Internet från en Iphone till ett 360?

Medlem
Internet från en Iphone till ett 360?

Några datakunniga här? (Det vet jag såklart men vem vet)
Just nu sitter jag på min lap som jag har kopplat upp på internet via min iphone. Det jag skulle vilja göra är att koppla in mitt xbox i datorn så att jag kan leecha på mitt mobilinternet. Har meckat lite själv utan resultat och snackade med en bekant lite snabbt som sa åt mig att googla "ADhoc" men det fungerar bara mellan trådlösa mottagare och jag vill köra via sladd till 360it från datorn. Annars kommer jag förlora för mycket hastighet. Dessutom har jag ingen trådlös mottagare till xboxet. Jag provade också att koppla xboxet till datorn via en router men det gjorde ingen skillnad.

Går det att få det att fungera? Gärna utan router om man kan routa internetet via datorn bara?

MFC
Medlem

proxy?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

du måste göra en nätverksbrygga mellan internet anslutningen och anslutningen till xboxet.

Network and sharing center > change adapter settings > markera båda anslutningarna > högeklicka och tryck create bridge.

om inte det skulle funka så högklickar du bara på internetanslutningen (inne i change adapter settings) och väljer properties sen går du till sharing fliken och klickar du i första rutan.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

du måste göra en nätverksbrygga mellan internet anslutningen och anslutningen till xboxet.

Network and sharing center > change adapter settings > markera båda anslutningarna > högeklicka och tryck create bridge.

om inte det skulle funka så högklickar du bara på internetanslutningen (inne i change adapter settings) och väljer properties sen går du till sharing fliken och klickar du i första rutan.

Detta är som sagt den bästa och snabbaste lösningen

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

du måste göra en nätverksbrygga mellan internet anslutningen och anslutningen till xboxet.

Network and sharing center > change adapter settings > markera båda anslutningarna > högeklicka och tryck create bridge.

om inte det skulle funka så högklickar du bara på internetanslutningen (inne i change adapter settings) och väljer properties sen går du till sharing fliken och klickar du i första rutan.

Fungerade grymt bra! Tack så jättemycket för hjälpen ^^

Medlem
1
Skriv svar