Mists of Pandaria

Pansarknekt
Mists of Pandaria

källa

En panda kommer sällan ensam, och så även denna gång. Jag såg på Kung Fu Panda 2 med Erica för ett par dagar sen och blev måttligt road. Helt klart sämre än ettan och den var heller inte så himla bra. Idag sitter jag och slöbläddrar på RockPaperShotgun som vanligt och får upp att det jag hört starka rykten om var sant.

Som sagt, en panda kommer sällan ensam och därför visste jag att nyheten på RPS var sann. För ett par månader sen började det ryktas om att nästa expansion till World of Warcraft skulle handla om den enigmatiska rasen pandaren. Det är en (nu) extra humanoid version av pandor som försvann från Azeroth för en dölli anledning jag glömt, för diverse år sen. Efter sig lämnade de en hel del spår och enigmatiska quest där man aldrig riktigt fick reda på om de fanns eller inte. Pandaren var därför en tanke som inte direkt kittlade neuronerna när jag hörde det. Det var inte fråns jag läste i en annan sajt att man hade probs med att lansera WoW i Kina(det råcensurerades och undeads togs bort) samt hur populärt det var som pay to play i Korea. Därför insåg jag i min ensamhet framför skärmen att det helt enkelt är logiskt. Pandaren kommer sitta som handsken i World of Warcrafts nya marknadsområden.

En asiatiskt inspirerad rass och en ny klass "monk" är på tapeten. Frågan är bara om det kommer en horde ras också eftersom jag inte kan tänka mig annat än att pandaren kommer vara alliance. Eller så slopas Alliance vs. Horde öht, vem vet, Blizzard har sagt dom tänkt röra om lite i den grytan med. Framförallt tycker jag personligen det är dags med en ny klass, munk har varit något jag tänkt på själv innan, jag och Erica satt o skoja om att dom borde haft pandaren munkar spelbara. Little did we no. Antagligen kan man räkna med att munken är en sk hero class precis som Death Knight.
En sista åsikt är att det kommer bli fetnajs med lite asian shiddie. Nightelves är också lite asieninspirerade och även kända pandaren vänner.

Anywho cool stuff, och på tal om stuff, är man reguljär wowlirare och fortsätter lira tills Diablo 3 kommer 18nov 2012 så får man D3 gratis. Rätt schyrre med tanke på att liret är en evighetsmaskin. Dessutom får man testa Mists of Pandaria betan automatiskt om man säljer sin själ till Blizzard i ett år till.

#blogg


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Mists of Pandaria

Såg detta. Tycker att Panda som ras är larvigt, ser skämtsamt ut och hade nästan svårt att ta det seriöst. Anyway, kul att se att blizztard och aj inte lagt ned Wow helt ännu utan fortsätter att utveckla det.

tipsade en Fz- crew om denna nyhet så det borde dyka upp snarast!

1
Skriv svar