Aldrig har en dokumentärfilm fått mig att må så dåligt.

Inaktiv
Aldrig har en dokumentärfilm fått mig att må så dåligt.

Jag klarade endast av att se 30 minuter av denna dokumentären innan jag började må för dåligt.
En förjävligt hemskt dokumentär!

Skall försöka kolla klart på den i morgon iaf.
Den slår vilken skräckfilm som helst!

Home:
http://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU

edit: skönt att se att filmen visar att det finns hopp i slutet av filmen!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

MFC
Medlem

Tron på evig tillväxt i en ändlig värld är på väg mot ett abrubt slut.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Hemsk, tja ne
Utdragen kommentar riktigt super seg att lyssna på information vill man ska vara intressant .

o musiken vara bara as jobbig.

Generellt intressant men inget man inte direkt visste.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

måste nog hålla med Sipmo

Inaktiv

it had to end sometime

Med all den girighet och egoism som finns var vi körda reda från början

MFC
Medlem
Skrivet av Aresz:

it had to end sometime

Med all den girighet och egoism som finns var vi körda reda från början

On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Se där ja, Home. Tittade på den för ett tag sedan med en vän och visst är det en riktigt bra dokumentär med vackra och hemska scener. Men ja, det är kört och monstret rullar på för fort för att det ska kunna stoppas i tid.

Klart värd att se och i ju högre kvalitet som möjligt.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Fick se den när jag gick i skolan. Den är helt klart värd att se om man gillar dokumentärer.

Medlem

Överdriven dokumentär. Forskare har ju en ganska delad åsikt om klimatfrågan. Det är inte riktigt ett så stort kaos-scenario som vissa utmålar det som.
Meeeen, time will tell.
Jag är iaf skeptisk.

MFC
Medlem
Skrivet av Fargo:

Överdriven dokumentär. Forskare har ju en ganska delad åsikt om klimatfrågan. Det är inte riktigt ett så stort kaos-scenario som vissa utmålar det som.
Meeeen, time will tell.
Jag är iaf skeptisk.

Peak Oil


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

mm såg den för ett tag sen, tänkvärd film


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Fargo:

Överdriven dokumentär. Forskare har ju en ganska delad åsikt om klimatfrågan. Det är inte riktigt ett så stort kaos-scenario som vissa utmålar det som.
Meeeen, time will tell.
Jag är iaf skeptisk.

Peak Oil

Ja? Oljan håller helt säkert på att sina ut, men det kommer dröja ett bra tag innan sista oljan pumpas upp. Under tiden jobbar man på att framställa alternativa bränslen.
Samtidigt hör man rätt ofta hur man hittar stora oljefynd lite här och var.

Medlem

Oljan är bara en liten del i det stora hela, ävden det med klimatförändringen. Säger inte att det är små problem, bara några av många.

Som t.ex Indien där befolkningen växer in absurdum och vattnet håller på att ta slut, vilket det redan gjort på många håll i andra länder redan. Sedan har vi dem ändlösa fälten som är kritvita av att det odlats så pass hårt där att näringen är helt slut, samt enorma sjöar som är nästan helt tömda på vatten för att vattna dessa åkrar. Vatten som det redan finns i underskott av till en population som bara växer.

Det enorma lidandet och dödandet som kommer att ske p.ga detta kommer att bli enormt. Inte för att snacka om en redan döende ekonomin som spritt gemytliga upplopp här och var och kommer även den bara bli värre.

Enjoy.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Nej, den är inte kul, men visar en ganska klar bild över vad som väntar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Än finns det hopp för åtminstone sverige!

Vi behöver uppmärksamma oss mer och anpassa oss för våran överlevnad.
När oljan börjar sina så kommer alla rika företag lägga beslag på resterande oljan.
Vi vanliga svenssons kan gradvis börja tacka adjö till att använda olja till vardagsbruk om kanske 10-15 år

Då kommer arbetslösheten flyga i taket samtidigt som våra jordbruksmaskiner får slut på bränsle.
Vi kommer behöva strukturera om hela sverige för överlevnad. Prioritera all energi för jordbruk och skola.

