Snacka Battlefield 3 med FZ

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av Javas:

Jag hoppas verkligen att redaktionens dumburk använder ett Geforce 560 TI så man kan få ett säkert svar ifall krascherna med det grafikkortet är borta eller inte.

Jag blev måttligt förbannad när betan kraschade var femte minut >.<

Va inte så säker på att det krashade. Det hände att jag fick DC lite då och då och jag har med en GTX560 TI

Då hade du riktigt tur, de flesta med vårat grafikkort kraschade like ofta som jag, läste jag på Battlelog forumet


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av GamerGubbe:
Skrivet av flopper:

folk spelar redan spelet.

http://p-stats.com/site/bf3/statsreport

Över 3000 enligt den sidan (har inte kollat var de får sina siffror från).

5000 nu

vpn sprids som en löpeld.

Medlem

Om ni vill spela BF3 istället för att snacka om det går ju det också IP 220.118.19.148 Port 8000 som proxy (sydkorea, spelet har släppts där) i Internet Explorer, logga in på battlelog, sådär, nu är spelet aktiverat

Medlem
Skrivet av Manley:

Bilder på Commo Rose finns nu..

Jaha det var ju trevligt, lust att länka?

Medlem
Skrivet av Deragorn:

Om ni vill spela BF3 istället för att snacka om det går ju det också IP 220.118.19.148 Port 8000 som proxy (sydkorea, spelet har släppts där) i Internet Explorer, logga in på battlelog, sådär, nu är spelet aktiverat

Frestande.

Medlem

Kommer dra ner spelet i morgon.. Använder en trial program i 24h. Kan bara använda USA ips=/
Men det är juh bra också, lite fler servrar har kommit upp då=)

Medlem
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Manley:

Bilder på Commo Rose finns nu..

Jaha det var ju trevligt, lust att länka?

Ofc..

http://bfstuff.se/forsta-skarmdumparna-pa-commo-rose/10523

Medlem

"Calle Sundelius (FZ):
Finns TDM nu men känslan är ganska annorlunda gentemot COD, skulle rekommendera att testa först "

Lätt o testa när dem aldrig släpper demon längre :/


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Är det lagligt och säkert att använda sig utav VPN? Tycker de är så svinigt gjort att vi ska få börja spela 2 dagar senare. Folk kommer ju att ha låst upp en massa saker som kommer vara till deras fördel.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Javas:

Jag hoppas verkligen att redaktionens dumburk använder ett Geforce 560 TI så man kan få ett säkert svar ifall krascherna med det grafikkortet är borta eller inte.

Jag blev måttligt förbannad när betan kraschade var femte minut >.<

Va inte så säker på att det krashade. Det hände att jag fick DC lite då och då och jag har med en GTX560 TI

Då hade du riktigt tur, de flesta med vårat grafikkort kraschade like ofta som jag, läste jag på Battlelog forumet

Med beta-driver fungerade mitt 560ti klockrent. Med den vanliga gick det inte mer än 10 minuter innan det krashade.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

OT:

Är det någon som har bättre koll om det kommer nya drivrutiner nu innan den 27'e för våra kärleksbarn (grafikorten)
har haft lite problem med GPU Tweak med Beta versionen som man drog hem för betan av Battlefield 3

Läste precis på sweclokers att det kommer! (iaf för nvidia) Bra att jag gör research innan jag skriver, men nu vet ni det!

Medlem

tydligen strul med nvidia drivrutiner fortfarande.
men skulle kolla vilka program som körs i bakgrunden också

Medlem

Älskar hut DICE BSade om 12 timmars spel tid i singel player med 4 player coop. Och hur dem sa att Back to Karkand skulle släppas till release.
Jävligt bra mycket skitsnack från dem det senaste året.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Manley:
Skrivet av Ap@n:
Skrivet av Manley:

Bilder på Commo Rose finns nu..

Jaha det var ju trevligt, lust att länka?

Ofc..

http://bfstuff.se/forsta-skarmdumparna-pa-commo-rose/10523

Tack så mycket Ser stiligt ut, trevligt att ha den tillbaka

Medlem
Skrivet av Idono:

Älskar hut DICE BSade om 12 timmars spel tid i singel player med 4 player coop. Och hur dem sa att Back to Karkand skulle släppas till release.
Jävligt bra mycket skitsnack från dem det senaste året.

Back to Karkand har väl alltid varit DLC i BF3?
Och till Limited Ed.
Den är med som "Expansion Pack" i Battlelog.

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Javas:

Jag hoppas verkligen att redaktionens dumburk använder ett Geforce 560 TI så man kan få ett säkert svar ifall krascherna med det grafikkortet är borta eller inte.

