Snacka Battlefield 3 med FZ

Robot
Snacka Battlefield 3 med FZ

Vår dom föll i morse och även om vi försöker klämma in så mycket som möjligt i recensionen har du säkert några frågetecken vi kan räta ut. Chatta med FZ:s recensent om dina Battlefield 3-funderingar!

#battlefield-3


Medlem
Snacka Battlefield 3 med FZ

"Datum: fredag 21 oktober, 2011"
Lite fel ?

Medlem

Det är den 24e idag..


signatur

Meep!

Medlem

Någon som har en tidsmaskin på g?

Medlem

Back to the future!

Medlem

Great scott! This is heavy...

Medlem
Skrivet av TexN:

Någon som har en tidsmaskin på g?

haha.. verkar så dood


signatur

hejsanhejsanhejsan

Redaktör
Skrivet av cruuse:

"Datum: fredag 21 oktober, 2011"
Lite fel ?

Jättefel. Chatten drar igång kl 20 i kväll.


signatur
Medlem
Skrivet av cruuse:

"Datum: fredag 21 oktober, 2011"
Lite fel ?

Redaktionen har suttit inne och lirat så mycket battlefield så dom har tappat tidsuppfattningen. Hehe;)

Medlem

Vill veta om joysticks fungerar vid release

Medlem

Jag hoppas verkligen att redaktionens dumburk använder ett Geforce 560 TI så man kan få ett säkert svar ifall krascherna med det grafikkortet är borta eller inte.

Jag blev måttligt förbannad när betan kraschade var femte minut >.<


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Staffan:

Vill veta om joysticks fungerar vid release

Japp, samma här. Hade min ikopplad i betan och då började gubben bara snurra runt... Hoppas detta är löst och att det finns stöd för joysticks


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag hoppas verkligen att redaktionens dumburk använder ett Geforce 560 TI så man kan få ett säkert svar ifall krascherna med det grafikkortet är borta eller inte.

Jag blev måttligt förbannad när betan kraschade var femte minut >.<

Hadde det grafikkortet i betan, inga krasher eller problem överhuvudtaget för mig. Måste vara något annat fel för dig isåfall.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag hoppas verkligen att redaktionens dumburk använder ett Geforce 560 TI så man kan få ett säkert svar ifall krascherna med det grafikkortet är borta eller inte.

Jag blev måttligt förbannad när betan kraschade var femte minut >.<

Hade samma problem, hoppas och tror på att det är löst

Vad?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Ellehbg:
Skrivet av Staffan:

Vill veta om joysticks fungerar vid release

Japp, samma här. Hade min ikopplad i betan och då började gubben bara snurra runt... Hoppas detta är löst och att det finns stöd för joysticks

Jag läste ett uttalande från DICE, och dom var osäkra om stöd för joystick skulle hinna med i release-versionen. Om det inte kommer med, så skulle det vara högt på prioritetslistan.

Men vore kul att veta säkert!

Medlem

Jag har hört olika saker från olika källor, måste man ha origin installerat för att kunna köra bf3 eller kan man avinstallera det när man reggat spelet?

Medlem

Jag skulle vilja veta om spelet flyter bättre än betan. I min dator har jag en Q6600@3.2ghz och ett HD4870X2@800/1000. Betan körde jag i 1920*1200 och med allt på low så fick jag mellan 15-45 fps för det mesta. Min kompis som har en nästan likadan processor@2.67ghz och ett GTX470 körde allting i high/ultra med kanske 30-55 fps. Då har min dator dessutom en helt färsk version av Win8 (provade även med Win7 och det påverkade inte nämnvärt, BC2 har ju dessutom bättre prestanda under Win8 än i Win7). Jag vill helst inte uppgradera dator förens våren då nya grafikkort och nya Intelprocessorer kommer. Det känns dessutom som båda två av dess steg är ganska stora steg framåt jämfört med de mindre revisioner vi sett senaste året/åren.

Medlem

Jag får mitt spel imorgon. Är det bara installera det imorgon och sen klicka på play kl 12 på dagen den 27?? Eller kan man inte ens installera spelet??


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av oscarstegland:

Jag skulle vilja veta om spelet flyter bättre än betan. I min dator har jag en Q6600@3.2ghz och ett HD4870X2@800/1000. Betan körde jag i 1920*1200 och med allt på low så fick jag mellan 15-45 fps för det mesta. Min kompis som har en nästan likadan processor@2.67ghz och ett GTX470 körde allting i high/ultra med kanske 30-55 fps. Då har min dator dessutom en helt färsk version av Win8 (provade även med Win7 och det påverkade inte nämnvärt, BC2 har ju dessutom bättre prestanda under Win8 än i Win7). Jag vill helst inte uppgradera dator förens våren då nya grafikkort och nya Intelprocessorer kommer. Det känns dessutom som båda två av dess steg är ganska stora steg framåt jämfört med de mindre revisioner vi sett senaste året/åren.

Testa med ett grafikkort med DX11 och minst 1 gb minne, inte säker på vad X2 har för minnesmängd dock . Bör flytta på betydligt bättre. Själv kör jag med ett singel HD4870 kort och det flöt på bra i low, medan en kompis körde dubbla HD4870 och hade inte mycket högre FPS.