Vi måste börja använda kol igen, för vi måste ha tillgång till rent vatten. Vi kommer behöva bo mer koncentrerat, och nära till jordbruk för att ta till vara på energi för uppvärmning och mat.
Ta bort onödiga resekostnader. Vi behöver prioritera vad som vi behöver ha rullandes på förnyelsebar energi. T.ex. kommer radiokommunikation bli guld värt.

Vår militär är vårt lands experter på överlevnad och mass omstrukturering. Jag tror det kommer bli en given hörnsten för att få vårat nya samhälle att samarbeta och överleva!

Det tar år att planera något som detta, men jag vet att om våra bönder ifrån 1800-talet hade levt idag så hade dom vetat precis vad som hade behövts göras. Vi har 200 år mordernare redskap idag. Vår teknik har också utvecklats.

Medvetandet, omställningen och prioriteringen som behövs kommer dock ta flera år att utveckla.
Då har jag inte äns nämnt sjukvård, våra pensionerärer osv.
Låt oss börja lite smått redan i år? Det är våran hyfsat snara framtid trots allt.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Än finns det hopp för åtminstone sverige!

Vi behöver uppmärksamma oss mer och anpassa oss för våran överlevnad.
När oljan börjar sina så kommer alla rika företag lägga beslag på resterande oljan.
Vi vanliga svenssons kan gradvis börja tacka adjö till att använda olja till vardagsbruk om kanske 10-15 år

Då kommer arbetslösheten flyga i taket samtidigt som våra jordbruksmaskiner får slut på bränsle.
Vi kommer behöva strukturera om hela sverige för överlevnad. Prioritera all energi för jordbruk och skola.

Vi måste börja använda kol igen, för vi måste ha tillgång till rent vatten. Vi kommer behöva bo mer koncentrerat, och nära till jordbruk för att ta till vara på energi för uppvärmning och mat.
Ta bort onödiga resekostnader. Vi behöver prioritera vad som vi behöver ha rullandes på förnyelsebar energi. T.ex. kommer radiokommunikation bli guld värt.

Vår militär är vårt lands experter på överlevnad och mass omstrukturering. Jag tror det kommer bli en given hörnsten för att få vårat nya samhälle att samarbeta och överleva!

Det tar år att planera något som detta, men jag vet att om våra bönder ifrån 1800-talet hade levt idag så hade dom vetat precis vad som hade behövts göras. Vi har 200 år mordernare redskap idag. Vår teknik har också utvecklats.

Medvetandet, omställningen och prioriteringen som behövs kommer dock ta flera år att utveckla.
Då har jag inte äns nämnt sjukvård, våra pensionerärer osv.
Låt oss börja lite smått redan i år? Det är våran hyfsat snara framtid trots allt.

Så... Vi ska gå tillbaka till industriella revolutionen? Nej tack, kol är värdelöst på alla sätt och vis, det är livsfarligt att gräva fram och det förstör enbart.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Vi kommer alltid att hitta ett sätt att leva och anpassa oss oavsett vad som händer (förutsatt att vi inte sätter livsavgörande egenskaper ur spel).
Världen kommer inte att se ut som den gör nu, vårt sätt att leva kommer definitivt att vara annorlunda. Bättre eller sämre, jag vet inte.

Visst är det sjukt hur arrogant och likgiltig mänskligheten är. Speciellt idag när kunskap, vetenskap och information finns tillgängligt för sågott som alla. Och endå fortsätter vi på samma sätt som alltid, och idag med mer förödande konsekvenser än någonsin trots att vi har alla möjligheter att förbättra oss.

Men det jag vet att de som växer upp på jorden om 200 år kommer inte att lida över hur vi lever nu. De växer upp i en miljö och på en planet som för dem är lika självklart och vardaglig som den är för oss idag.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Bra skrivet, Soulless!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

MFC
Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av MFC:
Skrivet av Fargo:

Överdriven dokumentär. Forskare har ju en ganska delad åsikt om klimatfrågan. Det är inte riktigt ett så stort kaos-scenario som vissa utmålar det som.
Meeeen, time will tell.
Jag är iaf skeptisk.

Peak Oil

Ja? Oljan håller helt säkert på att sina ut, men det kommer dröja ett bra tag innan sista oljan pumpas upp. Under tiden jobbar man på att framställa alternativa bränslen.
Samtidigt hör man rätt ofta hur man hittar stora oljefynd lite här och var.

Olja kommer alltid att hittas men inte för att hålla liv i den tillväxt som vi haft senaste decennierna. Alternativa bränslen kommer men inte i närheten av vad som behövs. Utöver det så används olja även för annan tillverkning och framställning (jfr plast mm)
Oljefynden man nu hittar är inte i närheten av vad som kan förväntas för att hålla liv i tillväxten. Ofta hittar man oljefyndigheter som räcker några veckor eller månader sett ur ett globalt perspektiv.

Med det sagt, nej det är inte slutet på vår existens om nu någon vill inbilla sig det baserat på vad jag skrivit. Däremot kommer vi ha konflikter, brist på råvaror och svårigheter med att få tag på vissa typer av produkter och inte minst ändrad levnadsstandard. Köpa en bärbar dator på SIBA för 2399:- på SIBA kan du glömma om 10 år... om nu ens SIBA klarar sig så länge.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Enligt mfc ska vi väl säga, det är nog många med mig som inte tycker det är lika mörkt i horisonten.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

MFC
Medlem
Skrivet av Notumforce:

Enligt mfc ska vi väl säga, det är nog många med mig som inte tycker det är lika mörkt i horisonten.

Ok, noterat


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Välgjord film, intressant att se!

Förstår dock inte varför man inte skulle klara av att se den

Medlem

Har aldrig orkat se den, såg fem minuter och stängde av. Allting ni ser kan vara hypat och överdrivet för att tjäna pengar, vilket jag skulle säga är mest troligt. Så nej, jag sitter nog inne och spelat tills världen sprängs, så jag får se det med egna ögon.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Skrivet av raefzm88:

Välgjord film, intressant att se!

Förstår dock inte varför man inte skulle klara av att se den

Den kan upplevas som lite nattsvart för dem som går omkring med skygglappar i tillvaron.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av raefzm88:

Välgjord film, intressant att se!

Förstår dock inte varför man inte skulle klara av att se den

Den kan upplevas som lite nattsvart för dem som går omkring med skygglappar i tillvaron.

Och vad vill du säga med det?

Skrivet av raefzm88:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av raefzm88:

Välgjord film, intressant att se!

Förstår dock inte varför man inte skulle klara av att se den

Den kan upplevas som lite nattsvart för dem som går omkring med skygglappar i tillvaron.

Och vad vill du säga med det?

Precis vad jag skrev, förstår du inte meningen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av raefzm88:

Välgjord film, intressant att se!

Förstår dock inte varför man inte skulle klara av att se den

Den kan upplevas som lite nattsvart för dem som går omkring med skygglappar i tillvaron.

Och vad vill du säga med det?

Precis vad jag skrev, förstår du inte meningen?

Nja, syftade du på att jag går omkring med skygglappar bara för att jag inte gråter över videon så har du fel.

Aha, nu försår jag vad du menar. Det jag skrev var inte riktat åt dig personligen, utan mot mänskligheten. Vissa som ser den filmen gapar och undrar vad som har hänt med jorden, men allt den egentligen visar är resultatet av vår exploatering.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gött att bo i sverige där allt är bra


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Skrivet av Ladestam:

Gött att bo i sverige där allt är bra

Här är perfekt, inga krig, vi har vatten i kranen och vi kan hyra film...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar