Dedikerade Modern Warfare 3-servrar är orankade

Robot
Dedikerade Modern Warfare 3-servrar är orankade

Infinity Ward meddelar i en pc-frågestund att dedikerade servrar i kommande Call of Duty ger en del makt till administratörer av orankade servrar.

#call-of-duty-modern-warfare-3


Medlem
Dedikerade Modern Warfare 3-servrar är orankade

kasst...

Moderator | Testpilot
Skrivet av tuckdragon:

kasst...

Hur är det kasst? Ser inget fel med det alls. Du får ju styra och ställa som du vill. UTOM att dem är rankade.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ännu en spik i kistan för MW3.

Hur ofta vill man spela orankat, det hade isåfall bara vara enstaka games för "annorlunda skoj skull". Bra sätt att få bort fuskarna möjligtvis.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av tuckdragon:

kasst...

Hur är det kasst? Ser inget fel med det alls. Du får ju styra och ställa som du vill. UTOM att dem är rankade.

Precis, UTOM att dom är rankade, kasst, med andra ord.

Medlem

Nu har jag inte varit intresserad av multiplayer-delen från första början, men hade tyckt det var kasst också. Om jag byter ut MW3 titeln till ett spel av mitt intresse och sätter samma nyhet på det så hade jag tyckt det varit precis lika kasst.

Spelar hellre på en rankad server, odedikerad isåfall. Spelar HELST på en rankad, dedikerad server, men så bra får man tydligen inte ha det.

Medlem

Så länge bf3 har rankade servrar så gör detta inte mig något. =D

Inaktiv
Inaktiv

Vad gnäller ni över? Att folk inte kan se eran usla kdr?


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Yes! Fan va bra, Blir lätt att administrera kompetiva servrar nu

Medlem

Haha, folk klagade som fan för nått år sen att MP spel inte har dedicerade servers som man själv kan köra igång och NU får ni ju dedicated servers på PCn och folk klagar ändå ....

Dedicated servers är ett måste för clan spel, tillhör ni inte den gruppen så go ahead, spela på ranked servers.

Medlem

Jag skulle säga vad jag tror jag tror att folket gillar MW3 men dom kan inte erkänna det. många tyket möjligtvis att MW3 liknar som MW2 och där är allt där det började. Jag kan tycka att MW3 liknar lite som MW2 men i MW3 så finns det massor av nya saker man inte kunde göra i MW2. om Jag skall klaga på BF3 så blir det ju också mycket men folk har börjat klaga på MW3 för så lite. Jag säger till alla hatare "fuck take you"

Medlem

Förstår inte varför man inte gör som det är i Modern Warfare 1/CoD 4. Dedikerade servrar med regler och att man kan få rank. VARFÖR ska det inte "gå" att göra i MW3?

Medlem

Om Jag skulle välja MW3 eller BF3 så skulle jag välja MW3 för att jag hatade BF3 betan den var inte alls bra så man fik ett litet hum... om hur spelet kommer att vara vid release jag var inte direkt förvånad av BF3 betan som jag hade sett framemot.

Medlem

Finns väl dedikerade servrar som är rankade också?? ELLER???


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av über_alles:

Förstår inte varför man inte gör som det är i Modern Warfare 1/CoD 4. Dedikerade servrar med regler och att man kan få rank. VARFÖR ska det inte "gå" att göra i MW3?

Anledningen till varför man gör det är främst för att kunna ha säker statistik. Ska man ha detaljerade onlinestats blir det för osäkert om man kan köra sin egen server och göra ett himmelrike för statboosters, rankhackers och annat fusk. Självklart kommer det säkert dyka upp en och annan ändå, men det blir lättare att administrera om de inte tillåter rankning lokalt.

Skrivet av Remus:

Finns väl dedikerade servrar som är rankade också?? ELLER???

Vid release kommer det inte finnas, nej. Men det har givits lite ledtrådar om att det KAN komma sådana framöver, då via tredje part (som i Black Ops).


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av über_alles:

Förstår inte varför man inte gör som det är i Modern Warfare 1/CoD 4. Dedikerade servrar med regler och att man kan få rank. VARFÖR ska det inte "gå" att göra i MW3?

Anledningen till varför man gör det är främst för att kunna ha säker statistik. Ska man ha detaljerade onlinestats blir det för osäkert om man kan köra sin egen server och göra ett himmelrike för statboosters, rankhackers och annat fusk. Självklart kommer det säkert dyka upp en och annan ändå, men det blir lättare att administrera om de inte tillåter rankning lokalt.

Skrivet av Remus:

Finns väl dedikerade servrar som är rankade också?? ELLER???

Vid release kommer det inte finnas, nej. Men det har givits lite ledtrådar om att det KAN komma sådana framöver, då via tredje part (som i Black Ops).


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Ta bort så man inte kan låsa upp sina vapen och lägg in rank på servrarna..
Ska man ha dom som public så är det ju helt fail..
Ska man ha det som klan server? Tvivlar på att man kan spela som ett lag i detta spel..
Kommer bli one man army på folk som springer runt

Varför fixar dom bara inte så man bara kan skapa klan servers?
där man spelar mot andra klaner osv.. skulle kunna fixas genom deras ELITE sida

Medlem

...
Vad är det som händer med spel industrin. Dem lyssnar glatt på alla casual knarkare men bryr sig inte ett skit om folk som är snäppet bättre och vill ha en mer solid grund.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Saftnisse:

Varför fixar dom bara inte så man bara kan skapa klan servers?
där man spelar mot andra klaner osv.. skulle kunna fixas genom deras ELITE sida

Det går utmärkt att skapa klanservers. Du har full kontroll över hela servern och kan ändra exakt allt vad gäller vilka regler som ska finnas och vilka vapen som ska vara upplåsta. Du kommer bara inte att kunna tjäna XP och ranka upp på såna servrar. Men är man en progamer är det ju inte därför man spelar ändå.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

De som mest vill ha dedikerade servrar är väl de mer tävlingsinriktade och då behöver man ingen rankad server.

Jag har ändrat inställning till P2P.
På rankade blir man bannad om man är bra på spelet.
På P2P kan man spela i lugn och ro. Det vore dock bra med ett vote-system för att kunna hålla riktiga fuskare borta.

Skrivet av Saftnisse:

Ta bort så man inte kan låsa upp sina vapen och lägg in rank på servrarna..
Ska man ha dom som public så är det ju helt fail..
Ska man ha det som klan server? Tvivlar på att man kan spela som ett lag i detta spel..
Kommer bli one man army på folk som springer runt

Varför fixar dom bara inte så man bara kan skapa klan servers?
där man spelar mot andra klaner osv.. skulle kunna fixas genom deras ELITE sida

Det är väldigt fånigt att hålla på och säga att man inte kan spela som ett lag.
BF3 har squads och defibrilator/medkit/ammobox, men det krävs fortfarande teamwork för att vinna i CoD.

Inaktiv
Skrivet av ZZaiBoT2011:

Om Jag skulle välja MW3 eller BF3 så skulle jag välja MW3 för att jag hatade BF3 betan den var inte alls bra så man fik ett litet hum... om hur spelet kommer att vara vid release jag var inte direkt förvånad av BF3 betan som jag hade sett framemot.

suck, att kids inte vet vad en beta är för mig en gåta -.- Inte konstigt att företag inte vågar släppa riktiga beta tester för att vissa inte fattar vad det är menat att man ska göra med dom...

Om jag får fråga, hur många buggar rapporterade du under betan?

Medlem

Ett steg i rätt riktning. Nu saknas bara modding verktyg så att det går att göra en ProMod. Får vi det kanske vi äntligen kan se en värdig uppföljare till CoD 4. Tvivlar dock på att det kommer, så får nöja mig med BF3

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av ZZaiBoT2011:

Om Jag skulle välja MW3 eller BF3 så skulle jag välja MW3 för att jag hatade BF3 betan den var inte alls bra så man fik ett litet hum... om hur spelet kommer att vara vid release jag var inte direkt förvånad av BF3 betan som jag hade sett framemot.

suck, att kids inte vet vad en beta är för mig en gåta -.- Inte konstigt att företag inte vågar släppa riktiga beta tester för att vissa inte fattar vad det är menat att man ska göra med dom...

