Blizzard DOTA tillkännagivet – igen

Robot
Blizzard DOTA tillkännagivet – igen

Same, same but different när Blizzard låter de klassiska hjältarna från deras spelserier slåss i ett fick-universum.

#blizzard, #starcraft-ii-wings-of-liberty, #dota-2, #heroes-of-newerth, #league-of-legends, #warcraft-iii-reign-of-chaos


Medlem
Blizzard DOTA tillkännagivet – igen

Ska bli skoj o testa

Medlem

trevligt kommer typ finnas 5-6 st dota spel nästa år

Medlem

Då det inte kommer vara någon jätteskillnad på dem gameplay-mässigt, så är det kul att man i detta får spela som karaktärer man känner igen och lärt sig älska och hata.

Kommer nog bli riktigt bra!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Varför har skribenter på fz så svårt att stava till Sylvanas? Typ tredje gången jag ser felstavning på det namnet. Och aldrig är det samma skribent.

Medlem
Skrivet av wingman92:

trevligt kommer typ finnas 5-6 st dota spel nästa år

Moba*

Tror inte Bizzard har gått in för att Blizz DOTA ska bli så mycket av en E-Sport utan mer en kul grej.
Köra lite efter 3timmars ladder eller liknande med kompisar.

LoL och Dota2 kommer bli dom primära moba spelen dom kommande åren.

Inaktiv

Valve DOTA2 och Blizzard DOTA och sen alla andra... Är community runt dessa spel lika kasst som när det var DOTA i WC3?

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av wingman92:

trevligt kommer typ finnas 5-6 st dota spel nästa år

Moba*

Tror inte Bizzard har gått in för att Blizz DOTA ska bli så mycket av en E-Sport utan mer en kul grej.
Köra lite efter 3timmars ladder eller liknande med kompisar.

LoL och Dota2 kommer bli dom primära moba spelen dom kommande åren.

Kan lika gärna säga att CoD och BF3 är en Moba också...

Multiplayer? Check. Online? Check. Battle? Yep.. Arena? Yes.

Härmed är CoD en Moba. Mer passande namn för "DotA" spel är dock antingen ARTS som faktiskt passar, eller så kan man lika gärna kalla den för ett "DotA" spel eller AoS om du så vill men då kommer ingen att fatta vad du menar. Och om du sägar "DotA" och folk inte förstår så fråga dem vart dem har varit de senaste fyra år sedan..

Inaktiv

Coming soonISH....det var kul.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Yukki:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av wingman92:

trevligt kommer typ finnas 5-6 st dota spel nästa år

Moba*

Tror inte Bizzard har gått in för att Blizz DOTA ska bli så mycket av en E-Sport utan mer en kul grej.
Köra lite efter 3timmars ladder eller liknande med kompisar.

LoL och Dota2 kommer bli dom primära moba spelen dom kommande åren.

Kan lika gärna säga att CoD och BF3 är en Moba också...

Multiplayer? Check. Online? Check. Battle? Yep.. Arena? Yes.

Härmed är CoD en Moba. Mer passande namn för "DotA" spel är dock antingen ARTS som faktiskt passar, eller så kan man lika gärna kalla den för ett "DotA" spel eller AoS om du så vill men då kommer ingen att fatta vad du menar. Och om du sägar "DotA" och folk inte förstår så fråga dem vart dem har varit de senaste fyra år sedan..

Notera dock att MOBA genren nu också kallas för "DOTA". Så nej COD och BF3 hör inte dit.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dota_(genre)

Just sayin.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

tyckte fan det såg soft ut..

Medlem

ska lätt liras XD har ju växt upp med dessa karaktärer

Medlem

Skön humor verkar det ha i alla fall blir nog att testa när det kommer. Gillar också hur de kompletterar "Soon" till "Soonish" i slutet på trailern, väldigt talande för Blizzards sätt att utveckla spel

/ LordDaimos

Medlem

Kan slå stort, av den enkla anledning att det är populära karaktärer till skillnad från LoL och DotA 2 som har relativt anonyma och ganska generiska karaktärer. Och det är ju blizzard vi talar om, dom kan det här med PR.

Jag är inte vidare förtjust i vissa äldre mekaniker DotA 2 drar sig med, som att förneka creep kills och torn förstörelse. Gillar heller inte hela carry konceptet, det är ett underligt sätt för mig att spela som ett team och det gäller såklart samtliga titlar.
Tycker LoL gjorde spelet intressantare med både ability power och attack damage, men tycker spelet saknar aktiva items så som force staff DotA har. Vissa hjältar gör mig inte klok, men det var även fallet med DotA, så som permanent stun hjältar i DotA eller folk som bara springer löjligt snabbt å hackar ner torn bakom ens linjer i LoL.

