu 12 år senare. Vill inte ha fler cod/battlefield/gow kloner eller projekt som Rage! Vore ju underbart om ID kunde gå "back to the basics" och fylla detta vakum, kan någon besanna mina böner?!

Medlem

Det är inget fantastiskt spel men det är inte uselt heller. Det känns som man har spelat det förr, ofta känner man att jaha, här har de kopierat bioshock, här halflife. Gearhead fienden gillade jag och designen är stundtals intressant.

Medlem

Rage va riktigt kasst, orkade inte fortsätta och avinstalerade det efter dag 2.

Medlem

well, om dom verkligen tror att konsoler är framtiden så är det inte konstigt att det blir så!

Medlem

Id borde har gjort det de är bra på. Utveckla Id Tech och göra DOOM.
Jävla skit! Vill verkligen ha ett DOOM 4.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av gebe:

Ett nytt jävla old school fps a la Quake med fokus på multiplayer och med utökad esport-funktionalitet, är det för mycket att begära? Är rätt galet att det liksom fortfarande är Q3 som gäller nu 12 år senare. Vill inte ha fler cod/battlefield/gow kloner eller projekt som Rage! Vore ju underbart om ID kunde gå "back to the basics" och fylla detta vakum, kan någon besanna mina böner?!

Exakt man har väntat länge nog nu och det är på tiden att ett nytt spel släpps.

Medlem

Spelet's bästa moment är just FPS stilen. Annars va det tråkigt som in i. ID går i graven eftersom dem gör dålig story och tror att casual is the way to go. Nya Ipn bestäms av erfarna gamers eftersom dem vågar köpa spel som är olika.
Tyvärr ID men ni åker ner i min nu sk**** jag i er låda.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

id Sofware ska hålla sig till det dom numera gör bäst, grafikmotorer. Dom har på senare år visat sig vara värdelös på att göra ett riktigt bra spel. Senaste spelet från dom som var riktigt bra var Q3, sen har det bara gått utför. Doom 3 var ingen höjdare men tillräckligt bra för att orka ta sig igenom spelet, men Rage var katastrofalt dåligt.

dmn
Medlem
Skrivet av Idono:

Tyvärr ID men ni åker ner i min nu sk**** jag i er låda.

Det var tur att du censurerade det grova ordet skiter...lol?

Medlem

Håller med många andra här när de säger att det e dags för ID att göra ett multiplayerspel med mycket e-sport tänk! Känns som det finns ett tomrum för ett snabbt sci-fi FPS på PC marknaden....titta bara på hur populärt Halo är på xbox...det finns många som gillar lite futuristiskt o snabb action!

Medlem

ID-Tech 5 motorn har stor potential eftersom den skalar rätt bra beroende på hårdvara men texturerna är alldeles för lågupplösta, ska dock fixas med patch enligt Id. Denna motor i fallout 4 ja tack !!

Medlem

Redan när de utannonserade Rage tänkte jag "id software + singleplayer?! Låter inte lovande". Dock tyckte jag Doom 3 var riktigt kul, och bra mycket snyggare än Rage. Nä id ska hålla sig till hardcore-fps-e-sport-spel. Där är dem bäst på marknaden. Jag inklusive alla gamers jag känner har gått och väntat bra länge på ett sådant spel. Quake Live är väl ok, men inte mer. Vad finns det mer? Det närmsta man kan komma den genrern är TF2, BF, Painkiller och CS. Själv håller jag mig till BF tills vidare. Står man ut med unlocks, achievements, levels och sånt så....


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Jäkligt synd. De kanske skjuter upp det till nästa generation istället. Förhoppningsvis till Id Tech 6.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av LAMeduck:

Hur i hela friden kunde det ta sju år att utveckla Rage?

Ja de räknar ju inte EFFEKTIV tid såklart.

123
Skriv svar