Alternativa spelstilar belönas i Modern Warfare 3

Robot
Alternativa spelstilar belönas i Modern Warfare 3

Det blir inte bara de mest aggressiva spelarna som får poängen, förklarar utvecklarna i en bakom kulisserna-trailer.

#call-of-duty-modern-warfare-3


Medlem
Alternativa spelstilar belönas i Modern Warfare 3

"Our game is balanced"
"At an 8 kill strak you gain ALL perks"

Sense.. it makes none.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Hoppas man får belöning för camping.

Problem? :3


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Det är bra att de tänker på folket som inte endast är ute efter kills, men det känns skumt att ens "streak" inte tar slut när man dör.

Skrivet av KlosterKatten:

"Our game is balanced"
"At an 8 kill strak you gain ALL perks"

Sense.. it makes none.

Det är troligen inte så speciellt som det låter. Perks spelar inte så stor roll.
Du lyckas bra med vilken setup som helst, i princip (åtminstone i tidigare spel).

Medlem
Skrivet av Grottmongo:

Hoppas man får belöning för camping.

Problem? :3

Hehe precis belöna campers


signatur

"Med Gud och segrande vapen" Gustav II Adolf

Medlem

Killstreaks fuckade upp hela Modern Harrier-fare 2, och det här såg inte bättre ut precis.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av v1lle3:

Det är bra att de tänker på folket som inte endast är ute efter kills, men det känns skumt att ens "streak" inte tar slut när man dör.

Skrivet av KlosterKatten:

"Our game is balanced"
"At an 8 kill strak you gain ALL perks"

Sense.. it makes none.

Det är troligen inte så speciellt som det låter. Perks spelar inte så stor roll.
Du lyckas bra med vilken setup som helst, i princip (åtminstone i tidigare spel).

Killstreaksen har aldrig tagit slut när man dör. så var det i cod 4 med när det infördes. Dog du hade du kvar helikopter eller airbomn eller radar. Tror inte precis dom kommer göra om det hela.

Och perks spelar en stor roll. Är du sniper är fördelen att du har cold blooded så du inte syns för vissa saker så som helikoptrar eller folk med värmesensor skärmen vid sidan av vapnet. Så där svamlar du rätt mycket. Tror inte du insett vad allt behövs för i det. spela mer så du får en förståelse

Medlem

Killstreaks som inte tar slut, 8 kills för att låsa upp alla perks? Låter väldigt balanserat...

Medlem

Även om de försökte, så lät det fortfarande som det bara handlar om sig själv och inte för sitt lag...

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av v1lle3:

Det är bra att de tänker på folket som inte endast är ute efter kills, men det känns skumt att ens "streak" inte tar slut när man dör.

Skrivet av KlosterKatten:

"Our game is balanced"
"At an 8 kill strak you gain ALL perks"

Sense.. it makes none.

Det är troligen inte så speciellt som det låter. Perks spelar inte så stor roll.
Du lyckas bra med vilken setup som helst, i princip (åtminstone i tidigare spel).

Killstreaksen har aldrig tagit slut när man dör. så var det i cod 4 med när det infördes. Dog du hade du kvar helikopter eller airbomn eller radar. Tror inte precis dom kommer göra om det hela.

Och perks spelar en stor roll. Är du sniper är fördelen att du har cold blooded så du inte syns för vissa saker så som helikoptrar eller folk med värmesensor skärmen vid sidan av vapnet. Så där svamlar du rätt mycket. Tror inte du insett vad allt behövs för i det. spela mer så du får en förståelse

Jag fattade det dock som att om du hade t ex 5 i killstreak så fortsätter det med 6 när du får nästa kill även om du dött mellan dem. Det var därför jag skrev så. Precis som du säger så har man ju haft kvar sina rewards i nästa liv i alla spel, men jag undrar varför han nämner det så tydligt i videon om det inte är något nytt.

Jag har spelat väldigt mycket CoD. 700+ timmar i MW2 och 200+ i BO.
Snackar vi MW2 tog Cold Blooded bort Stopping Power, vilket gör att du behöver minst två skott för varje kill, men förblir osynlig för killstreaks, så jag vill påstå att det blir relativt lika resultat oavsett vilket du väljer.
Har man båda blir det naturligtvis lite förbättring, men man blir inte på något vis ostoppbar.
I close combat gör alla perks vs 3 definitivt inte någon stor skillnad.

Medlem

Själv vill jag inte ens ha några killstreaks alls utöver kanske en helikopter och UAV(om ens det).

Blir för grötigt. Vet någon om man kan ta bort sådant via specialinställningar? Promod lär inte komma då modsupport är out, precis som för BF3.

Medlem

After 10 kills a man smashes in thru your window and hands you a copy of BF3..

Medlem

Intressant.
Tror dock inte det kommer vara särskilt balanserat. Spelen har alltid varit as dåligt balanserade från WaW och MW2. G18 va världens pina o spela mot.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Kände igen VARENDA JÄVLA vapenljud i den där videon. Är det någonting som är nytt i det här spelet? Bara dom här olika point-systemen?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Kände igen VARENDA JÄVLA vapenljud i den där videon. Är det någonting som är nytt i det här spelet? Bara dom här olika point-systemen?

Aldrig förstått varför vapnen låter så mesiga i Cod. Där skulle de kunna snegla lite på Dice.

Medlem

Det är ett FPS, ett spel som går ut på att skjuta motståndarna, verkar väldigt komplicerat. Dagens e-sport fokuserade spel har ju dessutom inte de taktiska och strategiska momenten som strid innefattar så verkligen inte en djup spelupplevelse det här.

Inaktiv
Skrivet av Remus:

Kände igen VARENDA JÄVLA vapenljud i den där videon. Är det någonting som är nytt i det här spelet? Bara dom här olika point-systemen?

Tror inte det, fan va skönt det måste vara för dom att ha drygt halva spelet gjort när dom börjar...


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Inaktiv

Undra om de belönas lika mycket som lagspelare i MW2?

Dubbelpost trololololooo


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Inaktiv
Skrivet av Sethernis:

Själv vill jag inte ens ha några killstreaks alls utöver kanske en helikopter och UAV(om ens det).

Blir för grötigt. Vet någon om man kan ta bort sådant via specialinställningar? Promod lär inte komma då modsupport är out, precis som för BF3.

Spela barebone? Inga killstreaks då

EDIT: Trippelpost *** vad uttråkad jag är


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

Varför gör dem såhär? Killstreaks var tillräckligt jobbiga förut och nu kommer det bli ännu jobbigare när de gjort om det till pointstreaks.. herregud.

Nu kommer det ju hela tiden vara en helikopter (var det apache?) där någon styr kanonen som oftast var rätt jobbig att skjuta ner.. Räckte med någon som var halverfaren i helin så kunde han/hon dra till med 5-10 kills med helikoptern.. Sjukt frustrerande att bara dö och dö och dö av den helikoptern..

Edit: Fast ja, de kanske har ändrat vad man får för bonusar för sina pointstreaks.. men jag tror inte på det här..

Inaktiv
Skrivet av kenji:

Varför gör dem såhär? Killstreaks var tillräckligt jobbiga förut och nu kommer det bli ännu jobbigare när de gjort om det till pointstreaks.. herregud.

Nu kommer det ju hela tiden vara en helikopter (var det apache?) där någon styr kanonen som oftast var rätt jobbig att skjuta ner.. Räckte med någon som var halverfaren i helin så kunde han/hon dra till med 5-10 kills med helikoptern.. Sjukt frustrerande att bara dö och dö och dö av den helikoptern..

Edit: Fast ja, de kanske har ändrat vad man får för bonusar för sina pointstreaks.. men jag tror inte på det här..

Jag säger så här. Sluta döma innan ni vet något. Att börja dra ner ett spel i skiten innan det är släppt bara för det står en sak skriven så behöver man inte börja fantisera om att det kommer bli sämre. Börja döma då du sett någon lira eller du testat det själv när det är släppt annars ber jag dig sluta komma med såna där dumma kommentarer

Medlem

gillar man intensiva strider är detta super gött men gillar man slött skit och springa 10 min innan fight ere bf3 som gäller

Inaktiv

UT2004 Instagib, inga perks, bara skill. Skulle ge min högra hand..... eller nä det går ju inte.. min högra fot för ett sånt spel med dagens resurser.


signatur

äldre än dig!

Medlem

Intressant att ingen här på fz.se tagit upp den stora PC MW3 nyheten (nästa activision rage) att dedicerade servrar kommer vara unranked, så det blir precis som mw2 att man bara kan ranka upp på p2p servrar. Samt att elite tjänsten kommer vara begränsad till PC och inte vara med från start. Sug på den ni.

http://community.callofduty.com/thread/4682


signatur

/LeoN_sWeMoB (Quake1) aka [IFS] LeoN (Tribes1-2) aka FF|LeoN (BF1942) aka Don.LeoN (TF2/L4D1-2/BF:BC2)

Medlem
Skrivet av leon65:

Intressant att ingen här på fz.se tagit upp den stora PC MW3 nyheten (nästa activision rage) att dedicerade servrar kommer vara unranked, så det blir precis som mw2 att man bara kan ranka upp på p2p servrar. Samt att elite tjänsten kommer vara begränsad till PC och inte vara med från start. Sug på den ni.

http://community.callofduty.com/thread/4682

Jag läste det också, har följt det ganska intensivt. Det är en stor besvikelse att PC-plattformen blir så haltande jämfört med konsollerna. Visst, jag kan förstå problematiken. Tillåter man rankade privata dedikerade servrar så kommer statistiken vara väldigt otillförlitlig, med tanke på hur mycket man öppnar upp för boosters, rankhackare och andra fuskare. Personligen hade jag i så fall hellre sett ett tredje alternativ, dvs som Treyarch gjorde med Black Ops, dedikerade servrar med skyddade filer hos tredje part. Mycket kan man säga om Black Ops, men det var praktiskt taget omöjligt att rackhacka där.
Att sedan Elite blir stympad och försenad är bara förjävligt. De har heller inte gått ut med någon information om vad det är som stympas bort, men vi kan ju se oss i stjärnorna efter tävlingar i alla fall. Det kommer inte finnas någon Premium-variant heller, allt blir gratis.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skrivet av StrongBad:

Det kommer inte finnas någon Premium-variant heller, allt blir gratis.

Men vadå? Får man nya kartor och sånt gratis då också? Känns inte så troligt

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Det är ett FPS, ett spel som går ut på att skjuta motståndarna, verkar väldigt komplicerat. Dagens e-sport fokuserade spel har ju dessutom inte de taktiska och strategiska momenten som strid innefattar så verkligen inte en djup spelupplevelse det här.

CS har en bit. Men CoD har aldrig haft det. Det är every man for him self ^^
Såg det dem kallar för Pro League i CoD MW2. Helt seriöst vad kassa dem är
Sätt CS & DoD spelare mot CoD spelare får ni se skillnaden på Pro League.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av carlman:
Skrivet av StrongBad:

Det kommer inte finnas någon Premium-variant heller, allt blir gratis.

Men vadå? Får man nya kartor och sånt gratis då också? Känns inte så troligt

Nej, när det gäller den där detaljen så tror jag man får betala som vanligt för varje enskild DLC.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Great.
Battlefield blir COD och COD blir Battlefield.

12
Skriv svar