iPhone 4S.

Medlem
iPhone 4S.

Nu har butikerna öppnat för förbeställningar av iPhone 4S och priset verkar vara runt 200kr extra för abonnemanget i två år för 16GB modellen hos operatörerna vilket blir 4800kr efter två år. Apple Store säljer den för 5790kr vilket är ett riktigt bra pris, billigare än vad fyran kostade när den kom om jag inte missminner mig.

Så nu har jag beställt min första iPhone någonsin från Apple Store, hade inte så stort val då jag är bunden i över ett år till plus att jag har studentrabatt på det abonnemang jag har nu vilket gör det okej, och någon gång mellan den fjärde och elfte november kommer jag antagligen hålla den i min hand. Det var dags för en ny telefon och 4S kom precis rätt i tid.

Jag måste säga att jag ser fram emot Siri, många säger att det är en töntig funktion men jag tror att den blir bra. Visst, att sitta och prata sms med mobilen på stan ser ganska nördigt ut, men att kunna säga åt mobilen att ställa alarm eller söka upp restauranger utan att behöva gå in i menyer och starta program är nog väldigt smidigt.

Sedan att den enligt Apple är dubbelt så snabb med sju gånger så hög grafikprestanda samt en bättre kamra är inte fy skam. Ser fram mot Infinity Blade 2 och GTA III. Ska bli kul att testa iOS nu när jag haft Android i två och ett halvt år. Någon annan som ska köpa en 4S, eller bara har någon åsikt de vill uttrycka? RIP Steve Jobs, och tack för de saker du skapat åt oss.

#blogg

Medlem
iPhone 4S.

Ska också beställa en väntar på halebops priser så jag kan köpa den där. Skulle dock kunna beställa en från Apple och skaffa abbonomanget sen. Men får se vad det kommer kosta. Ända ja vill binda upp mig på är abbonomanget, så köper den rakt av.
Är säker på att 4s är en grym tele! Dock så kommer väl 5:an till sommarn, får bli att byta då

Medlem

Femman lär ju komma nästa höst skulle jag tro, vid ungefär den här tiden. Men jag har tänkt att jag förhoppningsvis kan ha den här i två år och skaffa 5S vilket troligen kommer året efter.

Riktigt sugen på telefonen faktiskt, eftersom de har gratis frakt just nu passade jag även på att skaffa en shuffle till löpningen så att jag slipper släpa runt på saker i fickan.

Medlem

Beställt min med, fast jag haft en 3g väldigt länge som gick sönder nu förra veckan, var annars väldigt hel (utan skydd under hela tiden), men jag tappade den vilket inte verkade ha gjort något, sen tog jag bilder och på tredje bilden la den av och sten dog. kanske går att laga, men jag ser det som ett tecken.

hade ändå tänkt beställa en ny, lovade syster sonen att han skulle få ta över 3Gn, men tyvärr.

Angående nummergivningen så förstår jag inte varför dom lämna det enkla systemet att kalla den för iphone5. fyran hette ju fyra för att det var fjärde, tror inte det kommer någon femma utan om det går tillbaka så blir det sexan här näst. kan tänka mig att nästa kan heta iphone4g. och sen sjuan.
aja, hade varit lättare att köra på med feman sexan osv.

vad jag saknade lite är att dom skulle ha dragit ut skärmen mer till kanten. samt NFC. jag vill slippa nycklar och plånbok, och det skulle NFC kunna fixa. men men. om två år blir det väl en ny.

@ TruB - lycka till att övertyga ditt försäkringsbolag att den har gått isönder, de tror ju att alla försöker fejka att deras iPhone går isönder just precis innan nya versionen kommer ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

@ TruB - lycka till att övertyga ditt försäkringsbolag att den har gått isönder, de tror ju att alla försöker fejka att deras iPhone går isönder just precis innan nya versionen kommer ut.

Har inte haft några planer på att lämna in den för den var redan så gammal. svågern som har tidigare lagat iphones fick den tidigare och redan skruvat isär den och plockat ihop den igen för att se om han kunde hitta felet. är nog någon viktig del som gått hädan. jag har ingen lust att fixa den dock, så om han löser det så är det bra.

Medlem

Jaha dags för alla bedrägerier igen.
Varje gång en ny iphone har släppts har konstigt nog stölderna på just gamla iphones ökat 3 gånger mer än vanligt.
Mycket märkligt

"TruB", är säkert ärlig, men det finns en uppsjö av andra som inte är det. Bara bra om de utreder i varje fall, för så där ska det inte gå till.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag måste säga att det är kul att diskussionen gällande om TruB är ärlig när han säger att hans gamla iPhone gått sönder fortgår trots att han påpekat att han inte tänker lämna in den. Men jo, trenden att låtsas få sin iPhone stulen när den nya kommer har man ju märkt av.

Förhoppningsvis är försäkringsbolagen och polisen alerta på sådana idioter vid det här laget och ser till att de inte får några pengar utan snarare en fin liten böteslapp.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"TruB", är säkert ärlig, men det finns en uppsjö av andra som inte är det. Bara bra om de utreder i varje fall, för så där ska det inte gå till.

säkert ärlig? ja jag ljuger säkert i ett forum för jag vill ha pengar? ne så ska det väl inte gå till, men det finns ju bedrägerier vad man än kan få tillbaka/få pengar så varför skulle detta vara annorlunda?

Skrivet av TruB:
Skrivet av walter_iego:

"TruB", är säkert ärlig, men det finns en uppsjö av andra som inte är det. Bara bra om de utreder i varje fall, för så där ska det inte gå till.

säkert ärlig? ja jag ljuger säkert i ett forum för jag vill ha pengar? ne så ska det väl inte gå till, men det finns ju bedrägerier vad man än kan få tillbaka/få pengar så varför skulle detta vara annorlunda?

Jag agerar bara "advocatus diaboli" en bit av sträckan eftersom jag inte känner dig, men du är "säkert" ärlig, hoppas det ordnar sig med telefonen / telefonerna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar