FZ Play: Läsarna spelar The Old Republic

Robot
FZ Play: Läsarna spelar The Old Republic

Ett gäng förväntansfulla FZ-medlemmar fick möjligheten att provspela det hett efterlängtade online-rollspelet från Bioware. WoW-dödare? Galaktiskt fiasko? Bioware-magi? FZ Play var på plats och fick läsarnas egna prognoser.

#star-wars-the-old-republic, #bioware


Medlem
FZ Play: Läsarna spelar The Old Republic

Ballt


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

låter som spelet bara blir bättre och bättre i min öron!
ångrar lite nu att jag inte gick med i tävlingen

Medlem

Gått från sådär till awesome game på bara nån vecka, hoppats och hoppats att detta skulle bli ett bra spel och nu finns inte många tvivel kvar

Medlem

Låter precis som man vill att det ska låta, jävligt bra! Kanske var dum som avbokade min pre-order, men ja.. får vänta på recensioner och sådant tror jag ändå innan man köper, men helt klart intressant! Bounty Hunter skulle vara kul och lira eller Sith Warrior :).

Medlem

Det låter najs

Medlem

Jag kände likadant som de som har testat det gjorde de första dagarna när jag hade alphan, tyckte det var riktigt bra. Man kan lugnt säga att inget annat MMO har så bra content i början av spelet men jag tröttna sen när jag kom till lvl 30 då började det kännas som questerna börja gå i en loop och allt kändes bara repetivt

Fredrik "The Beard" What är det med gamers idag can you inte say ett par ord without tala dem in english? Borde inte Jedi vara roligast att spela, verkar som om alla andra klasser lockar?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kört betan 30 timmar med min Sith Juggernaut. Jävligt bra MMORPG. Lite mer öppna världar och det här spelet slår WoW hur lätt som helst.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Fredrik "The Beard" What är det med gamers idag can you inte say ett par ord without tala dem in english? Borde inte Jedi vara roligast att spela, verkar som om alla andra klasser lockar?

Beror nog på att i det här spelet är det inte Luke Skywalker Wannabe folk vill vara, utan nu vill de vara Bad Ass i stället, efter som de har ju framställts mycke coolare, vad gäller rustningar klädsel etc.!

Och det kommer inte vara som i gamla Star Wars Galaxie där kiddsen var Rebeller och de lite mognare spelarna va på Imperiets sida!

Kan ju säga detta, är man intresserad av ett spel vars selling point är voice acting (som görs mediokert i bästa fall) och closeup cinematics på modeller fulare än de flesta andra mmo's och spänna på små kompanjoner i de torraste scenerna man kan tänka sig med i bästa fall ok animationer, allt för 130 spänn i månaden, så ja visst.

Annars finns det inte mycket att hämnta.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Kan ju säga detta, är man intresserad av ett spel vars selling point är voice acting (som görs mediokert i bästa fall) och closeup cinematics på modeller fulare än de flesta andra mmo's och spänna på små kompanjoner i de torraste scenerna man kan tänka sig med i bästa fall ok animationer, allt för 130 spänn i månaden, så ja visst.

Annars finns det inte mycket att hämnta.

Då jag sett listan på bekräftade voice actors samt läst andra previews så vet jag att du antingen har världens högsta krav på voice acting och inget spel någonsin mött dina krav, eller att du trollar. Känner på mig att det är det senare som gäller.

Skrivet av AHTF:

Då jag sett listan på bekräftade voice actors.

Då jag faktiskt spelat spelet och sett hur medioker VA'n är, så kan jag säga att du antingen önskar ditt lilla star wars mmo inte är så hemskt som det faktiskt är eller bara är allmänt okunnig.

Välj vad du vill, och vad reviwers säger är ju trots deras förmåga att bli köpta ganska oimponerande överlag, men jag antar du hoppade över dem.

Det kan vara vilka voice actors som helst, men här gör dem inte ett bra jobb, nej inte Steve Blum heller.

Medlem

Det enda jag kan tillägga som jag kom på precis efter den lilla intervjun är att man dör för långsamt i pvp.

Medlem

Lyckliga jävlar!

Medlem

För att kasta in en liten extra kommentar om dagen då jag hade turen att få spela detta spel.

Det mesta som kom fram var det posetiva men det e svårt att gå in på detaljer när man sitter där på plats. Det som kom fram ganska fort dock som jag glömde nämna nä jag blev intervjuad var att när du spelar i ett party och väljer att gemensamt delta i en konversation så får alla parter välja ett alternativ som de vill svara, därefter görs en "dice roll" och det vinnande alternativet blir det.

Detta är en ganska riskabel sak och kan få storyn att gå åt ett annat håll än man hade tänkt. Jag spelade tsm med en annan (båda var Sith), vi hade möjligheten efter ett sidouppdrag att få våran framtid spådd, han valde att han inte var intresserad och jag ville veta mer, han vann på dice rollen och då var konvesationen slut med kvinnan.

När jag sedan ville gå tillbaka till henne själv så möttes jag av spydiga svar och kunde inte inleda en "konversation" med henne. Så hans alternativ fastnade i min story. Detta är något att tänka på och som den mest negativa delen av spelet.

Sen hade PVP lite lustiga game modes men storyn var <3

Medlem
Skrivet av marduk:

Lyckliga jävlar!

Ja, nog allt är man en lycklig jävel.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Kan ju säga detta, är man intresserad av ett spel vars selling point är voice acting (som görs mediokert i bästa fall) och closeup cinematics på modeller fulare än de flesta andra mmo's och spänna på små kompanjoner i de torraste scenerna man kan tänka sig med i bästa fall ok animationer, allt för 130 spänn i månaden, så ja visst.

Annars finns det inte mycket att hämnta.

Tja det vore ju bra om du nu har spelat SWTOR som du vill antyda att du gjort, då kan du väll komma med lite jämförelser mot andra MMO, det är ju lätt attt spy galla över spel i ett forum.

Men bara för a just du tycker allt är kass så behöver vi andra inte tycka att spelet är dåligt!

Skrivet av Branoc:

då kan du väll komma med lite jämförelser mot andra MMO!

Tja ord som, långtsamt, dåliga animationer, oengagerande combat och rent ut sagt fult för att vara ett mmo från 2011 kommer till sinnet, sen är väl huttball ett riktigt botten napp som de försöker kalla pvp.

Att de river upp Kotor 2 gör inte saken bättre, att det ersätt med allmänt Bioware innehåll där alla började spänna på varandra istället gör det ännu sämre. Spelet blir väldigt snabbt tråkigt pga. dessa faktorer och de personliga historierna varierar från hyfsad till rent ut sagt dålig kvalitet där smuggler är av de sämre.

För att vara ett spel som ska fokusers på story gör det ett sjaskigt jobb, och deras voice acting är som sagt inget att skryta med fastän de gärna verkar vilja göra det. Att det skulle vara en beta går inte att skylla på när det är två månade till släpp och en månad till de går sk. gold på disk kopiorna.

Att säga att det lutar till ett single player som man betalar sub fee för vore hur hemskt det än låter inte helt osant.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Branoc:

då kan du väll komma med lite jämförelser mot andra MMO!

Tja ord som, långtsamt, dåliga animationer, oengagerande combat och rent ut sagt fult för att vara ett mmo från 2011 kommer till sinnet, sen är väl huttball ett riktigt botten napp som de försöker kalla pvp.

Då får väl jag bli den som plockar isär dina argument:

Följande kommer från mina egna observationer av spelet i form av vad jag sett/hört i videos samt dom otal antal bilder som finns att tillgå på nätet:

- Långsamt. Tja, vad är det för fel med det? Många strider (särskilt mellan Jedi och Sith) i filmerna tenderar att vara lite långsammare än dagens "FPS spel". Dessutom gillar jag att det inte går att döda folk med 1-2 attacker i PVP. Det får gärna ta lite fler attacker än så för att ta död på en annan spelare.

- Dåliga animationer. Då tycker jag du är extremt kräsen på vad som är bra eller dåligt. Varje enskild färdighet (ability) i spelet har ett flertal olika animationer, för olika situationer. Som resultat så blir det att även om man spammar en och samma attack, så är det inte troligt att du får samma animation rakt efter varandra.

- Oengagerande combat. Brist på "Auto-Attack" I SWTOR, gör att spelaren MÅSTE trycka på knappar för att karaktären ska göra något. Som exempel, så kan nämnas att Rogues i World of Warcraft, får ungefär 40-50% av sin totala skada, enbart från auto-attacker. Dvs sådana attacker där spelaren bara sitter och tittar på medans spelet spelar sig självt. Brist på auto-attack = BRA!

- Fult för att vara ett MMO från 2011. Då ska vi ta "elefanten i rummet" nu då. Det du anser ser fult ut, är högst subjektivt. Jag till exempel tycker grafiken ser helt okej ut, och modellerna verkar fullt tillräckligt detaljerade. Man får ju gärna tänka på att det kommer finnas ett hundratal spelare utspridda runtomkring dig i städerna, och massa NPCs som vandrar gatorna osv. Vill du ha Crysis-grafik på spelet, ja då får du väl spela Crysis antar ja? Om du vill ha lite mer fotorealistisk grafik i ett MMO, kör GW/GW2 eller eventuellt RIFT. Vill du ha en mer "stilistiskt" stil på grafiken, så är SWTOR helt rätt.

TL;DR: Gillar du inte spelet, så är det ingen som tvingar dig att spela det. Tror inte någon kommer sakna dig i spelet om du väljer att inte skaffa SWTOR.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Branoc:

då kan du väll komma med lite jämförelser mot andra MMO!

Tja ord som, långtsamt, dåliga animationer, oengagerande combat och rent ut sagt fult för att vara ett mmo från 2011 kommer till sinnet, sen är väl huttball ett riktigt botten napp som de försöker kalla pvp.

Att de river upp Kotor 2 gör inte saken bättre, att det ersätt med allmänt Bioware innehåll där alla började spänna på varandra istället gör det ännu sämre. Spelet blir väldigt snabbt tråkigt pga. dessa faktorer och de personliga historierna varierar från hyfsad till rent ut sagt dålig kvalitet där smuggler är av de sämre.

