Årsprenumerera på World of Warcraft – få Diablo III

Robot
Årsprenumerera på World of Warcraft – få Diablo III

Blizzard röjer att du kan skriva upp dig för årsprenumeration av World of Warcraft och därigenom få tillgång till godsaker. Inte minst Diablo 3, utan extra kostnad.

#blizzard, #world-of-warcraft, #diablo-iii, #world-of-warcraft-mists-of-pandiaria-1


Medlem
Årsprenumerera på World of Warcraft – få Diablo III

"årsprenumeration av World of Warcraft 3"
World of Warcraft 3? x)

Medlem

Lätt värt om man spelar wow och tänker fortsätta göra det i ett år

1400kr ca? och D3 kostar väl ca 400-500kr? beroende på vart man köper det

Medlem

This was a triumph.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Riktigt soft för dom som vill spela båda.

Medlem

Hade man fortfarande spelat Wow så.. men nej tack. Får bli att köpa D3 vanligt istället.

Medlem

Man gör väl vad som helst för att hålla kvar folk vid wow samtidigt som man säljer D3

Medlem

blizzard börjar darra för swtor släppet.. försöker suga ut dom sista slantarna av folk innan dom lämnar det sjunkande skeppet!

Medlem

Skitbra, skrev upp mig direkt.

Kollade i kontraktet och det enda som händer om du "bryter" avtalet är att du blir av med Diablo 3.
Så i grunden får jag diablo 3 gratis för att "lova" att jag ska spela wow i ett år, sen om jag tröttnar på det så händer inget mer än att jag blir av med Diablo 3 och måste köpa ett nytt diablo 3 om jag vill fortsätta spela det.

Kul se alla kommentarer om att Blizzard desperata hålla kvar folk etc.. Wow har fortfarande över 11 miljoner spelare, överlägset största MMO't. Tror inte de behöver oroa sig över SWTOR heller... när Warhammer online kom skulledet döda wow, samma med Rift, Aion osv.... ingen av dem lyckades med det och tror inte SWTOR gör det heller. WoW har blivit ett monster som är mer eller mindre omöjlig att besegra, på gott och ont.

Medlem

"Då nästa WoW-expansion bjuder på Pokémon-strider"

Bästa kommentaren ever!

Medlem

LOL!

desperation.

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

Skitbra, skrev upp mig direkt.

Kollade i kontraktet och det enda som händer om du "bryter" avtalet är att du blir av med Diablo 3.
Så i grunden får jag diablo 3 gratis för att "lova" att jag ska spela wow i ett år, sen om jag tröttnar på det så händer inget mer än att jag blir av med Diablo 3 och måste köpa ett nytt diablo 3 om jag vill fortsätta spela det.

Kul se alla kommentarer om att Blizzard desperata hålla kvar folk etc.. Wow har fortfarande över 11 miljoner spelare, överlägset största MMO't. Tror inte de behöver oroa sig över SWTOR heller... när Warhammer online kom skulledet döda wow, samma med Rift, Aion osv.... ingen av dem lyckades med det och tror inte SWTOR gör det heller. WoW har blivit ett monster som är mer eller mindre omöjlig att besegra, på gott och ont.

Du ska väll inte kunna bryta det? Går tex inte att ta bort ditt kort från Battle.net om du gått med på det. Och låter inte så troligt att dom bara tar bort ditt Diablo. Skulle tippa på att de låser ner ditt konto tills det att du har betalat det du är skyldig annars kommer du inte kunna lira nått spel på din battle.net konto.

Medlem

Smart drag av blizzard känns det som; detta kommer se till att de inte förlorar alltför mycket intäkter när SWTOR släppts.

Rätt kul att jag känner mig mer hypad inför nästa WoW expansion än SWTOR, trots att Pandor och pokemon låter som ett dåligt aprilskämt xD, tror att det är för att Blizzard kan det där med att blåsa liv i sina världar

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

Skitbra, skrev upp mig direkt.