Antar att spelet kräver sin del av grafikminnet och finesserna i DX11.

Medlem
Skrivet av Ellehbg:
Skrivet av Staffan:

Vill veta om joysticks fungerar vid release

Japp, samma här. Hade min ikopplad i betan och då började gubben bara snurra runt... Hoppas detta är löst och att det finns stöd för joysticks

Det låter som 360-kompatiblitets-skit = inkompatibilitet med allt annat, suck.. I GTA IV (bl.a.) var ju många tvugna att koppla ur alla handkontroller för att kunna spela >_< Hoppas det inte blir likadant i detta, vore ju tragiskt illa för ett "AAA"-spel.

Medlem
Skrivet av CaaL:
Skrivet av oscarstegland:

Jag skulle vilja veta om spelet flyter bättre än betan. I min dator har jag en Q6600@3.2ghz och ett HD4870X2@800/1000. Betan körde jag i 1920*1200 och med allt på low så fick jag mellan 15-45 fps för det mesta. Min kompis som har en nästan likadan processor@2.67ghz och ett GTX470 körde allting i high/ultra med kanske 30-55 fps. Då har min dator dessutom en helt färsk version av Win8 (provade även med Win7 och det påverkade inte nämnvärt, BC2 har ju dessutom bättre prestanda under Win8 än i Win7). Jag vill helst inte uppgradera dator förens våren då nya grafikkort och nya Intelprocessorer kommer. Det känns dessutom som båda två av dess steg är ganska stora steg framåt jämfört med de mindre revisioner vi sett senaste året/åren.

Testa med ett grafikkort med DX11 och minst 1 gb minne, inte säker på vad X2 har för minnesmängd dock . Bör flytta på betydligt bättre. Själv kör jag med ett singel HD4870 kort och det flöt på bra i low, medan en kompis körde dubbla HD4870 och hade inte mycket högre FPS.

Antar att spelet kräver sin del av grafikminnet och finesserna i DX11.

DX11 lär ju bara flyta sämre då exempelvis Tesselation är en av de tyngsta grafikfeatures som finns. HD4870X2 har 1 gb effektivt minne (alltså varje GPU har 1gb var). Jag hoppas och tror att uppdaterade drivrutiner från ATI löser detta. Sedan så har ju BF3 precis lagts till i Crossfire profiles så det kan ju påverka en del också.

Medlem
Skrivet av CaaL:
Skrivet av oscarstegland:

Jag skulle vilja veta om spelet flyter bättre än betan. I min dator har jag en Q6600@3.2ghz och ett HD4870X2@800/1000. Betan körde jag i 1920*1200 och med allt på low så fick jag mellan 15-45 fps för det mesta. Min kompis som har en nästan likadan processor@2.67ghz och ett GTX470 körde allting i high/ultra med kanske 30-55 fps. Då har min dator dessutom en helt färsk version av Win8 (provade även med Win7 och det påverkade inte nämnvärt, BC2 har ju dessutom bättre prestanda under Win8 än i Win7). Jag vill helst inte uppgradera dator förens våren då nya grafikkort och nya Intelprocessorer kommer. Det känns dessutom som båda två av dess steg är ganska stora steg framåt jämfört med de mindre revisioner vi sett senaste året/åren.

Testa med ett grafikkort med DX11 och minst 1 gb minne, inte säker på vad X2 har för minnesmängd dock . Bör flytta på betydligt bättre. Själv kör jag med ett singel HD4870 kort och det flöt på bra i low, medan en kompis körde dubbla HD4870 och hade inte mycket högre FPS.

Antar att spelet kräver sin del av grafikminnet och finesserna i DX11.

Jag pensionerade mitt HD4870 1gb OC och ersatte med ett GeForce 560ti. Körde inte allt på max under betan men enl. Fraps så låg jag i sämsta fallen på c:a 35 fps och som mest runt 80 fps. 1680*1050 upplösning och I5-750 (quad) på 2,67ghz (oklockad) samt 8gb ram.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Jag gillar Battlefield!


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem

"Your account is not allowed to login"

*sniff*

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag hoppas verkligen att redaktionens dumburk använder ett Geforce 560 TI så man kan få ett säkert svar ifall krascherna med det grafikkortet är borta eller inte.

Jag blev måttligt förbannad när betan kraschade var femte minut >.<

Va inte så säker på att det krashade. Det hände att jag fick DC lite då och då och jag har med en GTX560 TI


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Bilder på Commo Rose finns nu..

Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag har hört olika saker från olika källor, måste man ha origin installerat för att kunna köra bf3 eller kan man avinstallera det när man reggat spelet?

Eftersom Origin (om det inte är igång) dras igång när du startar spelet via Battlelog, så skulle jag sätta en hundring på att du måste ha det installerat.

Medlem

folk spelar redan spelet.

Medlem
Skrivet av flopper:

folk spelar redan spelet.

http://p-stats.com/site/bf3/statsreport

Över 3000 enligt den sidan (har inte kollat var de får sina siffror från).

12
Skriv svar