Om jag får fråga, hur många buggar rapporterade du under betan?

Nu var det inte buggar han klagade på, du får väl acceptera hans åsikt istället för att börja kalla honom "kid". Själv har jag spelat multiplayerspel på PC sedan det uppfanns och jag har ALDRIG varit med om att en beta till ett spel drastiskt ändrat spelkänslan jämfört med release. Så jag undrar verkligen vad du lever i för påhittad spelvärld där en beta inte representerar slutprodukten.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Saftnisse:

Ta bort så man inte kan låsa upp sina vapen och lägg in rank på servrarna..
Ska man ha dom som public så är det ju helt fail..
Ska man ha det som klan server? Tvivlar på att man kan spela som ett lag i detta spel..
Kommer bli one man army på folk som springer runt

Varför fixar dom bara inte så man bara kan skapa klan servers?
där man spelar mot andra klaner osv.. skulle kunna fixas genom deras ELITE sida

Säger du sådär kan du ju verkligen inte ha spelet eller sett folk spela på TOP nivå inom COD alls.
Notera att COD 2 och 4 är nog dem bästa i serien, spelen har fortfarande stora aktiva cuper och dylikt.

Dem spelen var också bra, om alla COD spel är likadana måste ju MW3 vara bra också eller hur?
Alla spel behöver inte vara flashiga med fordon, grafik och annat som BF3 för att va ett bra spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Saftnisse:

Ta bort så man inte kan låsa upp sina vapen och lägg in rank på servrarna..
Ska man ha dom som public så är det ju helt fail..
Ska man ha det som klan server? Tvivlar på att man kan spela som ett lag i detta spel..
Kommer bli one man army på folk som springer runt

Varför fixar dom bara inte så man bara kan skapa klan servers?
där man spelar mot andra klaner osv.. skulle kunna fixas genom deras ELITE sida

Säger du sådär kan du ju verkligen inte ha spelet eller sett folk spela på TOP nivå inom COD alls.
Notera att COD 2 och 4 är nog dem bästa i serien, spelen har fortfarande stora aktiva cuper och dylikt.

Dem spelen var också bra, om alla COD spel är likadana måste ju MW3 vara bra också eller hur?
Alla spel behöver inte vara flashiga med fordon, grafik och annat som BF3 för att va ett bra spel.

COD och MW är inte samma sak

Medlem
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Saftnisse:

Ta bort så man inte kan låsa upp sina vapen och lägg in rank på servrarna..
Ska man ha dom som public så är det ju helt fail..
Ska man ha det som klan server? Tvivlar på att man kan spela som ett lag i detta spel..
Kommer bli one man army på folk som springer runt

Varför fixar dom bara inte så man bara kan skapa klan servers?
där man spelar mot andra klaner osv.. skulle kunna fixas genom deras ELITE sida

Säger du sådär kan du ju verkligen inte ha spelet eller sett folk spela på TOP nivå inom COD alls.
Notera att COD 2 och 4 är nog dem bästa i serien, spelen har fortfarande stora aktiva cuper och dylikt.

Dem spelen var också bra, om alla COD spel är likadana måste ju MW3 vara bra också eller hur?
Alla spel behöver inte vara flashiga med fordon, grafik och annat som BF3 för att va ett bra spel.

COD och MW är inte samma sak

Haha, synd att cod4 är just modern warfare. Visar hur insatta vissa är som bara bashar cod.

Jag ser väldigt positivt på det hela iaf, bara bra att det inte är rankat imo, och hela lobby-stilen är rätt schysst när man vill lira med polare, snabbt och smidigt, istället för att krångla med att hamna i samma lag på en "public" server osv

Medlem
Skrivet av ZZaiBoT2011:

Jag skulle säga vad jag tror jag tror att folket gillar MW3 men dom kan inte erkänna det. många tyket möjligtvis att MW3 liknar som MW2 och där är allt där det började. Jag kan tycka att MW3 liknar lite som MW2 men i MW3 så finns det massor av nya saker man inte kunde göra i MW2. om Jag skall klaga på BF3 så blir det ju också mycket men folk har börjat klaga på MW3 för så lite. Jag säger till alla hatare "fuck take you"

Kan du ge några exempel på några nya saker som man kan göra i MW3 som inte gick att göra i MW2? Förutom dedikerade servers såklart.