Kollade i kontraktet och det enda som händer om du "bryter" avtalet är att du blir av med Diablo 3.
Så i grunden får jag diablo 3 gratis för att "lova" att jag ska spela wow i ett år, sen om jag tröttnar på det så händer inget mer än att jag blir av med Diablo 3 och måste köpa ett nytt diablo 3 om jag vill fortsätta spela det.

Kul se alla kommentarer om att Blizzard desperata hålla kvar folk etc.. Wow har fortfarande över 11 miljoner spelare, överlägset största MMO't. Tror inte de behöver oroa sig över SWTOR heller... när Warhammer online kom skulledet döda wow, samma med Rift, Aion osv.... ingen av dem lyckades med det och tror inte SWTOR gör det heller. WoW har blivit ett monster som är mer eller mindre omöjlig att besegra, på gott och ont.

Skönt att du är "Påläst" låter mer som du är helt inbiten i WoW redan, då du jämför Warhammer med SWTOR. Det är garanterat ett sätt att behålla sina fans för detta är inte första gången dem gör detta. (Har inget emot blizzard btw)

Inaktiv

Riktigt skönt att man inte spelar WoW längre då. Har inget emot att köpa Diablo 3 rent när det väl släpps.
Tycker det är lite komiskt att WoW's nästa expansion liknar Kung Fu Panda så otroligt mycket..

Medlem

Varför tycker folk det är en dålig grej? De som är dedikerade till WoW och vill fortsätta spela det tjänar ju bara på det. Det är tydligt inte en deal för dom som inte är intresserade av WoW, de får fortfarande köpa D3 som vanligt.

Hur är detta skadligt, för någon? Själv håller jag mig till att köpa spelet vanligt. WoW slutade jag med länge sen.

Medlem

Bra deal för de som spelar WoW regelbundet.

Medlem

swtor kommer inte att knycka mycket folk från wow ;P större chans att Gw 2 görT ^^

Medlem

Blizzard vill gärna ha kvar spelare, och de som bestämmer sig för att det forfarande är kul att spela wow får en fin gest på köpet. Det är väl en win/win för båda

Något som är värt att nämna är att det verkar räknas direkt från det att du signar, så om du har en längre aktiv sub så räknas den tiden även in mot 1-årstotalen.

Medlem
Skrivet av isorill:

Du ska väll inte kunna bryta det? Går tex inte att ta bort ditt kort från Battle.net om du gått med på det. Och låter inte så troligt att dom bara tar bort ditt Diablo. Skulle tippa på att de låser ner ditt konto tills det att du har betalat det du är skyldig annars kommer du inte kunna lira nått spel på din battle.net konto.

Läste igenom License agreeementen när jag godkände den, där stod bara att om jag inte uppfyller min del av avtalet så blir jag av med Diablo 3. Hittar tyvärr inte texten nånstans nu bara...
Ta inte mitt ord bara för att det verkligen gäller, kan ha missat nåt i finstilt text så klart, men är 99% säker på att det enda de gör är att ta bort Diablo 3.
Kommer vara MÄNGDER med folk som skriver upp sig och sen inte betalar ändå hela tiden, tror in Blizzard kommer vilja banna alla de från sina spel och så

Jag betalar mitt alltid med e-kort som är giltigt en månad bara så jag kan avbryta när jag vill, men de med vanlig visa får ju lite mer krångel, men inte så svårt för de heller att se till att inte ha pengar på kontot när de ska dra

Skrivet av Droppz:

Skönt att du är "Påläst" låter mer som du är helt inbiten i WoW redan, då du jämför Warhammer med SWTOR. Det är garanterat ett sätt att behålla sina fans för detta är inte första gången dem gör detta. (Har inget emot blizzard btw)

Alltså jag påstår inte att WoW är ett bättre spel än de andra, bara att det har kommit mängder med spel förut som folk trott ska ta över wow's mmo-tron, men ingen har lyckats hittills.
Ett nytt mmo har alltid mer buggar och mndre features än ett spel som funnits ute i 6-7 år som wow har nu, därför är wow så mycket mer polerat och finputsat, vilket gör det svårt för folk att gå över till ett nytt spel som saknar saker de är vana vid, och är buggigt osv.

ja, jag gillar wow själv, det passar mig. Om jag är "påläst" i frågan, nja beror på hur man menar. har spelet i stort sett alla stora mmo's som kommit ut, kommer testa SWTOR med nån gång, men har alltid återgått till WoW just pga ovanstående skälen, precis som många andra.