För att vara ett spel som ska fokusers på story gör det ett sjaskigt jobb, och deras voice acting är som sagt inget att skryta med fastän de gärna verkar vilja göra det. Att det skulle vara en beta går inte att skylla på när det är två månade till släpp och en månad till de går sk. gold på disk kopiorna.

Att säga att det lutar till ett single player som man betalar sub fee för vore hur hemskt det än låter inte helt osant.

Nja jag köper ännu inte ditt resonemang av spelet annat än att du tycker det är dåligt, man får nästan känslan av när man läser dina inlägg om SWTOR, har snubben verkligen spelat något MMO och i så vilket och hur länge har du spelat i mmo generen, det går ju inte att jämföra singel spel med MMO, med tanke på hur komentarerna är!

Skrivet av Branoc:

det går ju inte att jämföra singel spel med MMO

Går hur bra som helst, och utav dina kommentarer kan man mest utläsa "nej jag vill inte tro på det".

Skrivet av darkthunder:

- Långsamt. Tja, vad är det för fel med det?

Oh shit jag vet inte, kanske att det är tråkigt som fan?

quote="darkthunder"]- Dåliga animationer. Då tycker jag du är extremt kräsen på vad som är bra eller dåligt.[/quote] Att ogillar stela animationer some ofta inte flyter med hela kroppen är inte att vara kräsen, det är att begära att ens pengar ska gå till något vettigt.

Skrivet av darkthunder:

- Oengagerande combat. Brist på "Auto-Attack" I SWTOR, gör att spelaren MÅSTE trycka på knappar för att karaktären ska göra något. Som exempel, så kan nämnas att Rogues i World of Warcraft, får ungefär 40-50% av sin totala skada, enbart från auto-attacker. Dvs sådana attacker där spelaren bara sitter och tittar på medans spelet spelar sig självt. Brist på auto-attack = BRA!

Nej, långsam combat som varken är visuellt imponerande eller det minsta krävande är oengagerande, och det = inte bra.

Skrivet av darkthunder:

- Fult för att vara ett MMO från 2011. Då ska vi ta "elefanten i rummet" nu då. Det du anser ser fult ut, är högst subjektivt.

Bara lägg ner, det är inget subjektivt alls, flata färgscheman osv är inte det minsta subjektivt inte är heller en miljö med total brist på div inslag subjektivt, och sedan är ju varken rift eller Gw2 mer realistiska, dom har helt enkelt en objektivt högre grafisk kvalitet.

Skrivet av darkthunder:

TL;DR: Gillar du inte spelet, så är det ingen som tvingar dig att spela det. Tror inte någon kommer sakna dig i spelet om du väljer att inte skaffa SWTOR.

Nej jag kommer verkligen inte skaffa ett spel där universumet är känt för sin myriad av olika aliens och utvecklarna ger dig 8 raser varav 7 är mer i pratiken människor i olika färger och deras main selling points matchas eller görs bättre utav andra spel som har annat som de fokuserar på.

Det är ganska uppenbart att de försöker komma undan med så lite som möjligt istället för att gå all out och göra något som lockar, spelets enda dragningskraft är star wars universumet och att bioware gör det, det senare har ju blivit allt mindre värt numera.

Medlem

Väldigt bra kommenterar från er som var där, tack så mycket för dom. Fredrik rockade precis som vanligt också. Kanske blir bra ändå!

Medlem

Tycker Bronko summerar det här spelet ganska bra.

Nu spelade jag senast i sommras (En hel del. fyi).
Mitt helhetsintryck är att spelet saknar den där känslan... Som får mig att vilja spela mer, ni vet.

Att det ska vara roligt. Där har vi det, det va inte kul.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Mmmmm nej ge mig Tera Online

Medlem

Jag gillade det, första mmoet på väldigt länge som gett mig den där "bara lite till" känslan..


signatur

//mvh

Medlem

Tyvärr så är den grafiska stilen inget för mig. Påminner alldeles för mycket om den där taskiga animerade serien, Clone Wars ?.
Grafiken är absolut inte det viktigaste för mig i ett MMORPG ( personligen skulle jag säga hur gruppvänligt det är, vilket tyvärr har minskat med åren) men man kan inte sitta och vara irriterad för att man tycker det är rent ut sagt fult medan man spelar.

Medlem

Är det någon mer här som fått invite till Betan och lirar lite?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Branoc:

det går ju inte att jämföra singel spel med MMO

Går hur bra som helst, och utav dina kommentarer kan man mest utläsa "nej jag vill inte tro på det".

Ja men ännu har du inte angivit vilka MMO spel du jämför SWTOR med som gör att du kommer fram till den slutsatsen!
Typ WOW, Rift, EQ2,SWG, Age of Conan, Dark Age of Camelot, Warhammer online, DC osv!

Men som jag sa tidigare man kan inte jämföra ett Singel Player spel med ett MMO det är ju som att jämföra Äpplen med Päron det är två helt skilda saker!

123
Skriv svar