Jag tror konceptet tål att utforskas mera helt enkelt, med det sagt har jag haft många roliga timmar med både DotA och LoL, och som det ser ut nu håller jag mig nog till LoL tillsvidare. Av min egen erfarenhet tror jag det är viktigast med variation i form av hjältar anpassade för en mängd olika spelstilar, smak och färdighet. Svårt att gå fel med redan kända älskade och hatade karaktärer, jag tror dom kan lyckas hur långt dom än vill satsa på det.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Yukki:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av wingman92:

trevligt kommer typ finnas 5-6 st dota spel nästa år

Moba*

Tror inte Bizzard har gått in för att Blizz DOTA ska bli så mycket av en E-Sport utan mer en kul grej.
Köra lite efter 3timmars ladder eller liknande med kompisar.

LoL och Dota2 kommer bli dom primära moba spelen dom kommande åren.

Kan lika gärna säga att CoD och BF3 är en Moba också...

Multiplayer? Check. Online? Check. Battle? Yep.. Arena? Yes.

Härmed är CoD en Moba. Mer passande namn för "DotA" spel är dock antingen ARTS som faktiskt passar, eller så kan man lika gärna kalla den för ett "DotA" spel eller AoS om du så vill men då kommer ingen att fatta vad du menar. Och om du sägar "DotA" och folk inte förstår så fråga dem vart dem har varit de senaste fyra år sedan..

Notera dock att MOBA genren nu också kallas för "DOTA". Så nej COD och BF3 hör inte dit.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dota_(genre)

Just sayin.

Kanske, men det finns så många olika spel som kan beskrivas som ett Moba.. Som sagt, DOTA är mer av en egen genre.. Om annat, skulle jag helst använda ARTS, men DotA gäller för mig

Moderator | Testpilot
Skrivet av Yukki:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Yukki:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av wingman92:

trevligt kommer typ finnas 5-6 st dota spel nästa år

Moba*

Tror inte Bizzard har gått in för att Blizz DOTA ska bli så mycket av en E-Sport utan mer en kul grej.
Köra lite efter 3timmars ladder eller liknande med kompisar.

LoL och Dota2 kommer bli dom primära moba spelen dom kommande åren.

Kan lika gärna säga att CoD och BF3 är en Moba också...

Multiplayer? Check. Online? Check. Battle? Yep.. Arena? Yes.

Härmed är CoD en Moba. Mer passande namn för "DotA" spel är dock antingen ARTS som faktiskt passar, eller så kan man lika gärna kalla den för ett "DotA" spel eller AoS om du så vill men då kommer ingen att fatta vad du menar. Och om du sägar "DotA" och folk inte förstår så fråga dem vart dem har varit de senaste fyra år sedan..

Notera dock att MOBA genren nu också kallas för "DOTA". Så nej COD och BF3 hör inte dit.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dota_(genre)

Just sayin.

Kanske, men det finns så många olika spel som kan beskrivas som ett Moba.. Som sagt, DOTA är mer av en egen genre.. Om annat, skulle jag helst använda ARTS, men DotA gäller för mig

Va inte så jävla petig. Dota är ett MOBA spel. Alla spel liknande är också MOBA spel. Står även på wikian där och andra sällen (för många litar inte på wikias fortfarande men w/e) att folk tycker om att kalla det "Dota-genre"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

kan vara gött o bara casual spela detta


signatur

We are the blades of AIUR!
And the shadows of Shakuras!

Medlem

Är det mycket folk som spelar DOTA/MOBA-spel? Har inte testat något ännu


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Heroes of Newerth

nuf said

Medlem

Spelar nog hellre LoL

Medlem

Vissa verkar tro att detta är ett eget spel? Det är en del av StarCraft 2, byggd i mapeditorn.
Så självklart kommer de inte bli lika seriöst som de andra som bygger ett eget spel på "dota-genren".

Men känner man Blizzard rätt så blir ju allting till GULD i deras händer


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Spelat dota1, lol, hon och dota2.

Och efter att ha sett blizzcon streamen när dom snacka om Blizz Dota så blev jag väldigt sugen att lira det. Verkar som en annorlunda tagning på Dota spel (vägrar säga Moba).

Hatar dock att vänta på saker.. grr


signatur

Bara gör det.

Medlem

Deras proffisonella Starcraft 2 utvecklare har jobbat på det i mer än ett år nu, självklart ska dom ta lite betalt för det..

Medlem

Dom har sagt vid flera tillfällen att det kommer vara gratis. på Blizzcon snacka dom att det ska vara tillgängligt för Starcraft 2 free eller vad fan det heter. så 100% gratis.

Nu är det inte släppt så vem vet. Kan ändras.


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Groggo:

Dom har sagt vid flera tillfällen att det kommer vara gratis. på Blizzcon snacka dom att det ska vara tillgängligt för Starcraft 2 free eller vad fan det heter. så 100% gratis.

Nu är det inte släppt så vem vet. Kan ändras.

100% gratis om man har köpt Starcraft II


signatur

Welcome to the Manglerdome

1
Skriv svar