Om SWTOR blir större än wow, kul för de

Medlem

I deras FAQ om det hela så står det

Can I cancel my World of Warcraft subscription at any point during the 12-month term?
By taking advantage of this special promotion, you are committing to a 12-month World of Warcraft subscription, and you cannot cancel your subscription until the 12-month term of the agreement has ended.

Mao. kan du inte avbryta det.

Källa

Medlem
Skrivet av jamorro:

blizzard börjar darra för swtor släppet.. försöker suga ut dom sista slantarna av folk innan dom lämnar det sjunkande skeppet!

Kommer många bra MMORPG framöver, Jag väntar på GuildWars2

Jag har börjat och slutat med 'WOW' flera gånger, Slutar pga samma skit alla gånger
Men sist så slutade jag för dom gör spelet lättare och lättare men lägger in gränser på hur snabbt man ska kunna skaffa saker så man måste spela skiter huuuuuuur jävla lång tid som helst även fast det är svinlätt.. Emblems är en sak, man får spela så man får emblems till en bra endgame sak i veckan? och det kan man göra på mindre än en dag, vad ska man göra sen? bläh säger jag bara

Medlem
Skrivet av z9zerg:

I deras FAQ om det hela så står det

Can I cancel my World of Warcraft subscription at any point during the 12-month term?
By taking advantage of this special promotion, you are committing to a 12-month World of Warcraft subscription, and you cannot cancel your subscription until the 12-month term of the agreement has ended.

Mao. kan du inte avbryta det.

Källa

Ja, men betalar du med e-kort som bara giltiga en månad, alternativt ser till att inte ha pengar på kontot när dags att dra betalningen, så har du ändå avbrutit det. Och det enda som står i license agreementen du godkände när du gick på dealen var att om du inte betalar hela så blir du av med Diablo 3.
Visst, jag kommer troligtvis betala allt ändå, men OM jag skulle känna att jag vill inte så går det att avbryta.

Jag tycker de har tjänat tillräckligt med pengar nu. Kan inte de som spelat WoW i tre år få spela gratis nu?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Gen
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag tycker de har tjänat tillräckligt med pengar nu. Kan inte de som spelat WoW i tre år få spela gratis nu?

Eller de som vart med från start.

Medlem

Inte speciellt prisvärt enligt mig, i alla fall inte om man planerar att ta några månader spelledigt i sommar.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av z9zerg:

I deras FAQ om det hela så står det

Can I cancel my World of Warcraft subscription at any point during the 12-month term?
By taking advantage of this special promotion, you are committing to a 12-month World of Warcraft subscription, and you cannot cancel your subscription until the 12-month term of the agreement has ended.

Mao. kan du inte avbryta det.

Källa

Det är dock fullt möjligt att byta kreditkort efter några månader för att på så sätt tvinga prenumerationen att brytas. Kan vara smart att utnyttja, om konsekvenserna endast blir att man förlorar DIII så att säga.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

alla vet att GW2 kommer kicka det mesta när det gäller mmos

Medlem
Skrivet av discoduck:

alla vet att GW2 kommer kicka det mesta när det gäller mmos

Det hör man ofta inför mmo släpp...

Medlem

Folk som aldrig haft en dator kommer köpa en för att spela Star Wars: The Old Republic just för att det är Star Wars. Innan har man alltid varit tvungen att ta "wow dödare" kommentarer med en skopa salt men nu kan det bli tronskifte pga det ovan plus att WoW begått seppuku med sin pegi-3 expansion. Vidare så är Guild Wars 2 intressant för gamers & yngre. Men WoW biter väl sig kvar för folk har ju så dålig smak. Själv vill jag hålla mig till Eve Online om det inte kommer trial till andra mmo's.


signatur

Upset? puhlease youve never seen me very upset.

12
Skriv svar