Blizzard DOTA blir gratis men ändå inte

Robot
Blizzard DOTA blir gratis men ändå inte

Blizzard DOTA kommer gå att spela utan att äga fullblodsutgåvan av Starcraft II: Wings of Liberty, men Blizzard planerar att tjäna lite kosing på andra sätt.

#blizzard, #starcraft-ii-wings-of-liberty, #starcraft-ii-heart-of-the-swarm


Medlem
Blizzard DOTA blir gratis men ändå inte

Kan gå hursom, låter som en bra deal, förutsatt att de som köper spelen inte behöver lägga ut mer.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

DOTA 2 kommer förinta Blizzard DotA.

Defence of the Ancients utan Ancients? Logiskt...

Medlem

Har den någon form av kostnad lägger jag ner intresset direkt...

Medlem

Ni tror Dota 2 kommer va helt gratis eller? Drrrrööööömmm vidare.

Blizzard Dota med helt episka hjältar! Thats the shit right there.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Dota 2 kommer antagligen att ha microtransactions, så.. Du kommer alltså inte att spela det heller? Gj.

Tror inte Dota 2 kommer att "förinta" något. Sjukt jävla chunky, segt och ser väldigt fult ut.

Medlem
Skrivet av KatOne:

DOTA 2 kommer förinta Blizzard DotA.

Defence of the Ancients utan Ancients? Logiskt...

Fast BlizzardDota på sätt och vis konkurrerar inte med Dota2 vilket är det genialiska. Om du har sett panelen från Blizzcon förstår du vad jag menar.

Dota2 kommer vara överlägset störst och vara det som "gäller" för e-sport.

BlizzardDota har en mycket mer casual approach och de förbättrar många av de områden av Dota som casualspelare som knappt lirar Dota (= jag) kommer vara intresserade av. Jag som avskyr Dota av mänga anledningar blev superintresserad av BlizzardDota när jag såg panelen:

http://www.youtube.com/watch?v=5rUwLROT_j4&feature=player_emb...

Kortare matcher, aggressivare spel från början, enklare stats ingen "kill steal" m.m.

Blizzard kommer alltid på nåt sätt att förbättra!

Sen vilka hjältar är coolast

Illidan, Tyrael, Lich King, Thrall, Kerrigan, Nova m.m.

Medlem

Trevligt, då får man en chans att ta sig en titt på det med!

Medlem

Dom kommer nog köra någonting i stil med HoN, att man får ''köpa'' spelet om man vill köra med alla karaktärer

Medlem

Håller mig till LoL och DoTA2 när det väl kommer.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

DOTA2 har inte imponerat på mig alls, så jag ser fram emot fler nyheter kring Blizzards bidrag till mobo.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Om dom vill dra in pengar så gissar jag på detta:

100% gratis SC2 = som lol. free hero rotation. kanske går att köpa heroes.
Wings of liberty = X antal gratis heroes + free rotation
Heart of the swarm = alla? heroes. eller många fler gratis.
Antar nått sånt. Dom snacka ju redan om att man ska kunna ha prestige saker, tex andra utseenden på vapen och sånt.

Ska bli kul att lira iaflal. Ett mer casual och snabbare Dota spel.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Dota och dess många efterföljare är ju bara i grund och botten casual custom map, såsom Tower Defense eller Footmen.

Medlem
Skrivet av Paladia:

Dota och dess många efterföljare är ju bara i grund och botten casual custom map, såsom Tower Defense eller Footmen.

CS är i grunt och botten bara en casual mod till Half-Life, men vad har det med något att göra?

Medlem

nu när det finns så många dota liknande spel förstår jag inte varför man vill spela blizzards genom deras ruttna battle.net med konstant lagg och ingen chans att kunna återkoppla sig till ett spel om man råkar ut för en disconnect.

Medlem
Skrivet av Urbrak:

nu när det finns så många dota liknande spel förstår jag inte varför man vill spela blizzards genom deras ruttna battle.net med konstant lagg och ingen chans att kunna återkoppla sig till ett spel om man råkar ut för en disconnect.

¨

Battlenet funkar finfint, första gången jag hör klagomål faktiskt. Så vettefan vart du håller hus med dessa problem. (då jag själv bor i skogen)

Återkoppla sig talade dom om på Blizzcon på Dota Q & A. Dom vill fixa det inte bara till dota men till SC2 med. Så det är nått dom jobbar på.


signatur

Bara gör det.

Inaktiv

Fan vad Dota spel det blir nu.. Lol, Hon, Dota 2, Blizzard dota, säkert glömt några..

Medlem
Skrivet av Groggo:
Skrivet av Urbrak:

nu när det finns så många dota liknande spel förstår jag inte varför man vill spela blizzards genom deras ruttna battle.net med konstant lagg och ingen chans att kunna återkoppla sig till ett spel om man råkar ut för en disconnect.

¨

Battlenet funkar finfint, första gången jag hör klagomål faktiskt. Så vettefan vart du håller hus med dessa problem. (då jag själv bor i skogen)

Återkoppla sig talade dom om på Blizzcon på Dota Q & A. Dom vill fixa det inte bara till dota men till SC2 med. Så det är nått dom jobbar på.

talar om deras P2P nätverk, dess konstanta lagg och att man ska stå ut med den trevliga "lagg rutan" som poppar upp när någon har problem med nätet.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Fan vad Dota spel det blir nu.. Lol, Hon, Dota 2, Blizzard dota, säkert glömt några..

Moba heter det.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

DOTA2 har inte imponerat på mig alls, så jag ser fram emot fler nyheter kring Blizzards bidrag till mobo.

En så länge är det bara i tidig stadie, och själv väntate jag mig inget överväldigande!

Visste att dota2 inte skulle innebära förändringar som även var hela grejen med det mer eller mindre.

Men jag kan tänka mig att när spelet är helt klart, och de ska göra en ny version.. att det kommer bli awesome Nu har de ju en ny motor och slipper dras med Warcraft3 motorn.

Fast ska jag vara helt ärlig, så hade jag velat att Blizzard gjort det. Deras rösteskådespeleri har alltid varit otroligt bra!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av showerguy:

Fan vad Dota spel det blir nu.. Lol, Hon, Dota 2, Blizzard dota, säkert glömt några..

Moba heter det.

Nej, bara Riot som kallar det för MOBA.

Medlem
Skrivet av Deragorn:

Nej, bara Riot som kallar det för MOBA.

MOBA passar ju dock bättre då det beskriver en genre snarare än en specifik map.

Medlem
Skrivet av Sevenix:
Skrivet av Deragorn:

Nej, bara Riot som kallar det för MOBA.

MOBA passar ju dock bättre då det beskriver en genre snarare än en specifik map.

Det finns en genre som heter Roguelikes, spel som har concept liknande de i spelet Rogue. Varför inte DotAlikes då?

1
Skriv svar