Jag blev måttligt förbannad när betan kraschade var femte minut >.<

Va inte så säker på att det krashade. Det hände att jag fick DC lite då och då och jag har med en GTX560 TI

Då hade du riktigt tur, de flesta med vårat grafikkort kraschade like ofta som jag, läste jag på Battlelog forumet

Med beta-driver fungerade mitt 560ti klockrent. Med den vanliga gick det inte mer än 10 minuter innan det krashade.

Heh, för mig kraschade det lika mycket med båda rutinerna + att mitt Minecraft började lagga sönder efter 5 minuters gameplay, då blev det avinstallation direkt


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av CaaL:
Skrivet av oscarstegland:

Jag skulle vilja veta om spelet flyter bättre än betan. I min dator har jag en Q6600@3.2ghz och ett HD4870X2@800/1000. Betan körde jag i 1920*1200 och med allt på low så fick jag mellan 15-45 fps för det mesta. Min kompis som har en nästan likadan processor@2.67ghz och ett GTX470 körde allting i high/ultra med kanske 30-55 fps. Då har min dator dessutom en helt färsk version av Win8 (provade även med Win7 och det påverkade inte nämnvärt, BC2 har ju dessutom bättre prestanda under Win8 än i Win7). Jag vill helst inte uppgradera dator förens våren då nya grafikkort och nya Intelprocessorer kommer. Det känns dessutom som båda två av dess steg är ganska stora steg framåt jämfört med de mindre revisioner vi sett senaste året/åren.

Testa med ett grafikkort med DX11 och minst 1 gb minne, inte säker på vad X2 har för minnesmängd dock . Bör flytta på betydligt bättre. Själv kör jag med ett singel HD4870 kort och det flöt på bra i low, medan en kompis körde dubbla HD4870 och hade inte mycket högre FPS.

Antar att spelet kräver sin del av grafikminnet och finesserna i DX11.

Nackdelen med att köpa det "absolut bästa av sin tid" är att det blir gammalt lika fort som budgetkort.
Jag körde 4870 men allt på dem är ganska utdaterat nu.. du kan antagligen köpa ett relativt billigt kort (1000:- -> 2000:-) och få 50~+ FPS i BF3.. Det spelar ingen roll hur bra ditt kort var för den tiden då du köpte det då den är i en helt annan tier nu.. Mitt råd är att köpa budgetkorten som kommer ut med jämna mellanrum, istället för att fläska på 4000:- på ett kort som blir utdaterat lika fort som alla andra kort så fort det kommer ny teknologi.

Jag bytte upp mig från HD4870 till HD6970 och har inte haft nåt problem över huvud taget att maxa nåt i min uppgraderingskurva.
(Gick även från en 3ghz dualcore till i5 @2,6ghz som jag nu kör på 4ghz utan större problem)

Hoppas det hjälper på nåt sätt, jag försöker inte nedvärdera dig p.g.a att du inte har 'det coola gearet' osv, utan mest som en måttstock. Det kan ju lika gärna bara vara drivisar eller att du behöver köra in nån dx-patch etc. Men BF3 är väl enbart DX11?

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Idono:
Skrivet av Javas:

Jag hoppas verkligen att redaktionens dumburk använder ett Geforce 560 TI så man kan få ett säkert svar ifall krascherna med det grafikkortet är borta eller inte.

Jag blev måttligt förbannad när betan kraschade var femte minut >.<

Va inte så säker på att det krashade. Det hände att jag fick DC lite då och då och jag har med en GTX560 TI

Då hade du riktigt tur, de flesta med vårat grafikkort kraschade like ofta som jag, läste jag på Battlelog forumet

Med beta-driver fungerade mitt 560ti klockrent. Med den vanliga gick det inte mer än 10 minuter innan det krashade.

Heh, för mig kraschade det lika mycket med båda rutinerna + att mitt Minecraft började lagga sönder efter 5 minuters gameplay, då blev det avinstallation direkt

Har ett 460 som aldrig krasha .. Dock la jag in de nya beta drivisarna till BF3 och hade samma problem som du med Minecraft.. trodde det var något annat som buggade då det var månader sedan jag hade startat det .. Men det kanske har något med saken att göra : ) ..
Får se hur bra det funkar .. Hade inga som helst problem med att klara spelet . Och det flöt och såg bättre ut än BC2 för mig iaf ..

