Payday: The Heist

Robot
Payday: The Heist

Brott lönar sig inte, heter det. Och trots en strålande idé och co-op för fyra håller denna bankrånarshooter inte hela vägen in i mål.

#kane-lynch-dead-men, #overkill-software, #left-4-dead-2


Medlem
Payday: The Heist

Väldigt mycket "meh" över detta spel, tyvärr.

Medlem

Mats, erkänn att du satt och väntade in att klockan skulle slå 13.37 när du laddade upp x)

Medlem

Glöm inte att spelet kostar bara 200 spänn (ca).

Jag har haft extremt kul med detta spel och jag har även en grupp på steam som vi ofta spelar Payday i ( http://steamcommunity.com/groups/PTHEUG ).

Själva siktandet i pc-versionen är inte jättebra gjort, men man lär sig efter ett par banor. Banorna är rätt långa och kan vara svåra att förstå själva objektivet i dem men jag tycker inte att spelet förtjänar bara 2/5

Medlem

Jag överväger ändå att köpa det trots recensionen, grafisk sett gör det inte mig ett skit om det är lågupplöst etc. Eftersom jag bevisligen kan gilla ett spel utan grafik (Minecraft).

Skridsko-effekten kan jag också överleva helt klart, mus precision är dock något som är väldigt viktigt.

Att det tar lång tid att låsa upp saker stör mig inte speciellt mycket heller.

Är det värt att införskaffa sig då?


signatur

Life is short , play more

Medlem

Jag tycker att spelet är ganska roande då man gör upp en plan och spelar efter den

Medlem

Några polare spelar det! dom är jävligt nöjda med det = )

Medlem
Skrivet av SajCo:

Jag överväger ändå att köpa det trots recensionen, grafisk sett gör det inte mig ett skit om det är lågupplöst etc. Eftersom jag bevisligen kan gilla ett spel utan grafik (Minecraft).

Skridsko-effekten kan jag också överleva helt klart, mus precision är dock något som är väldigt viktigt.

Att det tar lång tid att låsa upp saker stör mig inte speciellt mycket heller.

Är det värt att införskaffa sig då?

http://www.metacritic.com/game/pc/payday-the-heist Håll koll här för att se övergripande betyg samlat. Kanske kan ge dig en bra bild av hur spelet är.

Medlem

Med tanke på hur mycket tid jag lagt på L4D2 så är det ärligt talat rätt skönt med lite omväxling. Att folk skjuter tillbaka på en gör en viss skillnad. Det saknar Valves superpolerade spelkänsla men med tanke på det låga priset så är det helt klart värt ett köp.

Testpilot

Det var rätt kul men med några förbehåll ,
Att spela singleplay är helt sjukt svårt då AI bottarna är dumma som tåget , spelas med polare för bästa lir.

Detta är det perfekta spelet att ha på ett LAN.

Medlem

Vad är det med folk och siktet i det här spelet. Fungerar hur bra som helst. Förutsatt att man såklart använder Iron Sight vilket är hela grejen. Du ska inte kunna sikta när du skjuter från höften.

Träffsäkerheten blir bättre och bättre desto mer du spelar och låser upp Accuracy till vapnen dessutom. Jag
har då utan större problem lyckats plocka över 1500 Headshots totalt med blandade vapen.

Att det skulle ta lång tid att låsa upp saker är löjligt. Jag är väl rep-level 70+ just nu. Klarar man av en Heist på minst Hard kan du få en 2-3 rep-levels bara på att klara uppdraget + oavklarade challengess som du kan låsa upp.Exv. klara uppdraget utan att döda en civilian och utan att hamna i bleedout. Ger tonvis med Cash och boostar dig snabbt som attan. Du låser upp vapnen relativt snabbt för att sedan bara boosta dem.

Det man kan klaga på är väl alla småbuggar som dyker upp... Ibland när man spelar Panic Room är helikptern enormt seg på att sänka ner magneten trots att det inte finns en polis i närheten exv. Hade en match där en Cloaker fångade folk genom golvet också. Det är generellt bara små problem åas. En polare försvann visserligen genom golvet på First World bank och rasade neråt i c:a 2km innan han slutligen dog.

Om man som jag känner för att utmana ödet kan man åka på en flygtur på Green Bridge genom att stå på stolen som personen man ska hjälpa fly sitter i... Då åker man iväg låååång om man har otur och hamnar i vattnet för att snart nog hamna i arresten.