Medlem
Skrivet av zajp:
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Saftnisse:

Ta bort så man inte kan låsa upp sina vapen och lägg in rank på servrarna..
Ska man ha dom som public så är det ju helt fail..
Ska man ha det som klan server? Tvivlar på att man kan spela som ett lag i detta spel..
Kommer bli one man army på folk som springer runt

Varför fixar dom bara inte så man bara kan skapa klan servers?
där man spelar mot andra klaner osv.. skulle kunna fixas genom deras ELITE sida

Säger du sådär kan du ju verkligen inte ha spelet eller sett folk spela på TOP nivå inom COD alls.
Notera att COD 2 och 4 är nog dem bästa i serien, spelen har fortfarande stora aktiva cuper och dylikt.

Dem spelen var också bra, om alla COD spel är likadana måste ju MW3 vara bra också eller hur?
Alla spel behöver inte vara flashiga med fordon, grafik och annat som BF3 för att va ett bra spel.

COD och MW är inte samma sak

Haha, synd att cod4 är just modern warfare. Visar hur insatta vissa är som bara bashar cod.

Jag ser väldigt positivt på det hela iaf, bara bra att det inte är rankat imo, och hela lobby-stilen är rätt schysst när man vill lira med polare, snabbt och smidigt, istället för att krångla med att hamna i samma lag på en "public" server osv

Så han menade inte ettan och/eller 2:an?

CoD bashas definitivt överdrivet. Okej om man inte gillar spelet, men det är onödigt att nämna det på varenda BF eller CoD-video/nyhet.

Skrivet av Fjedjick:
Skrivet av ZZaiBoT2011:

Jag skulle säga vad jag tror jag tror att folket gillar MW3 men dom kan inte erkänna det. många tyket möjligtvis att MW3 liknar som MW2 och där är allt där det började. Jag kan tycka att MW3 liknar lite som MW2 men i MW3 så finns det massor av nya saker man inte kunde göra i MW2. om Jag skall klaga på BF3 så blir det ju också mycket men folk har börjat klaga på MW3 för så lite. Jag säger till alla hatare "fuck take you"

Kan du ge några exempel på några nya saker som man kan göra i MW3 som inte gick att göra i MW2? Förutom dedikerade servers såklart.

Det handlar väl mest om nya vapen/banor/perks/killstreaks, vilket har varit standard för varje spel hittills.
Point streak-systemet måste nog vara det som är mest "nytt".

För någon som spelar CoD är det ett nytt spel hur som helst.

Inaktiv
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av ZZaiBoT2011:

Om Jag skulle välja MW3 eller BF3 så skulle jag välja MW3 för att jag hatade BF3 betan den var inte alls bra så man fik ett litet hum... om hur spelet kommer att vara vid release jag var inte direkt förvånad av BF3 betan som jag hade sett framemot.

suck, att kids inte vet vad en beta är för mig en gåta -.- Inte konstigt att företag inte vågar släppa riktiga beta tester för att vissa inte fattar vad det är menat att man ska göra med dom...

Om jag får fråga, hur många buggar rapporterade du under betan?

Nu var det inte buggar han klagade på, du får väl acceptera hans åsikt istället för att börja kalla honom "kid". Själv har jag spelat multiplayerspel på PC sedan det uppfanns och jag har ALDRIG varit med om att en beta till ett spel drastiskt ändrat spelkänslan jämfört med release. Så jag undrar verkligen vad du lever i för påhittad spelvärld där en beta inte representerar slutprodukten.

Om du läser mer " man fik ett litet hum... om hur spelet kommer att vara vid release" så visst kan man tolka det olika, men det mesta gnället ang betan var buggar och inte spelkännsla.

12
Skriv svar