Processor: Intel(R) Core(TM) i5 CPU 760 @ 2.80GHz (2891 MHz)
Operativsystem: Windows 7 Professional, 64-bit (Service Pack 1)
DirectX-version: 11.0
GPU-enhetens processor: GeForce GTX 460
Drivrutinsversion: 258.96
CUDA-kärnor: 336
Kärnklocka: 800 MHz
Shaderklocka: 1600 MHz
Minnesklocka: 2000 MHz (4000 MHz datahastighet)
Minnesgränssnitt: 256 Bitar
Totalt tillgängligt grafikminne: 2811 MB
Dedicerat videominne: 1024 MB GDDR5
Systemvideominne: 0 MB
Delat systemminne: 1787 MB
Video BIOS-version: 70.04.13.00.01
IRQ: 16
Buss: PCI Express x16 Gen2

Har dock nyligen installerat om win7 och kommer ej ihåg om jag lade in dem senaste beta drivisarna


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Ariae:
Skrivet av CaaL:
Skrivet av oscarstegland:

Jag skulle vilja veta om spelet flyter bättre än betan. I min dator har jag en Q6600@3.2ghz och ett HD4870X2@800/1000. Betan körde jag i 1920*1200 och med allt på low så fick jag mellan 15-45 fps för det mesta. Min kompis som har en nästan likadan processor@2.67ghz och ett GTX470 körde allting i high/ultra med kanske 30-55 fps. Då har min dator dessutom en helt färsk version av Win8 (provade även med Win7 och det påverkade inte nämnvärt, BC2 har ju dessutom bättre prestanda under Win8 än i Win7). Jag vill helst inte uppgradera dator förens våren då nya grafikkort och nya Intelprocessorer kommer. Det känns dessutom som båda två av dess steg är ganska stora steg framåt jämfört med de mindre revisioner vi sett senaste året/åren.

Testa med ett grafikkort med DX11 och minst 1 gb minne, inte säker på vad X2 har för minnesmängd dock . Bör flytta på betydligt bättre. Själv kör jag med ett singel HD4870 kort och det flöt på bra i low, medan en kompis körde dubbla HD4870 och hade inte mycket högre FPS.

Antar att spelet kräver sin del av grafikminnet och finesserna i DX11.

Nackdelen med att köpa det "absolut bästa av sin tid" är att det blir gammalt lika fort som budgetkort.
Jag körde 4870 men allt på dem är ganska utdaterat nu.. du kan antagligen köpa ett relativt billigt kort (1000:- -> 2000:-) och få 50~+ FPS i BF3.. Det spelar ingen roll hur bra ditt kort var för den tiden då du köpte det då den är i en helt annan tier nu.. Mitt råd är att köpa budgetkorten som kommer ut med jämna mellanrum, istället för att fläska på 4000:- på ett kort som blir utdaterat lika fort som alla andra kort så fort det kommer ny teknologi.

Jag bytte upp mig från HD4870 till HD6970 och har inte haft nåt problem över huvud taget att maxa nåt i min uppgraderingskurva.
(Gick även från en 3ghz dualcore till i5 @2,6ghz som jag nu kör på 4ghz utan större problem)

Hoppas det hjälper på nåt sätt, jag försöker inte nedvärdera dig p.g.a att du inte har 'det coola gearet' osv, utan mest som en måttstock. Det kan ju lika gärna bara vara drivisar eller att du behöver köra in nån dx-patch etc. Men BF3 är väl enbart DX11?

Håller med dig, och nästa gång blir det inte det absolut häftigaste, iaf inte ett dubbel-gpu kort till. Det häftigaste blir gammalt lika snabbt men håller sig ändå bättre med tiden. Mitt HD4870X2 presterar i regel bättre än ett HD5870 i 1920*1200, vilket i sin tur ligger någonstans mellan HD6870 och HD6970 så jag tycker det är väldigt skummt att jag får sådan låg fps när folkd med mycket sämre kort får stabil fps i högre inställningar. Det är det jag reagerar på.

Däremot så känner jag att för att ligga i framkant vad gäller uppgraderingar så köper jag inte en produkt om en ersättare är precis runt hörnet, speciellt inte vad gäller grafikkort och processor som får ganska stora förbättringar varje generation. Nu har min dator, som jag byggde 2008, hållt måttet och jag har maxat varenda spel med spelbar fps sedan jag köpte den, Metro 2033 bortsett. Nästa år blir det antingen en billig i7 eller vettig i5 motsvarighet i Ivy Bridge serien och förmodligen ersättaren till HD6950 eller HD6970.

Medlem
Skrivet av Staffan:

Vill veta om joysticks fungerar vid release

Kommer ihåg i betan så var min gamepad förinställd (dock på något märkligt vis) så support för det verkar iallafall finnas.

12
Skriv svar