Medlem

Ser ut som CoD

Inaktiv

Off topic nu dock en när fan släpps det där spelet skaparen av cs gjorde? han ville ju göra ett spel som skulle vara som han tänkte. Man har sett ingame av det och det finns en hemsida och tydligen ska det finnas en beta men inte fått höra något mer om det på ett bra tag nu. Minns dock inte vad det hette men säkerligen någon annan som vet? såg ju fram emot det liret

Medlem

Köpte det häromdagen, tycker det är ganska ballt faktiskt. Har dock svårt att hitta någon att spela med, då folk fått för sig att jag är för låg level för att kunna spela på Normal svårighetsgrad.. Så om någon vill lira är det bara att lägga till mig på Steam och skriva en rad (Gurant heter jag där med)

Medlem

Mats ordlekar får man väl ge ett :Plus. Men min åsikt är att PAYDAY är riktigt roligt! Alla som gillar Coop-spel borde verkligen testa det!!

AW8
Medlem
Skrivet av Tobblish:

Ser ut som CoD

Nja, det ser snarare ut som L4D.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Håller inte alls med om betyget, roligaste spelet på länge!
4man coop är askul. Absolut inget fel på grafiken.
Maxad action, roliga uppdrag, utmaningar och upplåsningar till förbannelse!
Kan det bli bättre?
Dessutom billigt!

Medlem

Haha, 13:37, verkligen? Det var faktiskt Tompa som laddade upp :).

Jag kan iofs tänka mig att det kan vara värt pengarna, SÅ dåligt är det inte. Men för mig så kombinerades bara den sladdriga styrningen, den menlösa grafiken, och enformigheten till en tämligen undermålig helhet.

Medlem

Snabbt skoj spel med fett soundtrack. Heat the game.

Medlem

Har kollat gameplay på youtube, verkar som ett roligt spel att lira med polarna, men håller med om de långa tiderna för att låsa up saker

Medlem

Vet inte om jag kan instämma i allt vad Herr Nylund skriver, då mina erfarenheter av pc-varianten är att det är ett sjukt kul coop-lir. Det enda som är trist är att det blir väldigt uppenbart att "vågorna" med polisen är skriptade beroende på vart du står, då det hela tiden kommer nya om du inte pressar framåt..

Medlem

Har det här splitscreen på konsollerna? Vore ju rätt klockrent o dra en spelkväll med 2 xboxar i systemlink för 4 spelare.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Säga vad man vill om spelet och dess brister( vilka är en del) men det är verkligen skitkul.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Varit lite av och till i frågan om att verkligen lägga några pengar på detta spel. Det känns som att det hela är en kul idé men att alltsammans är ihopskrapat av mycket usel kvalité.

Som flera nämner är grafiken verkligen inte allt - upplevelsen (den som skall hålla i längden) sitter i känslan mer än i något annat. En sådan detalj jag tycker medför att Payday fullständigt saknar känslan är det faktum att poliserna rusar in hals över huvud och börjar skjuta hej vilt. Knappast någon tactical takedown här inte...

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Har det här splitscreen på konsollerna? Vore ju rätt klockrent o dra en spelkväll med 2 xboxar i systemlink för 4 spelare.

Vad jag läste på Cooptimus ska det inte finnas splitscreen (hoppas det kommer i en update eller ett DLC), plus, släpps det ens på Xbawks?

Medlem

Förresten, är det någon som har hört någonting om PS3-versionen? Det finns ju ute på Steam, men förhandsköpte det på PS3 och har varken sett eller hört någonting. Förutom att releasen blev framflyttad.

Medlem

Ändå bra tidpunkt att släppa en recension!

Medlem

2/5 i betyg är snålt betyg.. Vet inte riktigt hur ni lottade fram det betyget, hehe.

Har haft galet roligt med detta spelet i flera dagar nu, älskar spelet för vad det är - grym coop! Sköna kartor, bra visuellt sett och intensivt galenskap med polarna. Overkill difficulty är helt galet svårt och roligt! Tummen upp!!

Hoppas på ett DLC med ett gäng nya kartor till billig slant.

Medlem

perfekt för laptopen

Medlem

Har varit tveksam ang. detta sedan jag först hörde om det. Precis som artikeln beskriver så är det ett lysande koncept men håller inte i längden. Har ännu inte testat det själv så skall inte låta allt för negativ dock.

HEAT är för övrigt bästa filmen någonsin?

12
Skriv svar