Mats/Morgan Band - Min Häst

Medlem
Mats/Morgan Band - Min Häst

Sverige har varit, men främst är känt för sina tekniska talanger inom musikbranschen. Uppskattningsvis 70-80% av de talangerna vet gemene man ingenting om, för att de har en "udda" genre, eller för att de helt enkelt väljer att jobba bakom ridån. Mats Ögren (klaviatur) och Morgan Ågren (trummor) är kanske det ultimata beviset på svensk, musikalisk (teknisk) skicklighet. De båda föddes i Umeå, och är barndomsvänner, även då Morgan är tre år äldre. Mats är blind sedan han föddes, men det stoppade aldrig honom från hans dröm, och Morgan hjälpte honom dit. När Mats var 17, och Morgan 20, så blev de upptäckta av Frank Zappa, som genast upptäckte deras begåvning och bjöd upp dom på scenen när han hade konsert där.

Musiken de spelar är mycket svår att lyssna på om man inte är insatt, kan jag tänka mig. Ni som inte gillar det ni hör ska veta vilken teknisk nivå vi snackar om här, bland den högsta i världen. Men det är också en konst att få folk att gilla det man spelar, så håll till godo. Beskåda svensk talang.

#blogg

Mats/Morgan Band - Min Häst

Jag vill gärna kalla det här för: "intellektuell prog", jäklar vad de kan spela.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

De gör prog också, mind you. Men du sa det väldigt bra, jäklar vad de kan spela(!).

Ahhh kommer ihåg när jag först såg dem på svt:s "trumskola" - Enhandsvirvel!!!

Diggar fortfarande på Shes louder then me but i got the microfone" melodin i huvudet än idag

Så jädra skön melodi


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Medlem

Jag gillar't, dom är ju tokgrymma!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar